محمدعلی مشفق در گفتگو با سلام نو:

رحمانی فضلی هیچ تجربه‌ای در وزارت کشور نداشت

وی به عنوان فردی شناخته می شود که در دستگاه خود نیز ناموفق بوده است و متاسفانه هیچ تجربه‌ای برای وزارت کشور نداشت.

سرویس سیاسی: نحوه چینش مدیران و استانداران توسط وزارت کشور از جمله بحث‌برانگیزترین موضوعات ماه‌های اخیر بوده است. نحوه عملکرد استاندار فارس و صحبت‌هایی که اخیرا در جمع فرماندهان سپاه این استان بیان کرد هم عاملی شد تا مجددا به واکاوی این بحث بپردازیم. سلام نو در این رابطه گفتگویی با محمدعلی مشفق، مدیرکل اسبق انتخابات در وزارت کشور انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

مدیرکل اسبق انتخابات در وزارت کشور به «پایگاه خبری تحلیلی سلام نو» گفت: وی به عنوان فردی شناخته می شود که در دستگاه خود نیز ناموفق بوده است و متاسفانه هیچ تجربه‌ای برای وزارت کشور نداشت.

مشفق ادامه داد: طبیعیست که وقتی چنین فردی که هیچ آشنایی با مباحث وزارت کشور ندارد، به سکانداری این وزارتخانه گماشته می شود، باید منتظر خروجی‌هایی نظیر فرمانداران و استانداران فعلی باشیم. در حقیقت در شرایط فعلی وزارت کشور عمدتا یا همان استانداران و فرمانداران قبلی را ابقا می کنند و یا مدیران آن ها را جایگزینشان می کند.

استانداران فعلی نمی‌توانند سیاست‌های روحانی را اجرا کنند

وی گفت: استانداری ها پیاده کننده سیاست‌های عمومی دولت هستند و بالاترین مقام در استان‌ها هستند. به عبارت بهتر استانداران، رئیس جمهور استان محسوب می شوند. با همه این اوصاف بیش از 70 % استانداران فعلی کسانی نیستند که بتوانند سیاست های آقای روحانی را اجرا کنند.

این مدیر اسبق وزارت کشور افزود: وقتی وزیر کشور در انتخاب استانداران، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه را به کمک می طلبد و می گوید که شما بگویید که چه کسی استاندار باشد و به صورت یک شرکت مشارکتی آن‌ها را مشارکت می دهد، در آن صورت نهاد های ذی نفوذ دیگر مانند سپاه هم می‌توانند روی انتخاب استانداران تاثیر گذار باشند.

ائمه جمعه و سپاه مانع از انتخاب استاندار می‌شدند

مشفق گفت: آقای روحانی هنوز در سیاست داخلی به شعارهای خود نپرداخته است و بیشتر مشغول سیاست خارجی است. البته ممکن است که ایشان مد نظر داشته باشند که ابتدا مشکلات و توافقات هسته‌ای را حل و فصل کرده و بعد به مسائل داخلی بپردازند. اما در هر صورت داخل هنوز در اختیار آقای روحانی نیست و هنوز اکثر مدیران احمدی نژاد بر سر کار هستند. وقتی دولت می خواهد یکی از آن ها را تغییر دهد، نمایندگان مجلس فریادشان به هوا بلند می شود.

محمدعلی مشفق ادامه داد: در حقیقت اقلیت جنجال گر موجود در مجلس به علت آن که تریبون های ملی را در اختیار خود دارد از صدای بلندی برخوردار است. شما نمونه فعالیت‌ها و مداخله‌های آن‌ها را در انتخاب استاندار خراسان دیدید که آن‌ها مانع از انتخاب استاندار می شدند و انتخاب این استانداری ماه ها طول کشید.

این نقض تفکیک قوا است

وی گفت: وقتی دولتی حاضر شود اختیارات خود را میان کسانی که از لحاظ قانونی حقی ندارند تقسیم کند، این چنین وضعیتی پدید می آید. متاسفانه در دولت آقای روحانی اکثر استانداران و فرمانداران با هماهنگی نمایندگان مجلس و بعضا ائمه جمعه و احتمالا سپاه و امثالهم انتخاب می شوند که این نقض تفکیک قوا در کشور و ورود قوای دیگر نظیر قوه مقننه در عزل و نصب‌ها است.

مشفق ادامه داد: وقتی شما نمایندگان مجلس را در عزل و نصب‌ها مشارکت دهید، عملا مجلس دیگر حق نظارت ندارد. زیرا خودش این عزل و نصب ها را انجام داده است. در حقیقت مجلس زمانی می تواند بر وزرا نظارت کرده و از آن ها سوال بپرسد که تفکیک قوا مبنای نظر قرار گیرد.

وی در پایان به سلام نو گفت: در بحث استانداری فارس که اصلاح طلبان این استان نسبت به عملکرد استاندار معترض بودند و می گفتند که استاندار بجای آن که از دولت فرمان بگیرد از سپاه فرمان می‌گیرد، باید بپذیریم که وزیر کشور و مشاورانش با همان عوامل دارای نفوذ تفاوتی ندارند.

اخبار مرتبط

انتخاب نیروها صرفا در اختیار استاندار نیست

استانداری که به جای دولت، با سپاه هماهنگ است!

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۲۳

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۲

دانشجو

|

۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴

1

65

پاسخ

گل سرسبد استانداران روحانی احمدی استانذار فارس است. روی استانداران احمدی نژادی رو سفید کرده

ناشناس

۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴

20

روحانی قولهایش در مورد امور داخلی کشور را فراموش کرده٫ اشتباه بزرگی در تعیین بعضی وزرای کلیدی انجام داده. سکوتش هم مزید بر علت شده است.

۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴

3

شما به هیچ چیز جز منافع نا مشروع جناحی خودتون فکر نمیکنید حتی به انتخاب رییس جمهوری که ادعای انتخابشو دارید هم احترام نمیذارید و اگر هر جا بر ضد منافعتون باشه ازهمه چیز رد میشید

رضا

۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴

17

واقعا متاسفیم با این روند حامیان دولت روز به روز مایوس دلسرد میشوند

حسین

۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴

21

همین آقای سید محمد احمدی که استاندار روحانی در فارس است برنامه اصلاح طلبان فارس با سخنرانی معاون رئیس جمهور خانم ابتکار را لغو کرد این در حالی است که اصولگرایان و به ویژه پایداری ها چپ و راست و آزادانه بر علیه دولت و به خصوص توافقنامه ژنو متینگ برگزار می کنند.

روحانی خیلی مچکریم!!

۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵

0

15

آقا یه استانداری برای کرمان انتخاب کردند که یک روز فعالیت در وزارت کشور که هیچ در هیچ دستگاه دولتی سابقه نداشت. نتیجه اش هم این است که مدیران لایق بازهم خانه نشین شده اند.

عضو پشیمان ستاد روحانی

۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵

16

آقای روحانی ما همانطور که در آن فضای انتخابات جرات کردیم و از شما حمایت کردیم

اکنون هم با همان جرات میگوییم از رای خود پشیمان هستیم

شما خودتان با تصمیمات این وزیر کشور موافق هستید

۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵

اولین دولت چهار ساله بی شک دولت روحانی است اگر رحمانی فضلی وزیر کشور باشد

محمد از بوشهر

۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵

استاندار بوشهر هم دست کمی از استاندار فارس ندارد اغلب با نمایندگان اصوگرا استان وائمه جمعه مشورت میکند و با نماینده اصلاح طلب مشورت نمی کند و اکثر مسولین که انتخاب می کند اصولگرا میباشند ما به کلی از دولت روحانی ناامید شده ایم

کویری

۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵

5

کلیت مطلب آقای مشفق صحیح است. به نظر می رسد روحانی برای حل و فصل نهایی موضوعات خارجی نیاز زیادی به آرامش داخلی داشته است که امر درستی هم هست. از اینرو با مدیریت نصفه و نیمه کنونی خواسته است آرامش را در بین تندروها بخصوص مجلس نشینان برقرار کند. البته تندروها روزی نیست که به توافقات یورش نبرند.

بنابراین با این نگرش یا تاکتیک روحانی می توانیم تا حدی موافق باشیم به شرطی که مسایل داخلی فدای سیاست خارجی طولانی مدت نگردد.

کیوان

۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵

در استان ما بوشهر اغلب اعضای ستاد قالیباف پست گرفته اند گویی که قالیباف رای اورده باشد

محسن

۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵

9

قائم مقام گل سرسبد استانداران استاندار سمنان هست که هنوز مسولین ستاد احمدی نژاد فرماندارو بخشدارو رئیس دانشگاه هستند تازه آموزش و پرورش دامغان مدیریش موتلفه و رئیس ستاد دکتر احمدی نژاد بوده مبارک باشد.

دکتر روحانی مچکریم

۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵

18

هرچند می گفتند احمد زاده استاندار احمدی نژاد در فارس خوب کار نکرده اما امروز به این نتیجه می رسیم که واقعاً دل و جرات داشت و باج به نماینده ها و ائمه جمعه ها نمی داد آقای احمدی استانداری فعلی به ظاهر خود را حامی دولت می داند ایشان خیلی آتشی تر از جبهه پایداری می باشد چون برنامه های آنان را در استان فارس پیاده می کند

سعید از دامغان

۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵

ما پشیمانیم از رای دادن به روحانی

خسرو

۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵

10

برای خراب کردن و بهم ریختن امور نیاز به تجربه نیست. برای آبادکردن ودرست کردن نیاز به تجربه است.سیاسی کاری و سلیقه گرایی بس است.

۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵

7

در استان کرمان هواداران روحانی به شدت مایوس شده اند همه هواداران روحانی خانه نشین شده اند ریس ستادروحانی را حتی بخشدار هم نذاشتن

یک شهروند

۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵

6

درخراسان جنوبی هم وضع اسفناک است

محمد جهرمی

۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶

متاسفانه عملکرد ضعیف و پرحاشیه احمدی سبب گردیده که حتی فرماندارن تازه منصوب شده نیز بلاتکلیف باشند .وحتی تعدادی اعلام کردند که مدیران کل تمام ادارات کل استان فارس هنوز احمدی نژادی هستند و مدعی ،به همین خاطر اجازه کار و همکاری به فرمانداران جدید الانتصاب نمی دهند.

احمدی اجازه انتخاب بخشداران به فرمانداران نمی دهد و با تمسک به بخشنامه وزیر کشور سعی در ساماندهی افراد اصولگرا در بخشداری ها می باشد.

تدبیر 92 تا 1408

۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶

دولت تنها رسانه خود در شهرستان ها و کشور را در دست اصولگرایان قرار داده .

بنده کارمند یکی از واحدهای وزارت کشور هستم هنوزبعد از هشت ماه فرمانداران عوض نشدن ، جالب اینه فکر می کنند زرنگن و دیدن فضا مهیا هست خودشون را اعتدالگرا می دانند یادشان رفته چه بر سر کارمندان تفکر اصلاحات اورده بودن ، اینقدر بی اعتماد بودن که تعداد نیروهایی که از بقیه ادارات و کوچه و خیابان در وزارت کشور و واحدها تابعه اوردن /

اقای فضلی به درد وزارت کشور نمیخوره

سورج

۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶

دراستان سمنان که زادگاه رییس جمهوراست نیزوضعیت بدتراست از8فرمانداراستان فقط یک نفرتغییرکرده درسایرادارات وادارات کل هنوزقدرت دردست مدیران سینه چاک احمدی نژاداست وبرخی هاعلنا اعلام میکنندکه دولت راقبول ندارند،متاسفانه مدیران احمدی نژادای جسورترازقبل وحامیان دولت واصلاح طلبان که انصافا برای پیروزی دکترروحانی زحمت کشیدندبیشترازقبل منزوی شده وبدتراینکه موردتمسخربقیه قرارمیگیرند

علی

۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱

فرماندار کازرون که یک سرهنگ سپاه شد و فرماندار شیراز هم یک ادم بی تجربه بدون هیچ سابقه ای در وزارت کشور

۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱

البته بقیه وزرا هم یا تجربه ای ندارند و یا تجربه خوبی ندارند .

۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱

رحمانی فضلی در حد وقواره وزیر کشور نیست رییس جمهور محترم دیر یا زود مجبور به برکناری ایشان خواهد شد .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید