در گفتگو با یک نماینده مجلس بررسی شد/

قانون استعلام از وزارت اطلاعات قبل از استخدام

اگر شورای نگهبان هم تایید کند، کلیهٔ مشاغل حساس دستگاه‌های دولتی موظف هستند که قبل از به کار گیری در مشاغل حساس، در خصوص افراد مدنظر جهت به کار گیری در آن سمت، از وزارت اطلاعات استعلام کنند.

سرویس سیاسی: نمایندگان
مجلس شورای اسلامی کلیات طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب جزئیات
آن، وزارت آموزش و پرورش موظف به استعلام از وزارت اطلاعات برای گزینش
معلمان و کارکنان خود خواهد شد. در همین رابطه سلام نو گفتگویی با اسماعیل سعیدی، نماینده مجلس انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این طرحی است که در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی است و روز یکشنبه هم در صحن مطرح شد. اما با توجه به اینکه نیاز بود این طرح بررسی بیشتری داشته باشد، دوباره به کار گروه ارجاع شد که در یکی دو روز آینده این امر دقیق مورد بررسی قرار گیرد و دوباره به صحن بازگردد. این قانون در خصوص معلمان نیست.

وی به سایت «سلام نو» گفت: الحاق یک تبصره به قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش است که در دستور قرار گرفته است. اگر این تبصره تصویب شود و اگر شورای نگهبان هم تایید کند، کلیهٔ مشاغل حساس دستگاه‌های دولتی موظف هستند که قبل از به کار گیری در مشاغل حساس، در خصوص افراد مدنظر جهت به کار گیری در آن سمت، از وزارت اطلاعات استعلام کنند.

محمد اسماعیل سعیدی در پاسخ به این سوال که آیا این قانون در پی اعتراض به برخی انتصابات وزارت علوم است، گفت: اینجا که خلا قانونی وجود دارد و صرفا بخث وزارت علوم نیست. کلا بحث مشاغل حساس یکی از اهداف این طرح است که باید وزارت اطلاعات این‌ها را استعلام کنند. چون یک خلا قانونی وجود داشت این طرح مطرح شد. به این خاطر نبوده که یکی دوتا از وزارت خانه‌ها استعلام نکرده‌اند. این بحث‌ها یک حث‌های حاشیه‌ای است.

وی تصریح کرد: اینکه چه کسانی تایید صلاحیت افراد در مشاغل حساس را بر عهده داشته باشند، قانون معین می‌کند. یکی از موضوعات این طرح بحث تعیین مشاغل حساس است. یعنی اینکه کدام شغل حساس است. تعیین مصادیق مشاغل حساس یکی از موضوعات مورد بحث کمیسیون بوده است و باید دقیقا مشخص شود که آیا ی کار گروه این را مشخص می‌کند یا برخی افراد تعیین کننده هستند.

سعیدی در پایان به سلام نو گفت: پیشنهادی که همکاران داشتند این بود که یک تیم یا یک کمیته‌ای متشکل از وزارت اطلاعات، تشکیلات قضایی، قوهٔ مغننه، برخی دستگاه‌های اجرایی و برخی دستگاه‌های مرتبط و بیایند مصادیق مشاغل حساس را معین کنند و صرفا بر عهدهٔ یک وزارت خانه یا یک نهاد نباشد.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

عباس

|

۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱

1

2

پاسخ

من موندم اگر معلمی شغل حساسی هست و اینقدر برای حتی گزینش آن هم مجلسی ها حساسند پس چرا حقوق معلمی از یک کارگر ساده هم کمتره نه آقا موضوع چیز دیکه ای است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید