کارگران ایران همگی لیسانس و فوق‌لیسانس دارند

هیئت موسس یک حزب باید حداقل تحصیلات را داشته باشد تا بتواند قانون مدونی را برای خود تنظیم کنند. کارگران ایران همگی لیسانس و فوق لیسانس دارند. چه کسی گفته است از تحصیلات برخوردار نیستند؟

سرویس سیاسی: در حالی طرح قانون جدید نحوه تشکیل و فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مدتی است که در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفته و بخش زیادی از وقت نمایندگان صرف بررسی این طرح شده است. اما امروز این طرح به منظور بررسی بیشتر با درخواست نمایندگان به مدت ۳ ماه مسکوت گذاشته شد. در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس با ارجاع پیش نویس طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور موافقت کردند و بر این اساس برای مسکوت ماندن ۳ ماهه با ۱۳۲ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن علنی به کمیسیون شورا‌ها ارجاع داده شد. این طرح که از ابتدا با انتقادات بسیاری از فعالین سیاسی و برخی از نمایندگان مجلس همراه بود، مورد بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت. دخیل عباس زارع‌زاده مهریزی در همین رابطه با سلام نو گفت‌و‌گوی کوتاهی انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: این طرح باز هم به کمیسیون ارجاع داده شد زیرا متاسفانه به مزاج بعضی‌ها خوش نیامد. دوم اینکه برخی از نماینده‌ها در بعضی از بندهای این قانون ابهامات و ایراداتی مطرح کردند و بهتر دانستند که به کمیسیون باز گردد و بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

دخیل عباس زارع‌زادهٔ مهریزی در گفت‌و‌گو با «پایگاه خبری تحلیلی سلام نو» افزود: نمایندگان درخواست کردند تا محدودهٔ قوانین تعریف شده روشن‌تر و شفاف‌تر بیان شود تا جای هیچ گونه سواستفاده در آن وجود نداشته باشد. این طرح به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور برگشت خورده است و سه ماه دیگر دوباره به صحن باز می‌گردد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ۱۲ بند از این طرح مصوب شده است و اکنون به کمیسیون بازگشت داده شده تا پس از بررسی مجدد و اعمال تغییرات سه ماه دیگر مجددا در صحن مجلس مورد بازبینی قرار بگیرد و دیگر بندهای آن توسط نمایندگان بازخوانی شود.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار سایت سلام نو که الزامی کردن حداقل مدرک لیسانس برای تاسیس حزب، امکان انجام فعالیت در احزاب را از برخی اقشار جامعه مانند کارگران خواهد گرفت، گفت: هیئت موسس باید حداقل تحصیلات را داشته باشد تا بتواند قانون مدونی را برای خود تنظیم کنند. کارگران ایران همگی لیسانس و فوق لیسانس دارند. چه کسی گفته است از تحصیلات برخوردار نیستند؟

یک نماینده مجلس در گفتگو با سلام نو:

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید