محمدرضا خباز:

قالیباف در انتخابات شورای شهر بصورت علنی یک لیست داشت

مهم‌ترین مساله کار سیاسی و جناحی بود. قالیباف در انتخابات شورای شهر رسما یک لیست انتخاباتی داشت. در انتخابات ریاست جمهوری اخیر هم شهرداری تهران کار سیاسی انجام داد. امیدوارم شهردار آینده تهران اینطور نباشد.

سرویس سیاسی - محمدرضا خباز سابقه نمایندگی در مجلس را دارد. وی که از جمله اصلاح طلبان نرم به شمار می‌رود درباره مساله شهرداری تهران عقیده دارد که قالیباف از شهرداری استفاده سیاسی کرده است و محسن هاشمی که فردی غیر سیاسی و فنی است می‌تواند در این منصب موفق‌تر باشد. گفتگو سلام نو با وی را در ادامه می‌خوانید:

به نظر شما مهم‌ترین ویژگی شهرداری تهران در دوره گذشته چه بوده است؟

آیا تمام اعضای شورای شهر قائل به این مساله هستند؟

به نظر من احتمال اینکه تعامل اعضای شورای شهر بش‌تر هم شود و اصلاح طلبان بتوانند بقیهٔ اعضای شورای شهر را هم به انتخاب یک مدیر غیرسیاسی و توانمند ترغیب کنند زیاد است. با توجه به کارنامه موفق محسن هاشمی در زمینه اجرایی و عمرانی احتمال انتخاب ایشان بیشتر است.

آیا فردا این اتفاق می‌افتد؟

بله. اصلاح طلبان و اعتدالگرایان اهل گفتگو و تعامل هستند. بلاشک گزینه خود را هم با تعامل معرفی می‌کنند. انتخابات شوراهای شهر و روستا از نظر ماهیتی با انتخابات ریاست جمهوری متفاوت است. انتخابات ریاست جمهوری یک انتخابات سیاسی است و انتخابات شورا یک امر اجتماعی و فرهنگی. البته با تنگ نظری‌هایی که هیات نظارت انجام داد و نیروهای شاخص اصلاح طلب رد صلاحیت شدند، متاسفانه با این موضوع تا حدی سیاسی رفتار شد.

اصولگرایان هم در انتخابات قوی ظاهر شدند. آیا تقابل بین اصلاح طلبان و اصولگرایان در شورا موجب حوادثی مثل شورای اول نخواهد شد؟

خیر. چون اصلاح طلبان تجربه شورای شهر اول را دارند و انتخاب سیاسی هم ندارند. محسن هاشمی یک انتخاب کار‌شناسی و فنی است. شورا جای سیاسی کاری نیست. ضمن اینکه الان دوره تندروی نیست و تندرو‌ها به حاشیه می‌روند. می‌توان به کاندیدی که کمتر سیاسی و بیشتر آشنا به مشکلات شهر باشد امیدوار بود. مشکلاتی که مردم تهران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بیشتر شامل ترافیک و آلودگی هواست که با انتخاب شهردار کارامد و آشنا به حمل و نقل مسائل تهران حل خواهند شد. همچنین شهردار تهران باید در حوزه معاونت اجتماعی، تشکل‌های مردم نهاد را گسترش دهد که فکر می‌کنم با نگاه اعتدالی هاشمی این امر محقق خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید