۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷

پس وطن = نمایندگان کنونی مجلس .........

۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶

16

چشم پوشی از گفته ها؟

خیلی جالبه شما به همین راحتی چشم پوشی میکنید از اهانتها،دروغگویی ها و افطراها. به اصول انقلاب حمله میکنه بعد شما میگید چشم پوشی میکنید از گفته هاش جالبه.واقعا معلومه که چقدر دارید انصافو رعایت میکنید.

۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷

فکر کنم دکتر لاریجانی رییس مجلس هم موافق حرفهای او درباره مجلس باشد.

آنتی شریعتمداری

۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶

2

15

آقای روحانی باید سریعا و با قدرت به مساله ورود کند و به این کولی بازی های افراطیون خاتمه دهد. این سناریو توسط افراطیون راست قبلا هم پیاده شده است. فشار به منتقدان و حامیان قلمی و فکری دولت برای در منگنه قرار دادن دولت. باید با قدرت پیگیر حقوق آزادی بیان شد و افراطی ها را به عقب راند.

سعید

۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶

3

اگه راست میگین متن سخنرانیش را منتشر کنین تا معلوم بشه انتقاد بوده یا توهین و تخریب!

۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷

با کی هستی داد سعید؟ عصر جوسازی دهه 80 بود که گذشت. "راست" میگی خودت برو بخون دیگه :)

امیر حسین

۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶

21

شما چقدر بیکار هستید که با هم بحث و جدل می کنید قطعا دادگاهی برگزار می شود و رضوی فقیه هم چند روزی احتمالا زندان می رود و بعد که از زندان آزاد شد با دوستانش دور هم می نشینند پولهایی که برای زدن این حرفها از آمریکا گرفتن را تقسیم می کنند و با خانواده حسابی کیف می کنند و یا همان کاری که حالا مهاجرانی و محسن مخمل باف و دکتر سروش دارند انجام می دهند .

یادداشت روز سلام نو/

هدف از جنجال رسانه‌ای علیه رضوی فقیه چه بود؟

حسینعلی

به نظر می‌رسد این استراتژی برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن گشایش فضای سیاسی و تداوم جو ارعاب و هراس برای اصلاح طلبان، منتقدان و مخالفان است. قفلی که کلید «حسن روحانی»، رئیس جمهور هنوز موفق به بازگشایی‌اش نشده است.

۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷

یادداشت روز: سخنرانی «سعید رضوی فقیه»، در دومین همایش فصلی اصلاح‌طلبان استان همدان با عنوان «بررسی موانع و راهبردهای تدبیر و امید»، جنجال ساز شده است.

رضوی فقیه در این همایش که پنج‌شنبه هفته گذشته (۸ اسفند) در همدان برگزار شد، ضمن انتقاد صریح از شیوه مدیریتی طی سالیان گذشته، نسبت به آینده سیاسی کشور هشدار داد.

اگر از درست یا غلط بودن گفته‌های آقای رضوی فقیه چشم پوشی و گذر کنیم، «جنجال رسانه‌ای» خبرگزاری‌های دوقلوی «فارس» و «تسنیم» و ده‌ها وبسایت همسو با این دو خبرگزاری در روزهای گذشته خودنمایی می‌کرد.

شما که با هم بحث و جدل می کنید قطعا دادگاهی برگزار می شود و رضوی فقیه هم چند "سالی" احتمالا زندان می رود و بعد که از زندان آزاد شد هم دولت عوض شده هم مجلس بهتر شده هم شما عاقل تر شده اید. فقط باید رضوی ها پیر بشند. آره جونم.

این جنجال رسانه‌ای که از ابتدای هفته جاری آغاز شده بود، امروز به نتیجه مطلوبش یعنی بازداشت سعید رضوی فقیه منجر شد.

تسنیم از روز یکشنبه (۱۱ اسفند) نزدیک به ۱۸ خبر و مصاحبه در تقبیح سخنرانی رضوی فقیه و «لزوم برخورد با وی» کار کرده است که بطور میانگین روزی ۴ مطلب تولیدی محسوب می‌شود . فارس نیز در سیاستی مشابه،خط خبری‌اش را علیه سخنران همایش فصلی اصلاح طلبان استان همدان نشانه گرفته بود. این آمار جدای از مطالب اینچنینی در وبسایت‌ های همسو است.

۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹

از تلاش قلم به دستانی که به قصد تخریب، آزار و ایجاد سختی برای برادران دینی‌شان می‌نویسند چشم پوشی می‌کنیم. در مثل‌های فارسی می‌گویند هر انسانی را در قبر خودش می‌خوابانند و این خبرنگاران نیز از قاعده یاد شده مستثنی نیستند. طبعا در روز قیامت هم نمی‌توانند مدعی شوند که مامور بوده‌اند و معذور.

پرسش اینجاست که تلاش همه جانبه گردانندگان خبرگزاری‌های وابسته مذکور و وبسایت‌های همسو برای اتهام زنی به قصد ایجاد زمینه برای بازداشت یک «منتقد» با چه هدفی دنبال می‌شود؟

اگر به ۷ ماهی که از تصدی «اعتدال گرایان» بر قوه مجریه می‌گذرد بنگریم، توقیف روزنامه بهار، اعلام جرم دادستانی علیه علی مطهری، مخالف‌خوانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، فضای سازی علیه توریع سبد کالایی دولت، توقیف روزنامه آسمان و نمونه‌هایی از این دست پیش روی ما قرار دارند.

با منطق خودت اگه بخواهیم صحبت کنیم در بهترین حالت تو یک کاسب تحریم هستی که داری آدرس اشتباه میدی

استراتژی جنجال رسانه‌ای که در گذشته به صورت نقطه چین و در بازه‌های زمانی طولانی مورد استفاده قرار می‌گرفت، پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی با دریافت پاسخ مثبت از سوی محافل خاص، به سکه رایج رسانه‌های تندرو تبدیل شده است.

تاکید این نوشتار بر رسانه‌ای بودن این فضا سازی، به دلیل آن است که درخواست برخورد با منتقدان، از جمله رضوی فقیه مطالبه‌ای چندان مردمی نیست. چه بسا اگر فضا سازی اخیر نبود، اقلیت محدودی از محتوای سخنرانی آقای رضوی فقیه مطلع می‌شدند.

ایرانی

اگر در قابی بزرگ‌تر به این ماجراها نگاه شود، به نظر می‌رسد این استراتژی برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن گشایش فضای سیاسی و تداوم جو سالهای گذشته برای اصلاح طلبان تعریف شده است. قفلی که کلید «حسن روحانی»، رئیس جمهور هنوز موفق به بازگشایی‌اش نشده است.

محافظه کاران و رسانه‌‌های شان که از درک حقیقت آرای مردم به کاندیدای مورد حمایت اصلاح‌طلبان ناتوانند ، همچنان که ذات شان اقتضا می‌کند فریاد می‌زنند چیزی تغییر نکرده است . گویی فاجعه‌ای در مقابل چشمانشان اتفاق افتاده و آنها نمی‌خواهند واقعیت را بپذیرند.

۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶

حال باید منتظر ماند و دید که دولت روحانی چگونه می‌تواند برای این جنگ‌های روانی و رسانه‌ای مخرب تدبیر کند.

اخبار مرتبط

10

ستاد عملیاتی و تبلیغاتی تندروها چند ماه پیش فعال شد

1

سعید رضوی فقیه دستگیر شد

با پول بیت‌المال می‌خواهند دولت را منفعل کنند

دولت به اصطلاح تدبیر و امید هم به خاطر انتقادات یالثارات این هفته نامه رو متوقف کرد. آیا این مغایر آزادی نیست ؟

چه کسی آسمان را بست؟

نانشان در آجر کردن نان دیگران است

منتقد

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۴۱

۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۱۳

0

ناشناس

حرفای شما واقعا بی قصد و غرضه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

|

۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵

۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷

7

64

عجب روی دارن بعضی ها { آقایان به اصطلاح اصول گرا

پاسخ

یار خراسانی

تیم رسانه ای دولت ضعیف است

پاسخ ها

۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷

4

۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷

اگه یکم اسلام و نظام واسطون مهم بود این تیتر رو نمی زدین خدایی امثال شما فقط بدرد نوکری امریکا می خورین همین چند هفته پیش نبود به خاطر اتش سوزی جمهوری استعفا قالیبلف فریاد می زدین اون جنجال رسانه ای نبود یکم شرف داشته باشین نون نظام میخورین حرف زیادی هم میزنین . بعد میگین ازادی نیست .حناتون واسه مردو رنگی نداره خودتون و رئیس روئساتونم میدونن.لبیک یا خامنه ای

اشتباه است. رسانه در ایران یک نقطه ضعف است. دولت قوی باید مشارکت مردمی و دانش سازی را پیگیری کند...

۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰

بابا

۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵

فهمیدی چی نوشتی؟

9

78

۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸

اقای روحانی که از سکوت اندیشمندان گله میکردند، حالا زمانش رسیده تا از کسانی که سکوت را شکسته اند حمایت کنند.

واقعا از اصلاح طلبان در عجبم به سنگ پا قزوین گفتن زکی1!!!!!!

حقگو

چشماتونوباز کنید و بدانید ماافسران جنگ نرم عمار گونه عاشق و مطیع امام خامنه ای هستیم

وتااخرین نفس یاریش میکنیم

۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵

به فضل الهی پیروز میدانیم

وعد الله حق

5

37

آسمان

ایا از افراطیها جز این انتظار داشتی اگر غیر این عمل می کردند باید نگران می شودید .اما اصلاح طلبان هر چند که حق دارند حرف بزنند ولی باید دست به عصا حرکت کرده و نباید هزینه بر عهده دولت و اصلاح طلبان بگذارند. حداقل زیان وقت زیادی است که باید در این رابطه صرف شود .البته در مواردی که نفع ان بیش از ضررش است دادن هزینه اشکالی که نداردهیچ بلکه لازم هم است.

۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹

ابوالفضل داروغه

میشه سایت محترم بفرمایند دفاعیاتی کهاز آقای فقیه کرده اید و او را برادر دینی خطاب نموده اید شامل حال احمدی نژاد نمی شد که هنوز که هنوزه دارید بر علیه ایشان اراجیف می نویسید.

۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵

درود بر احمدی نژاد دلاور

76

kamyar

8

۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳

با این اوصاف حرف ما اصولگراها ثابت شد که اصلاح طلبان یک مشت بی دین و سکولار هستندذ.اگه راستمیگید چرا اراجیف این مزدور خائن رو نمایش ندادید؟؟؟

این آقا!!!ضد دین و جمهوری اسلامی حرف زده بایدم مجازات بشه.اگه حرف بدی نزده بود چرا فرار کرده؟؟؟

حالا شما کاسه داغتر از آش شدید و از این بی دین دارید دفاع می کنید.

من خیلی مودبانه نظرم گفتم (حتی مودبانه تر از برخی نظرات بالا) ولی نفهمیدم چرا نظرم درج نشد.لطفا دلیل درج نشدن نظر من رو به ایمیلم بفرستین.البته اگه فضای باز سیاسیتون! اجازه میده!

البته تعجبی نداره شما از بزرگتون رژیم صهیونیستی تبعیت می کنید این که دیگه نوچه ی اوناست

ننگت باد اصلاحات

رسول

خودم

۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶

۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵

شیخ بزرگ انصاری که اجتهاد خودرا ازامام معصوم گرفته است تمام مطالب شمابزرگواران غیبت وحرام میداند.پس قیامت بایدباعمل باشدنه چیزدیگر.وتمام مسایل سیاسی غیبت است.

خیلی بی نزاکت هستی و از سلام نو گله دارم که نظر بی ادبی مثل تو را منتشر میکنه. تو که کاری جز فحاشی بلد نیستی چرا در ک نمیکنی مسئول هشت سال فلاکت گذشته احمدی نژاد نبود بلکه آنهائی بودند که صلاحیتش را تأئید کردند. گناه آقای رضوی فقیه فقط این بود که این خواسته شهروندانی مثل من را بیان کرد. جهت اطلاعتون بگم که من اصلاح طلب نیستم.

۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶

اراجیف حرفهای شماست عمو

۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶

برو روزیت را خدا جای دیگه بده

۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷

ابی جان دانشگاه نرفتی خیلی راحت خامت کردن فکرت رو پر کردن...

یک اصول گرا

۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲

با ابو الفضل صد در صد موافقم ننگ بر اصلاحات و فتنه گر

۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵

60

مزدور خائن آن کسی است که میلیاردها دلار سرمایه این مملکت را به باد داد وکشور را با بهترین وضعیت اقتصادی تحویل گرفت با رشد اقتصادی منفی پنج ونیم درصد تحویل داد

معز

۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶

خائن و مزدور کسی است که در حال حاضر با آبروی ایران و ایرانی بازی می کند و همه دستاوردهای علمی از جمله هسته ای را پای میز مذاکره با غربیهای کفتار صفت به باد فنا می دهد دور نیست روزی که فریاد مرگ بر این خیانت پیشه ها فضای کشور را پر کند

۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶

درود بر شما

امین

۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲

با کارهای دولت روحانی تو دنیا خاک بر سر و ذلیل شدیم

بصیر

۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰

خائن کسی است که برای داشتن حاشیه امنیت صبح تا شب خودش را مدافع رهبری معرفی میکند و زمان گذشتن از منافع خودش حرف اصلی رهبر را رسما سانسور می کند. برای بعضی قضات که از اینها میترسند متاسفم.

راستگو

۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵

17

6

متاسفم برای شما که هنوز فرق بین انتقاد با توهین را نمی دانید اگر واقعا فکر میکنید حرف های ایشان انتقاد صریح بوده چرا جملاتش را نمی گذارید تا خوانندگان سایت شما بدانند ایشان چه گفته که مستحق زندان هست ؟

۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶

معلومه چرا این سایت نمیتونه بگه چون فضای سیاسی کشور زیادی بازه ! و ممکنه چند نفر دیگه مثل بدبختهای قبلی از کار بیکار بشوند

۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷

انتقاد بوده. توهینی تو حرفش نبود لحنش مودبانه بود. ... البته ایشون قبلا تعلیقی داشته انگار. حالا اون حکم قبلی اش رو الان می خواستن مطرح کنن. میدونن که بقیه هم میدونن.

۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸

آقا یا خانم راستگو شما ضمانت میکنی اگر این سایت گفته های ایشان را منتشر کردید ایسن سایت را تخته نکنید و بگذارید ما هم بفهمیم که ایشان چه گفته شاید ما هم با شما هم عقیده شدیم اگر سایتی که سخنان ایشان را منتشر نموده معرفی کن والا ما تا حرف کسی را نشنویم به ایشان توهین نمی کنیم

۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵

14

با سلام و احترام

بنده به عنوان کسی که در زمان دانشجویی و از نزدیک با روحیات آرا، اندیشه ها و حتی عقاید دوست عزیزمان جناب آقای دکتر سعید رضوی فقیه آشنایی دارم، از نظر اخلاقی و وجدانی بر خود واجب و لازم می دانم در این شرائط که هجمه بسیار شدیدی نسبت به این بنده خوب خدا و فعال سیاسی اخلاق گرا شروع شده است، چند نکته را بیان کنم.

1- ابتدا باید از تحلیل و یاد داشت بسیار بجا و شایسته سایت سلام نو تحت عنوان" هدف از جنجال رسانه‌ای علیه رضوی فقیه چه بود؟" تشکر کنم. واقعیت همان است که در این یادداشت به روشنی بیان شده است.

2- در پاسخ به جناب آقای ابوالفضل داروغه که بی پروا یک شخصیت علمی و فعال در حوزه سیاست و آشنا به مبانی دین را به همین سادگی متهم به لادینی، مزدور و غیره می کند، باید بگویم که اولاً کسی که بی پروا و فقط بر اساس شنیده ها، چنین اتهامی را به برادر دینی خود می زند، کار غیر اخلاقی بدی را انجام داده است، و هیچ اعتقادی به دین ندارد و به هیچ اصولی نیز پایبند نیست. چرا که بر اساس مبانی دین اسلام مسلمانان را از زدن چنین اتهامی به افراد منع شده اند و بسیار نکوهش شده است. در ثانی مگر به همین سادگی است که بتوان، مسلمانی را که فقط به بیان دیدگاه های سیاسی خود سخنانی را بیان کرده متهم به بی دینی کرداثبات چنین اتهامی نیز بسیار مشکل می باشد.

3- بنده از نزدیک جناب آقای دکتر سعید رضوی فقیه را می شناسم و گواهی می دهم که ایشان یک فعال سیاسی اخلاق گرا و بسیار مقید به دین و احاکام دینی بوده اند. و نیز گواهی می دهم ایشان یکی از دلسوزان و علاقمندان واقعی نظام جمهوری اسلامی بوده اند و البته خود از نزدیک شاهد بودم که ایشان به عنوان یک محقق دانشگاهی و البته اهل قلم، با تحلیل های بسیار علمی و حکیمانه ای که ارائه می دادند، همواره در مقابل بسیاری از کج روی ها و کج اندیشی ها موضع گیری می کردند.

3- در ماجرای جناب آقای دکتر آقاجری که اتفاقاً فکر کنم آن هم در همدان اتفاق افتاد، یکی از کسانی که کمک زیادی کرد تا فضای دانشگاه که بواسطه حکم ارتداد آقای دکتر آقاجری بسیار متشنج شده بود، به سمت تشنج و ناآرامی پیش نرود و در یک فضای معتدل مسائل مطرح و پیگیری شود، شخص جناب آقای دکتر سعید رضوی فقیه بود.

4- در مورد صحبت های جناب آقای دکتر سعید رضوی فقیه در همدان اطلاعی ندارم و لذا نمی توانم قضاوت کنم. اما شاید بتوان گفت که از دو حال خارج نیست. الف)- در صحبت های جناب آقای دکتر سعید رضوی فقیه مسائلی مطرح شده که مطلوب معترضین و جریان مقابل نبوده است. و ب)- قضیه همان است که در تحلیل روزنامه سلام نو آمده است.

4- بنده نیر معتقدم، اگر در قابی بزرگ‌تر به این ماجراها نگاه شود، به نظر می‌رسد این استراتژی برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن گشایش فضای سیاسی و تداوم جو سالهای گذشته برای اصلاح طلبان تعریف شده است. قفلی که کلید «حسن روحانی»، رئیس جمهور هنوز موفق به بازگشایی‌اش نشده است.

مومن

۰۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶

24

اگه راست می گید حرفهای این وطن فروش راچاپ کنید.

۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶

مگه برای شماها وطن هم مهمه ؟! چند روز پیش که یکی از بزرگانتون میگفت وطن پرستی زده دینه !

۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷

استدلال بسیار زیبایی بود! بدون اینکه اطلاعی از گفته های جناب دکتر داشته باشید و تنها با توجه به اینکه ایشان از دوستان شما می باشد قضاوت کردن از خصوصیات دوستان اصلاح طلب ماست.

کمی انصاف و دوری از تعصب بد نیست.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید