احتمالا برای آقای حکیمی پور و سایر اصلاح طلبها هم بر نامه دارند

نتیجه اقدامات قبلی این جریان را می توان دقیقا در نوع عملکرد بعضی از اعضای کنونی شورای شهر به وضوح دید .

اعضایی که متاسفانه به جای نمایندگی مردم در حقیقت به درجه ذلالت نمایندگی شهردار تهران رسیده اند .

افراد که در همراهی آشکار با شهرداری تهران به خاطر منافع شخصی چشم و گوش را به روی بسیاری از تخلفات شهرداری بسته اند

افرادی که بود و نبود آنان در جلسات تاثیری ندارد برای چه بیایند ؟

البته اینجانب تنها راه مقابله با این پدیده زشت را سه چیز میدانم روشنگری و روشنگری و روشنگری

امیدوار

۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳

3

کاملا درست است اگر به اینصورت عمل کنند دیگر ما به لیستها اطمینان نکرده و ناچار خودمان باید افراد را انتخاب کنیم.که ان هم احتمال اشتباه زیاد بوده ودر نهایت به نفع رقیب خواهد بود.

ناشناس

۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱

به لیست bbc فارسی رای بدی بهتر از این نمیشه

تذکر سلام نو به نمایندگان اصلاح‌طلب شورای شهر/

نظارت پیشکش، حداقل در جلسات شرکت کنید!

غیبت نمایندگان مردم تهران در شورای این شهر و آن هم در جلسه‌ای که بحث مهمی چون بودجه یکسال شهرداری در آن مطرح شده را چیزی جز بی‌مسئولیتی نمی‌توان دانست. بدیهی است که نمایندگان نباید فرض خود را بر این بگذارند که...

سرویس سیاسی: شاید پیش از انتخابات ۲۴ خرداد تعداد زیادی از افراد بودند که امید چندانی به تغییرات اساسی در دولت نداشتند. به تبع همین دیدگاه این قشر بزرگ از رای دهندگان و حتی فعالین اصلاح‌طلب هم انتخابات شورای شهر تهران را چندان جدی نگرفته بودند.

کرسی‌هایی که در دامن اصلاح‌طلبان افتاد

ناظرین و مفسرین معتقدند که شهرداری تهران به لحاظ گستردگی ساختاری و حجم تراکنش‌های مالی با چندین وزارتخانه برابری می‌کند. از همین جهت شورای شهر تهران که انتخاب کننده شهردار و ناظر قانونی بر عملکرد او می‌باشد نیز اهمیت پیدا می‌کند.

هرچند که به خاطر فضایی که پیش از انتخابات بر کشور حاکم بود، بسیاری از گزینه‌های مطرح اصلاح‌طلب در انتخابات شورای شهر تهران کاندیدا نشدند و بسیاری هم در این انتخابات مشارکت جدی نکردند، ولی در ‌‌نهایت حدود نیمی از صندلی‌های این شورا به کاندیداهای لیست اصلاح‌طلبان اختصاص یافت.

شاهکار راستگو!

در ادامه با رای مشکوک الهه راستگو به گزینه اصولگرایان، محمدباقر قالیباف برای سومین بار به عنوان شهردار تهران انتخاب شد. اما آنچه انتظار می‌رفت این بود که اعضای شورای شهر و خصوصا آن‌ها که دیدگاه اصلاح‌طلبی دارند و مدعی اصلاحات هستند، در این شورا نظارت دقیقی را بر عملکرد شهرداری و خصوصا وجود مالی آن انجام دهند.

با توجه به حرف و حدیث‌های فراوانی که در خصوص عملکرد مالی شهرداری تهران و خصوصا نحوه واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران خاص وجود دارد، لزوم این مساله بیشتر احساس می‌شود که اعضای شورای شهر با دقت کافی از درست خرج شدن پول مردم توسط شهرداری تهران اطمینان پیدا کنند.

آنچه تاکنون انجام شده، به هیچ وجه نمی‌تواند رضایت رای دهندگان را جلب کند. اعضای شورای شهر تهران، با قول و وعده پیگیری حقوق و مطالبات مردم رای آن‌ها را گرفتند و وارد ساختمان شورا شدند اما تاکنون حتی یک گزارش دقیق و کافی از عملکرد مالی شهرداری تهران به مردم ارائه نشده است.

وظایفی که فراموش شدند

حال که به نظر می‌رسد اعضای محترم شورای شهر تهران مطالبات اساسی مردم را فراموش کرده‌اند و یا آنکه توان فنی و علمی کافی را برای نظارت بر عملکرد شهرداری ندارند، حداقل انتظاری که وجود دارد این است که آن‌ها وظایف ابتدایی خود را به درستی انجام دهند.

حضور در جلسات شورا حداقل کاری است که آن‌ها می‌توانند در پاسداشت رای مردم انجام دهند. در خبر‌ها آمده که امروز قرار بود در جلسه این شورا بودجه سال ۹۳ شهرداری مورد بحث قرار گیرد اما با گذشت یک ساعت از زمان شروع جلسه، بیش از ده نفر از اعضای شورا در محل جلسه حاضر نشده بودند.

هیأت رئیسه شورای شهر مقرر کرده بود که جلسه امروز شورا در ساعت ۸ صبح برای بررسی لایحه بودجه ۹۳ شروع شود، اما تا یک ساعت پس از آن تنها ۲۰ عضو در جلسه حاضر شدند. غیبت نمایندگان مردم تهران در شورای این شهر و آن هم در جلسه‌ای که بحث مهمی چون بودجه یکسال شهرداری در آن مطرح شده را چیزی جز بی‌مسئولیتی نمی‌توان دانست. بدیهی است که نمایندگان نباید فرض خود را بر این بگذارند که فقط تا لحظه انتخابات با مردم کار دارند. اصل نمایندگی این است که افراد رای مردم را می‌گیرند تا برا احقاق حقوق و مطالبات آنها تلاش کنند و نه آنکه اینگونه بعد از انتخابات وظایف خود را به فراموشی بسپارند.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۳

در انتظار بررسی: ۱

غیر قابل انتشار: ۰

حمید

|

۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳

0

4

پاسخ

متاسفانه همان مکانیزم پیچید ه ای که در جریان انتخاب مجدد آقای قالیباف نقش داشت امروز هم ادامه دارد .

این مکانیزم با همراه کردن محسن سرخو یکی از منتقدان اصلی شهرداری با قالیباف در سفر به چین همچنان در صدد جذب مخالفان به نفع قالیباف است .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید