۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 16300

حرف روز سلام نو/

دوپینگ افراطیون از تل‌آویو

کفن پوشانی بودند که به راه می‌افتادند و برای نشان دادن دلواپسی خود شاید یک دو وزیر اصلاح‌طلب را هم کتک می‌زدند تا مبادا لحظه‌ای مواضعشان در خصوص حتی یک مساله متفرقه با یکی از زادگان فرنگ یکی باشد.

حرف روز: «افراطیون» کلمه و عنوانی بود که بعد از انتخابات 24 خرداد، به مرور در ادبیات سیاسی کشورمان معنای خاص خود را پیدا کرد. با توجه به اینکه دولت روحانی در اداره کشور تقریبا از تمام جناح‌های سیاسی کشور استفاده کرد و در برخی سمت‌های حساس مانند استانداری‌ها و فرمانداری‌ها حتی از اصولگرایان بیشتر از اصلاح‌طلبان هم استفاده کرد و بسیاری از مناصب هم را به نیروهای جریان تند اصولگرایی داد، اما باز هم جناحی در کشور بودند که بر طبل مخالفت با دولت و کارشکنی در کار آن می‌کوبیدند. از این رو بود که این گروه به افراطیون معروف شد. در ادامه همین افراطیون سعی دارند تا به انحاء مختلف این عنوان خود را تغییر دهند و با انجام چند پروژه نام «دلواپسان» را جایگزین آن کنند.

اصلاح‌طلبان؛ جیره‌خوار اسرائیل؟!

اما این جناح معروف به افراطی‌گری، به یک باره در میدان سیاست ایران پدید نیامد و سابقه زیادی در تخریب و تهمت‌زنی به اصلاح‌طلبان و تمام شخصیت‌های انقلابی و باسابقه دارد. یکی از روش‌های مرسوم آنها برچسب زنی بوده و هست که روزنامه کیهان را می‌توان پیشرو در این بازی دانست.

شاید کمتر شماره‌ای از روزنامه کیهان منتشر شده باشد که در آن اصلاح‌طلبان به شکلی به بیگانگان وابسته نشان داده نشده باشند. تکنیک معمول این روزنامه خاص هم این است که یک اشتراک موضع بین یک فعال سیاسی غربی و یک فعال اصلاح‌طلب پیدا کند و با بافتن آسمان و ریسمان و به کار بردن انواع مغالطه این طور نتیجه‌گیری کند که اصلاح‌طلبان وابسته و حتی سرباز دشمنان هستند!

اما حالا چرخ روزگار چرخیده و وضعیتی پیش آمده که این روزها صدای همین افراطیون اقتدارگرا از دهان تندترین نیروهای نزدیک به لابی‌های صهیونیستی در آمریکا و حتی مسئولین اسرائیلی خارج می‌شود. اما گویا این بار از نظر افراطیون این همصدایی با تل‌آویو ایرادی ندارد!

هم‌صدایی افراطیون در تهران و تل‌آویو

کار دیگر حتی از همصدایی هم گذشته و افراطیون در یک تفاهم نانوشته به بازتاب دهنده صدای افراطیون اسرائیلی و آمریکایی تبدیل شده‌اند و سیاستمردان تل‌آویو هم به اشکال مختلف، افراطیون داخل ایران را شارژ و دوپینگ می‌کند. این پاسکاری افراطیون تهران و تل‌آویو را اگر مانند خود کیهانی‌ها نگاه نکنیم و با دیده مثبت بنگریم، در بهترین حالت می‌توانیم عاملی برای زیر سوال بردن اصالت دلواپسی دلواپسان آنها بدانیم. چراکه بعید است جنگ‌افروزان تل‌آویو هم دلواپس حرمت و اقتدار ایران باشند.

اخیرا افراطیون داخل ایران پا را از رسانه‌های مکتوب هم فراتر گذاشته و طی یک جهش تکنولوژیک از ابزار فیلم هم برای هجمه به جریان عقلایی اصلاح و اعتدال استفاده می‌کنند. اتفاق بسیار جالب هم این است که اخیرا در اسرائیل هم فیلمی در تخریب حسن روحانی ساخته شده است و این گام‌های افراطیون داخل و خارج هماهنگ‌تر دیده می‌شود.

حالا جریان تندرو داخلی، مسلمانان ایران را مخاطب خود قرار می‌دهد و دولت اسرائیل هم برای یهودیان دنیا فیلم می‌سازد. هنوز از خاطره مردم ایران نرفته که زمانی اگر چنین اتفاقی در آن سوی میدان رخ می‌داد و این هم صدایی صهیونیست‌ها بر حسب اتفاق و در یک مورد کوچک با اصلاح‌طلبان اتفاق می‌افتاد، کفن پوشانی بودند که به راه می‌افتادند و برای نشان دادن دلواپسی خود شاید یک دو وزیر اصلاح‌طلب را هم کتک می‌زدند تا مبادا لحظه‌ای مواضعشان در خصوص حتی یک مساله متفرقه با یکی از زادگان فرنگ یکی باشد.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۴

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

صالح

|

۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱

0

7

پاسخ

شاید هم این چوب خدا باشد... که یه روزی همه مخالفان و منتقدانشون رو همسو با اسراییل می دونستند... البته امروز که دولت در اختیار معتدلین است، انها هم باید مواظب باشند تا اشتباه اونا رو در دوره قدرتشون به هیچ وجه تکرار نکنند...

ناشناس

۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱

2

بسیار عالی و منطقی

۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱

دلواپس داخلی

دلواپس صهیونیست

پیوندتان مبارک

موسوی

۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳

کافر همه را به کیش خود پندارد .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید