۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 14668

۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹

دروغگوها.....

محسنی ثانی در گفتگو با سلام نو

ضرب و شتمی صورت نگرفته است

راهکاری که سازمان زندان‌ها برای خنثی کردن این غوغای تبلیغاتی‌ که در رسانه‌های خارجی و حتی از طریق این خانواده‌ها دامن زده می‌شود به کار برده آن است که ملاقات‌های حضوری برقرار کرده است.

سرویس سیاسی: اخیرا
اخباری مبنی بر زدوخورد برخی مامورین با تعدادی از زندانیان بند 350 زندان اوین توسط
برخی منابع منتشر شده است. در همین رابطه سلام نو با یکی از نمایندگان مجلس گفتگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

محمدرضا محسنی ثانی در این خصوص گفت: ما بررسی مفصلی را با مسئولین زندان‌ها و مدعیان داشتیم و در این زمینه با خانواده‌ها و مسئولین مربوطه هم صحبت کردیم. آنچه که از فیلم‌های زندان وجود دارد و طبیعتا در این صحنه نیز به واسطه دوربین‌های موجود، از آن فیلم برداری شده است و آن چه که در ملاقات‌های صورت گرفته بین خانواده‌ها ی زندانیان و خود زندانیان به دست امده، دال بر این است که هیچ گونه ضرب و شتمی صورت نگرفته است. بلکه اغتشاشاتی انجام شده و فشاری برای شکستن در و پنجره‌ها وارد شده است که در پی آن یک نفر به خاطر آنکه شیشه را شکسته دچار جراحت شده است و هیچ مشکل دیگری وجود نداشته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی به پایگاه خبری تحلیلی سلام نو گفت: راهکاری که سازمان زندان‌ها برای خنثی کردن این غوغای تبلیغاتی‌ که در رسانه‌های خارجی و حتی از طریق این خانواده‌ها دامن زده می‌شود به کار برده آن است که ملاقات‌های حضوری برقرار کرده و طی این ملاقات‌ها خانواده‌ها می‌توانند از نزدیک زندانیان خود را ببینند و متوجه شوند که بجز‌‌ همان یک زندانی خودش شیشه را شکسته و دستش بریده شده است، هیچ آسیبی به کسی وارد نشده است.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که ساز و کار قانونی به اثبات رساندن ادعای ضرب و شتم از جانب یک زندانی چیست؟ گفت: اولا ما قاضی زندان داریم که مرتبا سرکشی می‌کند و هرکس مشکلی داشته باشد به طور مستقیم و یا از طریق نامه می‌تواند مشکل خود را عناون کرده و درخواست پیگیری داشته باشد. ثانیا زندانی می‌تواند برای خود وکیل داشته باشد.

ثانی در پاسخ به این سوال که آیا امکان ان وجود دارد که برای شفاف سازی فضا فیلم‌های ضبط شده از طریق رسانه‌های مختلف پخش شوند؟ گفت:  فرض کنید ۴ نفر امدند و در زندان اغتشاش کردند. حالا هم شاید نه آن‌ها راضی باشند و نه صلاح باشد که فیلم آنها در معرض عموم قرار بگیرد. بعضی افراد نمی‌خواهند چهره‌شان مشخص شود. ثانیا شاید درست نباشد همه دنیا ببینند که چه کسی زندانی است و چه کرده و چه نکرده است. این‌ها هم بعد قضایی دارد و هم بعد حقوقی. کسانی که ادعا دارند پای ادعای خود بایستند و تنها راهش آن است که بیایند و بیبینند و ملاقات کنند.

اخبار مرتبط

وقایع زندان اوین و اهمیت شفاف‌سازی

تجمع خانواده‌های زندانیان بند ۳۵۰ اوین مقابل مجلس

تابش : رئیس سازمان زندان‌ها در مجلس حاضر می‌شود

وزیر دادگستری: درگیری در اوین جدی نبوده است

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۳

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۱

ناشناس

|

۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲

0

8

پاسخ

چرا با آقای مطهری تنها نماینده مردم در مجلس مصاحبه نمی کنید؟

بهزاد

۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲

11

کی بود کی بود دستم بود؟!

علی

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید