۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 10763

فوتبالیستهای زن ایرانی مرد از آب درآمدند

چهار مرد در تیم ملی فوتبال زنان!

بعد از مرد بودن 4 بازیکن؛ تست تعیین جنسیت اجباری در انتظار بانوان فوتبالیست ایرانی

به گفته گاردین و دیلی میل، پس از این که عنوان شد 4 تن از بازیکنان تیم بانوان ملی فوتبال بانوان ایران در حقیقت مرد بوده اند، از فوتبالیست های زن ایرانی تست تشخیص جنسیتی اجباری گرفته می شود.

قرار است که بازرسان پزشکی به طور تصادفی در جلسات تمرینی  باشگاه ها حاضر شوند و تست تعیین جنسیت بگیرند و هر بازیکنی که کاملا جنسیتش مونث نباشد، از رقابت ها محروم خواهد شد.

بعد از این که مشخص شد چند بازیکن فوتبال بانوان در ایران از جمله 4 تن از ملی پوشان، به طور کامل جنسیتشان مونث نبوده و عمل تغییر جنسیتشان به طور کامل انجام نشده یا از اختلالات جنسیتی رنج می برند، کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده که به طور تصادفی بر سر تمرینات باشگاه های فوتبال بانوان حاضر خواهد شد و از آن ها تست می گیرد.

بازیکنانی که زن بودنشان ثابت نشود، از رقابت ها محروم خواهند شد و در صورتی که عمل تغییر جنسیتشان به طور کامل انجام شود، می توانند به میادین برگردند.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ایران، احمد هاشمیان به ایرنا گفت: "اگر این بازیکنان بتوانند مشکلاتشان را از طریق عمل جراحی حل کنند و مدارک پزشکی را دریافت کنند، بار دیگر قادر خواهند بود که در فوتبال بانوان حضور داشته باشند."

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید