۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 16559

حرف روز سلام نو/

دولت مراقب باشد

بنابه اخبار واصله به سلام نو، تعدادی از همایش‌های مجوز گرفته توسط جوانان اصلاح طلب در استان‌های مختلف، به وسیله فرمانداری‌ها لغو مجوز شده و از برگزاری آن‌ها ممانعت بعمل آمده است.

حرف روز: انتخاب حسن روحانی که با شعار امید در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بود، نوید روزهای بهتری را برای فعالیت‌های سیاسی می‌داد. این در حالی است که هنوز بقایای به جامانده از دولت پیش در فرمانداری و استانداری‌های کشور، یک تنه در مقابل امید ایجاد شده میان جوانان ایستادگی می‌کنند.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که تغییرات مدنظر اکثریت جامعه تا چه زمانی به واسطه ممانعت مدیران باقی‌مانده از دولت قبل باید معطل بمانند؟ آیا وزارت کشور از این روند آگاهی دارد یا خیر؟ پاسخ مثبت یا منفی به این پرسش، هر دو دارای یک بار ارزشی هستند و آن هم مساله «عدم امید» به روزهای خوش فعالیت سیاسی قانونی است.

بزرگ‌ترین انتقادی که توسط اصولگرایان به مجموعه معترضان در سال ۸۸ وارد می‌شد، این بود که تحرکاتشان غیرقانونی بوده و مخالف منافع نظام و کشور است. حال که جمع زیادی از کنشگران اصلاح طلب خواستار فعالیت در فضایی قانونی و دور از تنش هستند، وزارت کشور و نهادهای مرتبط، با کج سلیقگی تمام، خواسته یا ناخواسته، این پتانسیل را به سمت فعالیت‌های زیرزمینی و تنش آفرین سوق می‌دهد.

اگر آقای رحمانی فضلی و مجموعه وزارت کشور نسبت به این اتفاقات واکنش مناسب نشان ندهند، می‌توان پیش بینی کرد که با نزدیک شدن به انتخابات مجلس آینده، فعالیت جوانان منتقد و جوانان دگراندیش، به سمت فعالیت‌هایی زیرزمینی و بدون مجوز سوق پیدا کند. در این میان، مسئولیت اتفاقات به وجود آمده و هزینه‌های احتمالی، برعهده کسانی است که ناخواسته جوانان فعال کشور را به سمت فعالیت‌های هنجارشکنانه سوق داده‌اند.

طیف وسیعی از جوانان برای فعالیت‌های سیاسی خود و رعایت قانون در این زمینه بود که به حسن روحانی اقبال نشان دادند. اینکه تعدادی از مدیران باقی مانده از دولت قبل همچنان بر کوس مایوس کردن جوانان و فعالیت‌های قانونی می‌کوبند، نشانه خوبی محسوب نمی‌شود. ضمن اینکه این مساله با نزدیک شدن به فصل رقابت‌های مجلس شورای اسلامی می‌تواند هزینه زیادی برای کشور و نظام داشته باشد.

در این شرایط لازم است که دولت با بازخوانی مطالبات مردم و شعارهای طرح شده در زمان انتخابات، فضا را برای عرض اندام وابستگان دولت قبل و دیگر نهادهای مربوط در حد معقول و در چارچوب سیاست‌های رسمی دولت کنترل کند و طرحی را پیش گیرد که در آن قانون جای اعمال سلیقه را بگیرد.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۳

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

ناشناس

|

۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴

2

16

پاسخ

آقای روحانی٫ اتوبوسی ها را پیاده کن.عمل مهم است٫ نه حرف.

۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵

3

15

دموکراسی و آزادی بیان در جامعه موج میزند!!!!!!!!! جوانان اصلاح طلب نمی توانند نشست داشته باشند!!!!!!! به نظر من کلمه جمهوری را باید از نام رسمی کشور حذف کرد!!!!! اینها آبروی جمهوریت و جمهوری خواهی را بردند!!!!!!!!

محمدحسن

۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷

1

دولت روحانی کلاهش را بالاتر بگذارد دردامغان فرماندارو بخشدارو رئیس آموزش و پرورش و رئیس دانشکده کشاورزی از جان برکفان دولت احمدی نژاد هستند جالبتر اینکه در حضور بقیه علیه دولت منتخب سخن پراکنی می کنند و پیامک های توهین آمیز می خوانند . دولت محترم به خود بیا تا دیر نشده

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید