حجت‌الاسلام فاضل میبدی در گفتگو با سلام نو:

استفاده از منابع عمومی برای اهداف شخصی، شرعی نیست

استفاده از منابع عمومی در مسیر نیل به اهداف شخصی نه شرعی است و نه عقلانی. به هیچ عنوان کار درستی نیست که از منابع عمومی برای منافع شخصی استفاده شود.

سرویس سیاسی:
حجت الاسلام فاضل میبدی به سلام نو گفت: استفاده از منابع عمومی در مسیر نیل به اهداف شخصی نه شرعی است و نه عقلانی. به هیچ عنوان کار درستی نیست که از منابع عمومی برای منافع شخصی استفاده شود. اما اگر واقعا در جهت تغییر وضعیت مملکت و به سوی بهتر شدن آن از منابع عمومی استفاده شود، دیگر مسئله شخصی نیست و مسئله ملی و اجتماعی است.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ادامه داد: متاسفانه این سنت که از منابع عمومی برای نیل به اهداف شخصی استفاده شود، در قالب دولت‌ها وجود داشته است و چیز جدیدی نیست. هر دولتی که روی کار می‌آید برای آنکه قدرت خود را تثبیت کرده و آن را توسعه دهد از منابعی که در اختیار دارد استفاده می‌کند و به ندرت کسانی هستند که بدین شکل فکر نمی‌کرده‌اند.

حجت الاسلام فاضل میبدی افزود: بنده در دولت آقای خاتمی شاهد آن نبودم که از منافع ملی به نفع منافع جریانی و شخصی استفاده شود، زیرا آقای خاتمی بسیار از این کار پرهیز داشت. اما متاسفانه در دولت بعدی این سنت شکسته شد و دیگر کسی منافع ملی را از منافع حزبی و گروهی تفکیک نکرد.

وی در پایان گفت: علت آن که برخورد با این پدیده دشوار شده آن است که راه توجیه وجود دارد و کسانی که استفاده‌های رانتی و شخصی از امکانات عمومی دارند، یکسری توجیهاتی برای خود دارند و گاهی اوقات توجیهات شرعی برای خود درست می‌کنند. متاسفانه یک حرکت فرهنگی عمومی که بخواهد با این قضیه مواجهه کند هنوز درست نشده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید