دهه شصت، زمانی که پاترول در اوج بود...

در ایران فقط نسل سوم پاترول معروف به سری ۱۶۰ و ۲۶۰ تولید (در واقع مونتاژ) شد. تولید این خودرو در ایران از سال ۱۳۶۴ هجری خورشیدی آغاز شد

در سال ۱۳۷۲ خورشیدی، تجهیزات بیشتری مانند هیدرولیک فرمان، کولر،
رینگ پهن و گارد محافظ سپرجلو و همینطور زاپاس بند عقب به طور استاندارد
توسط کارخانه به آن اضافه شد که در افزایش راحتی و همچنین زیبایی ظاهری آن
سهم بسزایی داشت بطوریکه در سالهای بعد از آن (و همچنین اکنون) دیگر در
ایران یافتن نیسان پاترول بدون این تغییرات ظاهری کار مشکلی است.

در
سال ۱۳۸۲ هجری خورشیدی به دلیل عدم برخورداری از سامانه انژکتور و
برخوردار نبودن از استانداردهای عدم آلایندگی هوا، تولید پاترول متوقف شد و
مدل جدیدتر نیسان رونیز که برخلاف پاترول فقط دارای مدل پنج در بود مجهز
به سامانه انژکتور و با قدرت موتور بالاتر (و البته اختلاف قیمت قابل توجه
با نیسان پاترول و گرانتر) جایگزین آن شد هرچند تا زمان توقف تولید هرگز
نتوانست به رکورد محبوبیت پاترول در میان ایرانیان حتی نزدیک هم بشود.

در
مجموع ۶۱۵۵۲ دستگاه نیسان پاترول در ایران تولید شد. در طول مدت تولید در
ایران یکی از معدود خودروهای چهارچرخ متحرک مونتاژشده در ایران بود و از
اقبال عمومی بسیار خوبی برخوردار بود. پس از توقف تولید پاترول، نمایندگی
نیسان پاترول را در ایران همان کارخانه مونتاژکننده یعنی شرکت پارس خودرو
در اختیار گرفت.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

ناشناس

|

۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱

0

پاسخ

خاک بر سرتون.بچه های فلسطینی دارن تیکه تیکه میشن اونوقت شما درباره پاترول تیتر میزنید

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید