۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 16906

حرف روز سلام نو/

پاسدار نمونه دهه ۶۰

در دهه ۶۰ و زمانی که کشورمان در اوج بحران‌های داخلی به سر می‌برد، عده‌ای از زندانیان شهر ساری با نگارش نامه‌ای تاریخی، فرمانده سپاه وقت «کاظم اکبری» را به عنوان پاسداری نمونه معرفی نموده و از مقامات مسئول خواهان تشویق و ارتقا درجه وی می‌شوند.

حرف روز: نظر به تاکیدات امیرالمومنین علی(ع) در خصوص توجه به اخلاق نظامی در انتخاب فرماندهان شایسته است که امروز بیش از هر زمان دیگری آن‌ها را لحاظ کنیم.

نظامیان در چارچوب وظایف ذاتی و سازمانی خویش بدون ورود به عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجرایی، در منصب و کار تخصصی خود نیز آنچنان باید باشند که حضرت علی (ع) ترسیم نموده و جالب آنکه امام خمینی(ره) نیز بر آن موارد تاکید خاص داشته‌اند. اخلاق اسلامی امری نیست که محدود به قشر یا صنف خاصی باشد و هر کسی در هر جایگاهی که باشد ملزوم به رعایت آن است.

شاید بهترین وصف برای این ماجرا این بیت شعر باشد که:

خوش‌تر آن باشد که سر دلبران ... گفته آید در حدیث دیگران

امید است امروز هم مسئولان و نظامیان کشورمان به گونه‌ای عمل کنند که اینگونه مورد تایید دوست و دشمن قرار بگیرند و شاید پاسدار نمونه سال 90 نامیده شون.

این پاسدار نمونه دهه ۶۰، پس از سال‌ها مجاهدت به همرزمان شهیدش پیوست.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

همرزم

|

۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱

0

پاسخ

لطف بفرمایید اصلاح نمایید:

معاون عملیات سپاه مرکزاستان بودند که بعدآغاز جنگ درمنطقه سرپل ذهاب وقصرشیرین حضورداشتند وسپس با دستور فرمانده سپاه استان وخواست بزرگان انقلابی شهر وی مسئولیت خطیر زندان مرکز استان را برعهده گرفت.

پس ایشامپن فرمانده سپاه نبوده و عکس مزبور وی را از اصل عکس برش نمودید وفردی که کلاه برسرش هست نشسته وی میبشاد

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید