مرتضی صارمی

پاداش‌های میلیونی مدیران شهرداری بروجرد

مرتضی صارمی یادداشتی را برای سلام نو ارسال کرده که در ادامه می‌خوانید:

هنوز چندی از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام رهبری نمی‌گذرد که شهرداری بروجرد در این حوزه پیش قدم شده و در راستای اجرایی نمودن این سیاست‌ها تمهیداتی اندیشیده است!

با توجه به روزهای واپسین سال -حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی- بازار پاداشهای میلیونی در قالب عضویت در شورای سازمانهای شهرداری، عضویت در هیأت مدیره سازمان‌ها، ریاست هیأت مدیره سازمان‌ها، ریاست شورای سازمان‌ها و پاداشهای آخر سال مدیران عامل سازمان‌ها در شهرداری به شدت داغ و خبرساز شده، به ‌طوری که اعضای شورای این سازمان‌ها، هیأت مدیره‌ها و مدیریت عامل‌ها و هیأت مدیرهٔ این سازمان‌ها پاداشهای میلیونی دریافت می‌کنند! با توجه به اینکه ۱۳ سازمان وابسته به شهرداری بروجرد می‌باشد (سازمانهای خدمات موتوری، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، آتش نشانی، پارک‌ها و فضای سبز، فناوری، بهسازی و نوسازی، بازیافت، عمران، پایانه‌ها، میادین و تره بار، زیباسازی و آرامستان‌ها) با یک حساب دو دو تا چهارتا ارقام میلیونی دریافت شده چندان دور از ذهن نیست. به عنوان مثال ریاست هیأت مدیره حدود ۱۰ سازمان به عهده یکی از معاونین شهردار بوده و همین فرد، عضو شورای همین سازمان‌ها نیز می‌باشد و با توجه به در نظر گرفتن مبلغ دو و نیم میلیون تومان پاداش آخر سال برای ریاست هیأت مدیرهٔ هرکدام از این سازمان‌ها و عضویت در شورای همین سازمان‌ها، با یک جمع و ضرب ساده این معاونت محترم مبلغ ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان فقط پاداش دریافت خواهد کرد! این مبلغ چند ده میلیونی بدون احتساب حقوق و مزایا و حق جلسات و دیگر مواردی است که در حوزه این معاونت فقط در آخر سال به یک معاون پرداخت می‌گردد! و همهٔ این‌ها در حالی است که شهرداری حقوق چند ماه کارگران خود را پرداخت نکرده است. دوستی می‌گفت رفتگری را می‌شناسد که به دلیل فقر ناشی از دریافت نکردن حقوق، دست به گدایی می‌زند.

در موردی دیگر می‌توان به حق ریاست شهردار بر شوراهای سازمان‌ها اشاره کرد که باز هم با یک جمع و ضرب به عددی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی می‌رسیم که این عدد نیز با احتساب پاداش آخر سال شهردار که از سوی شورای شهر تعیین می‌گردد و دیگر مبالغ باز هم افزایش می‌یابد! به همین منوال ارقام دریافتی مدیران عامل سازمان‌ها به عنوان پاداش مدیر عاملی، عضویت در شورای سازمان و هیأت مدیره به رقم ۷ تا ۱۰ میلیون تومان می‌رسد! این هفت تا ده میلیون تومان در صورتی است که مدیرعامل یک سازمان در شورا یا هیأت مدیره سازمانهای دیگر عضو نباشد که در اغلب موارد اینگونه نیست و برخی مدیران عامل در سازمانهای دیگر عضو شورا یا هیأت مدیره‌اند و این باعث افزایش مبلغ دریافتی‌گاه تا ۱۲ میلیون تومان می‌شود!

موضوع جایی جالب‌تر می‌شود که شورای اسلامی شهر که وظیفه‌اش نظارت بر عملکرد شهرداری است با عضویت تنی چند از اعضای خود در شورا و یا هیأت مدیرهٔ این سازمان‌ها مواجه است که بالطبع این اعضا از مبالغ ۵/۲ تا ۵ میلیون تومان بهره‌مند می‌گردند و یا برخی از کارکنان استانداری نیز از این عضویت‌ها و مبالغ سود می‌برند! همین فضای موجود در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری که به صورت هیأت امناء اداره می‌شود نیز حکمفرماست! شاید مسوولین شهرداری این مبالغ را مطابق با قانون دانسته اما این سوال و ابهام پیش می‌آید که مرجع تعیین مبنای دو نیم میلیون تومان به ازای هر عضویت در شورای سازمان و هیأت مدیره و پاداش مدیریت عامل و... چیست؟ آیا غیر از این است که تعیین این ملبغ بنا بر نفع شخصی افراد است! پرداخت این مبالغ میلیونی در حالی است که در چند ماه اخیر مسوولین شهرداری از بدهکاری و وضعیت بحرانی در شهرداری سخن به میان آورده‌اند به طوریکه قادر به پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری نبودند و اگرمردم شریف بروجرد به واسطه تخفیف‌های عوارض (که به دلیل استیصال شهرداری اعمال گردید) نسبت به اخذ پروانه ساختمانی و پرداخت عوارض و... اقدام نمی‌کردند عملاً شهرداری به یک نهاد ورشکسته تبدیل می‌شد و معلوم نبود که نهاد خدمت رسان شهر و شهروند به چه سرنوشتی دچار می‌شد، کما اینکه در حال حاضر نیز شهرداری همچنان در بحران به سر می‌برد و اینگونه پرداختهای میلیونی، بذل و بخشش‌ها و ویژه خواری از جانب مدیریت حاکم در شهرداری در حالی صورت می‌پذیرد که هنوز مدت کوتاهی از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام رهبری در تاریخ ۲۹ بهمن ماه سال جاری که اتفاقاً سال حماسه اقتصادی نیز هست، نمی‌گذرد. آیا اسم این اقدام را باید زرنگی گذاشت؟ افرادی که در یک فرایند غیر دموکراتیک بر امانت مردم چنگ انداخته باید باعرضه قلمداد شوند؟

انتظار می‌رود که مسوولین شهرداری و شورای شهر در این خصوص پاسخ‌های مستدل و قانع کننده‌ای جهت اذهان عمومی و در خور شأن شهروندان محترم ارائه دهند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید