داریوش قنبری در گفتگو با سلام نو:

دانشجویان اسیر دست جریانات سیاسی نشوند

من مخالف آن نیستم که همایشی برگزار شود، اما هزینه همایش‌ها و جلساتی که برای انتخابات تشکیل می‌شوند، باید توسط همان کسانی که ذی‌نفع هستند پرداخت شود.

سرویس سیاسی: داریوش قنبری وی در خصوص چگونگی ورود تیم قالیباف به انتخابات مجلس آتی گفت: قطعا آقای قالیباف و تیم ایشان در این انتخابات فعال خواهند شد. اما نهایتا قالیباف در این انتخابات به تنهایی حرکت نخواهد کرد و با سایر اصولگرایان در یک جمع خواهد بود و تلاش وی بر این است که در ائتلاف اصولگرایان گزینه‌های بیشتری از افراد خود را وارد کند. اما اگر از امکانات دستگاه‌های دولتی در انتخابات استفاده شود پدیده مناسبی شکل نخواهد گرفت و دستگاه‌های نظارتی باید مراقب این مسائل باشند.

هزینه همایش‌ها را خودشان پرداخت کنند

قنبری ادامه داد: در کشور ما سابقه داشته است که افرادی که در مسئولیتی بوده‌اند به نوعی از امکانات و قدرت خود برای پیشبرد اهداف انتخاباتی استفاده کنند. در حقیقت اگر نهاد‌های نظارتی مقابل این سوءاستفاده‌ها قرار نگیرند، منابع کشور که باید برای اهداف ملی مصرف شود برای کار‌هایی هزینه می‌شود که جایی برای هزینه کردن آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

قنبری در مورد برخی همایش‌های مبهم در دانشگاه آزاد گفت: من مخالف آن نیستم که همایشی برگزار شود، اما هزینه همایش‌ها و جلساتی که برای انتخابات تشکیل می‌شوند، باید توسط همان کسانی که ذی‌نفع هستند پرداخت شود.

باید مراقب بود تا دانشجویان اسیر دست جریانات سیاسی نشوند

قنبری گفت: دانشجویان یکی از مهم‌ترین نیرو‌های سیاسی هستند و در شرایطی که تشکل‌های سیاسی فعالیت چندانی ندارند، دانشگاه در غیاب این تشکل‌ها به یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌ها برای فعالیت سیاسی در کشور تبدیل شده‌اند و همواره جریانات در پی قدرت به دنبال نفوذ در آن بوده‌اند. در مجموع این یکی از ویژگی‌های جریانات سیاسی در ایران است که جنبش دانشجویی را برای رسیدن به اهداف خود مد نظر قرار دهند که در پی آن معمولا دانشجویان ابزار واقع می‌شوند تا افراد درون تشکل‌های سیاسی به قدرت برسند. لذا باید مراقب بود تا دانشجویان اسیر دست جریانات سیاسی نشوند.

قنبری در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه چرا برخی جریانات اصولگرا در دانشگاه‌ها لباس اصلاح طلبی به تن می‌کنند گفت: مدت هاست که گفتمان اصولگرایی تحلیل رفته است و دیگر جذابیتی برای مردم ندارد. به همین خاطر کسانی که خود را اصولگرا می‌دانند تلاش می‌کنند تا از گفتمان اصلاحات استفاده کنند. در همین انتخابات اخیر هم برخی از کاندیدا‌های اصولگرا تلاش کردند که خود را اصلاح طلب معرفی کنند و از گفتمان اصلاح طلبی استفاده کنند، اما موفق نشدند که البته این موضوع توان گفتمان اصلاح طلبی و ناتوانی گفتمان اصولگرایی را نشان می‌دهد.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: در انتخابات پیش رو نیز همین وضع بر قرار است و بعضی از اصولگرایان تلاش خواهند کرد تا از گفتمان اصلاح طلبی استفاده کنند. این موضوع در گذشته نیز مسبوق به سابقه است و اصولگرایان تلاش کردند تا اصلاح طلبان بدلی را ایجاد کرده و نیروهای خودشان را به جای اصلاح طلبان جا بزنند.

دستشان در مقابل مردم رو خواهد شد

قنبری افزود: اصلاحات یک چهارچوب گفتمانی خاص دارد و از شخصیت‌ها و رهبریت خاص خود برخوردار است و نمی‌شود که یک نفر از بیرون این جریان آمده و از پایگاه اصلاح طلبی استفاده کند. همانطوری که در انتخابات اخیر نیز نتوانستند این کار را انجام دهند، در مجموع هر گونه تلاش در این زمینه نا‌موفق است و کار به جایی نخواهد برد. در انتخابات آینده نیز تشکل‌های اصلاحات فعال خواهند شد و رهبران این جریان نظر خود را مشخص خواهند کرد.

وی در پایان به سلام نو گفت: کسانی که به شکل جعلی عنوان می‌کنند که اصلاح طلب هستند، دستشان در مقابل مردم رو خواهد شد. اما بهتر است که با صداقت رفتار کنند و اگر واقعا به اصلاح طلبی اعتقاد دارند به صراحت اعلام کرده و از گذشته خود خدا حافظی کنند. بهتر است که به صراحت عنوان کنند و بگویند که این گفتمان کاربرد ندارد نه آنکه تنها لباس اصلاح طلبی بر تن کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید