آگهی در صدا و سیمای ایران ۱۸۰ درصد گران‌تر از یورونیوز

بررسی تعرفه آگهی در صدا و سیمای ایران و
تعرفه آگهی در یورو نیوز نشان می دهد قیمت آگهی در صدا و سیمای ایران به
طور متوسط 180 درصد بالاتر از معادل ریالی آگهی در شبکه گسترده ای نظیر
یورو نیوز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بر اساس ماده 14 تعرفه آگهی امسال صدا و سیمای
ایران، 35 طبقه برنامه های تلویزیونی تعریف شده است هر کدام از این طبقه ها
در واقع نوع برنامه را مشخص میکند بالا ترین طبقه برنامه است که در شبکه
های صدا و سیما در ساعت پر بیننده و پر مخاطب ترین برنامه است و پایین ترین
طبقه کم مخاطب ترین برنامه در کم بیننده ترین ساعت را به خود اختصاص داده.

از آنجا که نحوه قیمتگذاری آگهی های تلویزیونی در هر شبکه تلویزیونی در
جهان اصول و معیارهای خود را دارد، در اینجا برای مقایسه قیمت این دو شبکه
یک مشتری با تقاضا یک دقیقه آگهی در نظر گرفته شده است.

پایین‌ترین هزینه‌ای که یک مشتری برای یک دقیقه (60 ثانیه) آگهی در
تلویزیون ایران باید پرداخت کند 4 میلیون 500 هزار تومان و بالاترین نرخ
210 میلیون تومان است. حد وسط قیمت آگهی های صدا و سیما برای یک دقیقه چیزی
نزدیک به 51 میلیون تومان برآورد می شود.

لازم به ذکر است که قیمت آگهی برای مشتریان ثابت صدا و سیما متفاوت است و
براساس تعرفه هایی که برای گروه های فعالیتی مشتریان در نظر گرفته می شود
قیمت آگهی برای آنها متفاوت محاسبه می شود که در اینجا قیمت پایه در نظر
گرفته شده است.

بر اساس این گزارش اگر همین تولید کننده و مشتری بخواهد یک دقیقه آگهی
در یورو نیوز داشته باشد، بر اساس تعرفه که در زیر ارائه داده شده است، در
بخش های سطح پایین این شبکه باید معادل 2 میلیون و 590 هزار تومان، در
برنامه های سطح کیفی متوسط در یورو نیوز معادل ریالی 27 میلیون و 552 هزار
تومان، همچنین در بهترین برنامه ها باید معادل 43 میلیون تومان بپردازد.

به عبارتی قیمت آگهی تلویزیونی 60 ثانیه ای در صدا و سیمای ایران
نسبت به یورو نیوز در بخش های کم مخاطب نزدیک به 74 درصد، در بخش های با
مخاطب متوسط نزدیک به 85 درصد و در بخش های پر مخاطب 388 درصد گران تر است.

قیمت هر ثانیه آگهی در صدا و سیما برای سال 1393  بر اساس طبقه برنامه(هزار ریال)




































































































طبقههر ثانیهطبقههرثانیهطبقههرثانیهطبقههرثانیهطبقههرثانیهطبقههرثانیهطبقههرثانیه
175062300114600167800211180026172003125500
2100072700125200178500221270027186003227500
3130083100135800189300231360028200003330000
41600936001464001910100241480029215003432500
5190010410015710020109002516000302350035

35000


جدول بالا تعرفه‌های قیمت پایه آگهی های تلویزیونی (قبل) (ارقام به
هزار ریال) را نشان می‌دهد همچنین این جدول به عنوان تعرفه پایه آگهی برای
همه شبکه‌های تلویزیونی لاز مالاجرا است.

طبق ماده 15 این نرخ نامه: چنانچه بر اساس عرضه و تقاضا میانگین
تقاضای یک بسته آگهی در نیمه اول هر ماه بیش از 60، 75 و یا 90 درصد از حجم
آن بسته آگهی باشد بترتیب 1،2 و 3 طبقه افزایش خواهد یافت. همچنین چنانچه
بترتیب 30 و 20 و 10 درصد حجم را اشغال نماید به ترتیب 1 و 2 و 3 طبقه کاهش
داده خواهد شد.

گفتنی است بر اساس ماده 16 - با توجه به اینکه برنامه‌های صدا و سیما
در ماه‌‌هایی از سال با نسبتی بیشتر دارای بیننده است؛بین 20 تا 60 درصدبه
جدول پایه اعمال میشود. همچنین بر اساس ماده 17، تعرفه آگهی‌های خارجی 2
برابر تعرفه داخلی محاسبه می شود.

بر اساس ماده 18 این اساسنامه مبنای تیزر در تلویزیون بر اساس 15
ثانیه تعیین می شود و کمتر از آن نیز همان 15 ثانیه محاسبه می‌گردد. مبلغ 8
درصدقرارداد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده هر قرارداد نیز به طور
جداگانه از مشتری دریافت خواهد شد.

مشتری اگر بخواهد تبلیغاتی در شکل رسانه های دیداری و شنیداری داشته
باشد، ناچار است طبق این قوانین عمل کند چرا که هیچ جایگزینی برای تبلیغات
به جز صدا و سیما ندارد.

نرخ آگهی در یورو نیوز (ارقام معادل ریالی شدند)





































































30 ثانیه در زمان CET(زمان اروپای مرکزی)روزهای عادی هفته (قیمت به تومان)روزهای پایانی هفته (شنبه و یکشنبه)
5 تا 6 صبح16 میلیون و 359 هزار 13 میلیون و 776 هزار
6 تا 7 صبح 21 میلیون و 525 هزار 15 میلیون و 928 هزارو پانصد
7 تا 9 صبح17 میلیون و 220 هزار 13 میلیون و 345 هزارو پانصد
9 صبح تا 12 ظهر8 میلیون و 179 هزارو پانصد نه میلیون و 471 هزار
12 تا 15 بهدظهر8 میلیون و 610 هزار 8 میلیون و 179 هزارو پانصد
15 تا 17 بعدظهر4 میلیون و 897 هزارو پنجاه سه میلیون و 874 هزارو پانصد
17 تا 19 بعدظهر10 میلیون و 332 هزار نه میلیون و 901 هزارو پانصد
19 تا 22 شب17 میلیون و 229 هزار 16 میلیون و 359 هزار
22 تا 24 نیمه شب18میلیون و 942 هزار 16 میلیون و 789 هزارو پانصد
24 تا 2 بامداد نه میلیون و نهصدویک هزار و پانصد 9 میلیون و 471 هزار
2 بامداد تا 5 صبح یک میلیون و 291 هزارو پانصد یک میلیون و 291 هزارو پانصد
 در طول روز بر حسب جای خالی 9 صبح تا 19  5 میلیونو 381 هزارو دویستو پنجاه 

گفتنی است براساس تبصره‌های موجود  برای سفارش آگهی برای یک زمان
ثابت و فیکس شده (مثلا در بین یک برنامه خاص) امکان افزودن 20 درصد به
هزینه های اعلام شده در جدول وجود دارد. برای یک جای خاص در بین آگهی ها
(برای مثال اولین یا آخرین آگهی در بین آگهی ها) 15 درصد به هزینه های
اعلام شده در جدول اضافه می شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید