سیدحسین مرعشی:

بارقه امیدی در جامعه ایجاد شده است

همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه فرهنگی توسط اصلاح طلبان شهرستان لامرد شامگاه دیروز؛ سه شنبه(6 خرداد) همزمان با مبعث حضرت محمد(ص) با سخنرانی سیدحسین مرعشی و با حضور جمعی از حامیان دولت تدبیر و امید در این شهرستان برگزار شد.

همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه فرهنگی توسط اصلاح طلبان شهرستان لامرد شامگاه دیروز؛ سه شنبه(6 خرداد) همزمان با مبعث حضرت محمد(ص) با سخنرانی سیدحسین مرعشی(سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و معاون رئیس‌جمهور اصلاحات) و با حضور جمعی از حامیان دولت تدبیر و امید در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش سلام نو سیدحسین مرعشی در این همایش که باتوجه به روند توسعه صنعتی و اقتصادی منطقه، حمایت از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در راستای توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به همت شورای هماهنگی حامیان دولت تدبیر و امید شاخه شهرستان لامرد در سالن اجتماعات معلم شهر لامرد برگزار شد؛ گفت: به طور کلی کشور‌ها با تضادهای سیاسی در دنیا، سَمت و سرعت حرکت خودشان را رقم می‌زنند.

وی با اظهار خشنودی از حضور در جمع فعالان اصلاح طلب و فرهیختگان شهرستان لامرد، نقش سیاست‌های کلی در هدایت یک جامعه به سمت قله‌های پیشرفت را نقش برجسته‌ای دانست و گفت: حکومت کردن یعنی تعیین سیاست و به همین دلیل است که سیاست‌های کلی در تعیین سرنوشت کشور نقش مهمی دارند. این سیاست‌ها در قانون اساسی توسط والا‌ترین مقام کشور و پس از مشورت با صاحبان تجربه و خرد تبیین می‌شوند.

معاون رئیس جمهور در دوره اصلاحات با تاکید بر اهمیت تبیین سیاست‌های کلی کشور؛ به مقایسه سیاست‌گذاری رهبران کشورهای عراق و مالزی با یکدیگر پرداخت و افزود: در این دو کشور نیز دو رهبر سیاست‌گذاری کردند که دو نتیجه متفاوت حاصل شد.

مرعشی با اشاره به منابع طبیعی و انسانی عراق به عنوان سومین کشور نفت‌خیز و دارای اراضی حاصلخیز، آب شیرین و تمدن باستانی بین‌النهرین گفت: این چنین کشوری به دست رهبری که آغازکننده سه جنگ ایران، کویت و درگیری با آمریکا بود، افتاد و با قدرتی که به دست آورد؛ می‌خواست با سیاست‌های نظامی‌گری خود را پیشتاز جهان عرب در منطقه کند که نتیجه سیاست‌های آن، کشتار مردم، نابودی و ویرانی مزارع، بر باد رفتن ثروت‌ها و ناامنی و دیگر مشکلات برای مردم شد.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی به خصوصیات کشور مالزی که پس از ۷ دهه است استقلال یافته است؛ اشاره کرد و بیان داشت: جامعه مالزی از ۵۵ درصد مالایی‌هایی تشکیل شده است که بیشترشان در جنگل‌ها و درختان زندگی می‌کرده‌اند. این کشور با منابع محدودی که دارد؛ سهم مالایی‌ها از اقتصاد فقط ۳ درصد بوده و بقیه آن در اختیار دو جامعهٔ مهاجر شیلی و انگلیسی آن بود.

وی گفت: امروز مالزی با انتخاب سیاست‌های درست و رهبری هوشمند به کشوری درحال توسعه و رو به صنعتی شدن تبدیل شده است و بیشترین ثروت‌ها و بهترین امکانات را به دست آورده است و آن‌هایی که ۳ درصد از اقتصاد کشور را دارا بودند نیز امروز ۳۷ درصد اقتصاد را به خود اختصاص داده‌اند که عفاف و حجاب، سلامت اداری و... از شاخص‌های این کشور می‌باشد.

سیدحسین مرعشی با نتیجه گیری از مقایسه سیاست‌های این دو کشور ادامه داد و گفت: سیاست‌های کلی در پی‌ریزی آینده یک جامعه نقشی اساسی دارند و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ نمودند.

مرعشی اظهار داشت: سند چشم‌انداز بیست ساله ایران نیز سندی بود که امیدهای بسیاری را ایجاد کرد و تنظیم اصل ۴۴ قانون اساسی، انقلاب اقتصادی ایجاد کرد که متأسفانه مورد توجه مسئولان گذشته قرار نگرفت و امروز اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی؛ بارقه‌ای امید را در جامعه ایجاد کرده است.

معاون رئیس جمهوری اصلاحات گفت: دنیای قبل از جنگ سرد و به قول غرب پس از پایان جنگ سرد را می‌توان دنیای رقابت‌های اقتصادی دانست.

وی با اشاره به حاشیه رفتن نقش سیاست، اطلاعات در کنار اقتصاد؛ با مثال زدن کشور چین گفت: کشور چین که با سیاست‌های خودکفایی دوره جنگ اداره می‌شد نیز تحت تاثیر قدرت‌های نظامی و سیاسی این کشور می‌باشد که آن را در دنیا و آسیا مطرح کرده و امروز اقتصاد دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است.

مرعشی با اظهار خوشنودی از اجرای پروژه آلومینیوم لامرد با تکنولوژی‌های پیشرفته گفت: کمپانی‌های چینی با توانایی که دارند توانسته‌اند طی ۱۲ ماه نیز کارخانه تولیدی ۴۰۰ هزار تنی آلومینیوم را با ۵۳۰ آمپر ساخته و به مرحله تولید برسانند.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی بیان داشت: انقلاب؛ خیزش توده‌هاست. در دوران اول جنگ نیز اقتصاد ما درونگرا بود چراکه می‌بایست با منابع محدود هم جنگ و هم اقتصاد را مدیریت می‌کردیم. بعداز جنگ توانستیم این سیاست‌ها را بازسازی کنیم.

وی به روند تبیین و تدوین برنامه اول، دوم و سوم توسعه و رشد اقتصادی متناوب در کشور اشاره کرد و گفت: معتبر‌ترین سند توسعه اقتصادی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی می‌باشد که دولت و مجلس نمی‌توانند برخلاف این سیاست‌ها عمل نمایند.

سیدحسین مرعشی گفت: سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، بخش مهمی از اقتصاد را دولتی کرد و باتوجه به اینکه این سیاست‌ها رشد اقتصادی را دنبال می‌کنند؛ آنها به تصویب رسیدند. با قرار گرفتن سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی درکنار سند چشم انداز منابعی که در اختیار دولت قرار گرفته بود؛ به بخش خصوصی واگذار شد و اقتصاد کشور به نوعی دگرگون شد.

وی با انتقاد از دولت گذشته در زیر پا گذاشتن این سیاست‌ها و نادیده گرفتن تجربه‌ها گفت: کشور ایران با ۴۰ درصد تورم و کاهش ۵. ۸ درصد رشد اقتصادی در دوران گذشته وارد یک رکود تورمی شد که در تاریخ جهان بی‌سابقه بوده است.

مرعشی با بیان این مطلب که امروز اقتصاد ایران در نتیجه‌ی سیاست‌های اقتصادی غلط در دوره‌ی گذشته؛ مانند بیماری است که مغزش، خونریزی و قلبش، لخته کرده؛ افزود: دارویی که بخواهد رگ‌های قلب را باز کند و خون را رقیق، باعث خونریزی مغزی می‌شود و اگر خون را غلیظ و خونریزی مغز را کنترل کند؛ باعث سکتهٔ قلبی می‌شود.

مرعشی در حاشیه سخنان خود کارکرد دولت گذشته را بالا‌تر از فساد خواند و گفت: دولت تدبیر و امید با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نباید آن طور رفتار کند که دولت گذشته با سیاست‌های اصل ۴۴ کرد.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر سخن امام خمینی (ره) که هر وقت مشکل دارید باید مردم را وارد صحنه کرد، گفت: نکته‌ای که در اقتصاد مقاومتی دیده می‌شود جایگاه مردم است.

وی با اشاره به نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: باید مردم موضوع را جدی بگیرند و با تلاش خود در جمع آوری سرمایه‌ها، ایجاد بنگاه‌های اقتصادی بکوشیم تا بتوانیم اقتصادی محکم در برابر بحران‌ها و رفتارهای خارجی داشته باشیم که پایه‌های محکم آن به مردم، منابع انسانی و خوب کار کردن و خوب مصرف کردن است.

مرعشی در پایان در حمایت از مذاکره کنندگان هسته‌ای گفت: اگر دولت حرکتی در مسائل هسته‌ای انجام می‌دهد در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

این همایش به عنوان نخستین همایش حامیان دولت تدبیرو امید در شهرستان لامرد برگزارشد و مرعشی، عبدالرضا منصوری و حسین شبانی‌نژاد به ترتیب به عنوان رئیس شورای هماهنگی حامیان دولت تدبیر و امید شاخه شهرستان لامرد و شهردار لامرد از سخنرانان این همایش بودند

اخبار مرتبط

سخنرانی مرعشی در لامرد/تصاویر

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

سعید

|

۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰

0

پاسخ

آره اصلا قبل از 24 خرداد 92 خورشید در سرزمین ما طلوع نمی کرد

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید