نجفقلی حبیبی: مملکت نیاز به احزاب قدرتمند و سراسری دارد

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: در شرایطی که دولت جدید روی کار آمده است، مملکت هم نیاز به وجود احزاب قدرتمند و سراسری دارد. قبلا احزاب سراسری در کشورمان داشته‌ایم. مثلا جبهه مشارکت یک زمانی چنین جایگاهی را داشت.

سرویس گفتگو: نجفقلی حبیبی سال‌ها در بخش‌های مختلف وزارت علوم و شوراهای گوناگون تدوین قوانین و بخشنامه‌ها حضور داشته است. وی که در ادوار گوناگون، ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را برعهده داشته از جمله کسانی است که بر اهمیت تحزب و کار حزبی تاکید جدی دارد. خبرنگار سلام نو در این خصوص با وی یک گفتگوی تصویری انجام داده که آن را در ادامه می‌بینید و می‌خوانید:

دانلود مصاحبه تصویری با نجفقلی حبیبی

نجفقلی حبیبی گفت: حزب مدرسه‌ای است برای پرورش نیروی انسانی به منظور اداره امور کشور و امروزه دیگر کسی نمی‌تواند منکر اصل حزب و تحزب شود. در فصل حقوق ملت قانون اساسی کشورمان هم اشاره شده که هر کسی حق دارد به هر حزب یا جمعیتی وارد شود و فعالیت کند.

این فعال اصلاح طلب به خبرنگار سلام نو گفت: در شرایط فعلی وجود و تقویت احزاب ضرورت دارد. نیروی انسانی و سیاسی در احزاب باید تربیت شود. هرچند که چون در کشور ما احزاب خیلی فعال نبودند، جریان‌های دانشجویی به جایش فعال شدند و افراد بسیاری در کنار تحصیل آموزش سیاسی هم دیدند. اما دانشگاه جای درستی برای این کار نیست. حزب باید خودش تشکیلات و آموزش داشته باشد و وقتی هم که بحث تشکیل دولت پیش آمد باید وارد عرصه شود و سعی کند که رای مردم را کسب کند و قدرت و حکومت را به دست بگیرد.

حبیبی اشاره کرد: اینکه فضای سیاسی این را درک کند که کشور نیاز به احزاب کارآمد دارد، شاید بتواند راه را باز کند. اما جریانهایی هستند که وجود احزاب را به ضرر خودشان می‌دانند و فکر می‌کنند که اگر جامعه توده‌ای باشد برایشان بهتر است.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: وجود احزابی دارای فکر و آموزش مشخص باشند لازم است. اینکه کسانی بخواهند جامعه را توده‌ای و گله‌ای پای انتخابات بکشانند شاید در جاهایی جواب بدهد اما در ‌‌‌نهایت به ضرر جامعه است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید