توضیحی مختصر در خصوص وضعیت تحزب در جزیره/

چند درصد انگلیسی‌ها عضو احزاب هستند؟

در ایران و خصوصا پس از سال 88، عملا فعالیت احزاب به حالت تقریبا تعطیل درآمد و جز چند گروه عمدتا جوان اصلاح‌طلب، حزب دیگری انگیزه فعالیت نداشت. با این وجود، اگر بسیج را یک حزب به حساب نیاوریم، شاید آمار عضویت ایرانیان در احزاب کمتر از یک در ده هزار باشد.

سرویس سیاسی: طی چند دهه گذشته میزان عضویت مردم انگلستان در احزاب به شکل ملموسی کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر تنها حدود یک درصد از مردم این کشور عضو احزاب موثر آن هستند.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی سلام نو»، انگلستان در حال حاضر یکی از پائین‌ترین نرخ‌های عضویت فعال مردم در احزاب را داراست. این در حالیست که در سال 1983 حدود 4 درصد از مردم این کشور در احزاب عضو بودند که آمار قابل توجهی است. البته این روند نزولی در بسیاری از کشورهای دیگر اروپای غربی نیز مشابه است.

نکته دیگر نیز این است که احزاب انگلستان عمدتا طی 4 دهه گذشته روندی تدریجی را از افکار چپ به سمت افکار راست و در عین حال ملی‌گرایانه پیدا کرده‌اند که در نمودار زیر نشان داده شده است.

گفتنیست که در ایران و خصوصا پس از سال 88، عملا فعالیت احزاب به حالت تقریبا تعطیل درآمد و جز چند گروه عمدتا جوان اصلاح‌طلب، حزب دیگری انگیزه فعالیت نداشت. با این وجود، اگر بسیج را یک حزب به حساب نیاوریم، شاید آمار عضویت ایرانیان در احزاب کمتر از یک در ده هزار باشد که آمار بسیار نگران‌کننده‌ای است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید