خبرساز‌ترین مردان سیاست ایران در سال ۹۲

سلام نو برای انتخاب «موثرترین» سیاستمدار ایرانی امسال طی یک نظرسنجی، این سوال را از کاربرانش پرسیده است. اما در ادامه به برخی از «خبرسازترین» شخصیت‌های سیاسی سال 92 نیز پرداخته شده است.

یادداشت روز: سلام نو برای انتخاب «موثرترین» سیاستمدار ایرانی امسال طی یک نظرسنجی، این سوال را از کاربرانش پرسیده است. اما در ادامه به برخی از «خبرسازترین» شخصیت‌های سیاسی سال 92 نیز پرداخته شده است.

عارف: بی‌شک کناره گیری محمدرضا عارف از صحنه انتخابات ریاست جمهوری یکی از
بزرگ‌ترین اتفاقات سیاسی سال ۹۲ به شمار می‌رود. امر نادری که در سیاست
ایران نظیر آن را شاهد نبودیم. بدون شک با این اقدام دکتر عارف می‌توان لقب
با اخلاق‌ترین و با گذش‌ترین سیاستمدار سال ۹۲ را به وی اعطا کرد.

هاشمی رفسنجانی: ثبت نام آیت الله هاسمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه بار دیگر نام وی را بر سر زبان‌ها انداخت. شجاعت او برای ورود به عرصه انتخابات شور و نشاط خاصی به ویژه در بین جوانان ایجاد کرد، اما شادی‌ها چندان دوام نیاورد و با رد صلاحیت وی، بسیاری مبهوت شدند. با این حال حضور او و نقش‌آفرینی‌اش در انتخابات 24 خرداد باعث افزایش چشمگیر پایگاه اجتماعی او شد و سبب شد خاطره خوشی از هاشمی در اذهان باقی بماند.

قالیباف: جنجال انتخابات شهردار تهران توسط شورای شهر نیز از وقایع به یادمانی امسال بود. تشکیک در آرا و رای ابهام‌برانگیز یک راه یافته در لیست ائتلافی اصلاح طلبان به مجموعه اعضای اصلاح طلبان در شورای شهر تهران سبب شد تا قالیباف برای نهمین سال متوالی شهردار تهران باقی بماند.  بیلبوردهای بحث بر انگیز نصب شده در شهر تهران نیز عامل دیگری برای خبر ساز شدن محمد باقر قالیباف شد. بیلبوردهایی با هدف تشویق به افزایش فرزند، بیلبوردهای ضد آمریکایی همزمان با نتیجه بخشی مذاکرات ژنو و نیز بیلبورد کا‌ترین اشتون بعد از اولین سفرش به ایران.

ظریف: محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان و مرد اول مذاکرات با گروه ۵+۱، پرکار‌ترین وزیر کابینه یازدهم بود. موفقیت وی در به ثمر نشستن نتیجه مذاکراتی که ۸ سال پیش دیگران با افراط‌گری‌هایشان از آن ناکام مانددند، او را به یکی از محبوب‌ترین سیاست مدار سال ۹۲ تبدیل کرد. حضور وی در شبکه‌های اجتماعی و گزارش‌دادن‌های مداوم و ارتباط مستقیم با مردم از وی چهره مردمی و دوست داشتنی ساخت که خاری در چشم تندرو‌ها بود. از روز رای اعتماد تا امروز روزی نبوده که دست کم یک خبر از وی روی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری نباشد.

زنجانی: نام بابک زنجانی، فساد اقتصادی را در اذهان متبادر می‌سازد. مرد میلیاردی که در نحوه به دست آوردن اموالش حرف و حدیث بسیار است. او که در این روز‌ها به اتهام اختلاس‌های چند هزار میلیاردی در بازداشت به سر می‌برد نقل محافل سیاسی است.

میلی منفرد: وزیر پیشنهادی آموزش عالی که موفق به کسب رای اعتماد نشد، از مردانی بود که جلسه رای اعتمادش جنجال برانگیز بود. پخش فیلمی از حضور وی در مسجد دانشگاه تهران در سال ۸۸ بهانه‌ای شد برای رای عدم اعتماد نمایندگان مجلس به او.

نجفی: محمد نجفی معرفی وی برای وزارتخانه آموزش و پرورش به مجلس شادی و حمایت معلمان و فرهنگیان را به دنبال داشت، ولی با تنگ‌نظری برخی از نمایندنگان تندرو مجلس، وی در یک رای نزدیک از ورود به این وزارتخانه بازماند. پس از آن وی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رفت و ریاست آنجا را عهده دار شد که چندان دوامی نداشت و از آنجا نیز استعفا داد. وی اکنون یکی از مشاوران حسن روحانی است.

زنگنه: بیژن زنگنه سالها سابقه وزارت بر نفت ایران را دارد. او از سال ۶۰ تاکنون به غیر از ۸ سال گذشته همواره وزیر بوده است. جلسه رای اعتماد وی نیز با اما و اگر‌هایی رو به رو بود ولی بالاخره با وجود تمام مخالفت‌ها موفق به کسب اکثریت آرا نمایندگان شد.

مطهری: نطق‌های کوبنده علی مطهری در تاریخ باقی خواهد ماند. این نماینده محبوب مردم تهران سعی کرد همواره از حق دفاع کند و با شجاعت تمام بر سر آرمان‌های حقه مردم ایستاد تا جایی که دادستان کل کشور هم علیه وی اعلام جرم کرد و وبسایت شخصی این نماینده مردم تهران فیلتر شد. علی مطهری مرد ایستادگی و شجاعت و یکی از خبرسازترین سیاسیون امسال بود.

ترکان: اکبر ترکان مشاور اول حسن روحانی نقش مهمی دراتخاذ تصمیمات دولت دارد تا جایی که مخالفانش از وی به عنوان همه کاره دولت یاد می‌کنند.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۳

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

نخود همه آش

|

۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸

0

1

پاسخ

اسم احمدی نژاد را نیاورده اید. اگر بلایی سر خودش بیاورد مسئولش شما هستید.

کوروش

۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳

کاش همه مثل مطهری بودن . خدا پشت و پناهش

رضا

۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴

"موفقیت وی در به ثمر نشستن نتیجه مذاکراتی که ۸ سال پیش دیگران با افراط‌گری‌هایشان از آن ناکام مانددند"

تا کی میخاهید به تعصب و جهالت خود ادامه بدید؟

شماها برای نفی طرف مقابل که خودتون اونو در طرف مقابل قرار دادید از این واژه ها استفاده میکنید!!!!

جایی که همه باید برای این اقتدار و عزت این ملت تلاش کنند عده ای برای کسب قدرت، طرف مقابل رو نفی میکنند!!!!

خداروشکر نتیجه مذاکرات کم کم داره برای مردم رو میشه و مردم میفهمند اونایی که حاضر به دادن امتیاز نبودند علتش این بود که بصیرت داشتند و دشمن رو میشناختند اما امثال شما که فقط به فکر دنیای خودتون هستید معنای عزت و اقتدار رو نمیفهمید.

چرا از امام حسین (ع) درس نمیگیرید؟ با این تفکر شما نهضت امام حسین (ع) هم نوعی افراطی گری محسوب میشه و باید خجالت بکشید وقتی که نه به دنیاتون رسیدید و نه به آخرتتون.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید