انتقاد آیت‌الله خاتمی از حضور حامیان و فعالان فتنه در پست‌های دولتی

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعار اعتدال که از سوی دولت یازدهم مطرح شد تصریح کرد: اعتدال یعنی به بیانات رهبری گوش دهیم و نباید شاهد این باشیم که برخی حامیان و فعالان فتنه در سمت‌های مختلف دولتی حضور داشته باشند.

آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در بیستمین همایش سراسری هیئت پیروان عترت که در اردوگاه ولایت برگزار شد با اشاره به اینکه هیئت رزمندگان تشکلی است که به صورت منظم فعالیت می‌کند گفت: شکل گیری هیئت رزمندگان در بخش بانوان با عنوان هیئت پیران عترت اقدام قابل توجهی بوده و امیدواریم که منشا خدمات قابل توجهی باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه یکی از ارکان مهم در جامعه اسلامی بهره گیری از قرآن در تمام مراحل زندگی است تصریح کرد: هیئت رزمندگان اسلام و هیئت پیروان عترت باید نسبت به آشنا کردن مردم با هشت سال دفاع مقدس اهتمام داشته باشند.

وی ضرورت توجه به جلب افراد در این هیئت‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: نباید با بروز کوچکترین مشکل افراد را از این جمع‌ها طرد کرد، به طور مثال اگر بانویی با حجاب نامناسب وارد هیئت رزمندگان شد باید این فرد را با شیوه صحیح راهنمایی کرد تا حجاب خود را اصلاح کند.

آیت الله خاتمی ضرورت فعالیت هیئت رزمندگان در بخش خانواده‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید برای افراد خانواده برنامه ریزی داشته و نباید فعالیت‌ها به برگزاری جلسات خلاصه شود.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان باید از فرهنگ غرب دور شوند تاکید کرد: غربی‌ها می‌خواهند نسل جوان را از فرهنگ دینی و اسلامی دور کنند و باید هیئت رزمندگان با برگزاری جلساتی زمینه آگاه سازی جوانان را فراهم کند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه جهاد دینی یکی از مصادیق مهم جهاد به شمار می‌رود گفت: هیئت رزمندگان باید در عرصه جهاد دینی با قوت حرکت کرده و در عرصه فرهنگ که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند به فعالیت بپردازد.

وی با بیان اینکه ولایتمداری یکی از ویژگی‌ها و نشانه‌های مومنان است تصریح کرد: تشکلی را می‌توان دین‌مدار دانست که ولایتمداری سرلوحه امور آن باشد و در مسیر منویات مقام معظم رهبری حرکت کند.

خاتمی با اشاره به شعار اعتدال که از سوی دولت یازدهم مطرح شد تصریح کرد: اعتدال یعنی اینکه به سخنان رهبری گوش دهیم و نباید شاهد این باشیم که برخی از حامیان و فعالان فتنه در سمت‌های مختلف دولتی حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: حامیان فتنه که در سال 88 مقابل رهبری ایستادند امروز در ظاهر نشان می‌دهند که از منویات ایشان پیروی می‌کنند در حالی که در واقعیت دنبال فعالیت‌های خود هستند؛ رهبری از اعضا و فعالان فتنه ناراحت هستند و این مسئله را ابراز کرده‌اند بنا بر این نباید شاهد حضور آنها در مسئولیت‌های دولتی باشیم.

امام جمعه موقت تهران به برگزاری مذاکرات با 5+1 اشاره کرد و اظهار داشت: ملت ایران همانگونه که در دوران دفاع مقدس از حق خود دفاع کرد، امروز نیز می‌تواند از حق خود دفاع کند؛ متاسفانه برخی ادعا می‌کنند که آمریکا قدرت مهم جهان بوده و باید با آنان مذاکره کرده و به توافق رسید،

آیت الله خاتمی بیان کرد: مقام معظم رهبری از اعضا و فعالان فتنه 88 ناراحت هستند و در بسیاری از سخنرانی های خود از ناراحتی خود نسبت به آنان سخن می گوید از این رو نباید حامیان و فعالان فتنه 88 در عرصه ها و سمت‌های دولتی فعالیتی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید همواره تشکل‌ها و هیئت‌ها ارتباط با روحانیت را حفظ کنند گفت: ارتباط با روحانیت رکن اصلی موفقیت است و تشکلی که روحانیت در آن نقش نداشته باشد به نوعی سکولار است.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۲

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

سعید

|

۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵

0

3

پاسخ

بابا جان شما دیگه چرا؟این بنده خدا کجاش ایت الله که نوشتید آیت الله؟!حتی صدا وسیما هم اصلاح کرد.

ایرانی

۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵

2

ایشان در حد "آیت الله" نیست. لطفا حرمت القاب را نگهدارید!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید