بابک بهادری در گفتگو با سلام نو:

اصلاح‌طلبان به همبستگی بیشتری نیاز دارند

همبستگی میان جوانان اصلاح‌طلب یکی از عوامل موثر در رسیدن به اهداف جریان اصلاحات است. توسعه همه‌جانبه کشور با توجه اسناد بالادستی، نهادینه کردن دمکراسی، مشارکت اجتماعی، تحزب و... از جمله این اهداف هستند.

سرویس سیاسی: یکی

از محورهای عملیاتی که در دستور کار جبهه اصلاحات قرار گرفته، تلاش در جهت ایجاد یکپارچگی و همبستگی میان گروه ها و جبهه های  مختلف اصلاح طلب است. اطلاح طلبان در حالی برای تحقق این امر تلاش می کنند که برخی گروه های تندرو، از هر کوششی جهت ایجاد اختلاف میان اصلاح طلبان، دریغ نمی کنند. البته بدیهی است که وحدت بیشتر در کشور عرصه را برای برخی گروه های تندرو تنگ می کند و از این بابت شاید همبستگی میان جریان های مختلف در کشور از جمله اصلاح طلبان به نفع آنها نباشد.

در همین رابطه بابک بهادری به «سلام نو » اظهار کرد: همبستگی میان جوانان اصلاح‌طلب یکی از عوامل موثر در رسیدن به اهداف جریان اصلاحات است. توسعه همه‌جانبه کشور با توجه اسناد بالادستی، نهادینه کردن دمکراسی، مشارکت اجتماعی، تحزب و... از جمله این اهداف هستند. جوانان اصلاح‌طلب با جوانان خردگرای اصولگرا بیش از ۱۰ – ۲۰ درصد اختلاف نظر ندارند و همیشه هم بر روی موارد مشترک تاکیده داشته و داریم.

بهادری در ادامه تأکید کرد: همبستگی میان جوانان اصلاح‌طلب یکی از عوامل موثر در رسیدن به اهداف جریان اصلاحات است. توسعه همه‌جانبه کشور با توجه اسناد بالادستی، نهادینه کردن دمکراسی، مشارکت اجتماعی، تحزب و... از جمله این اهداف هستند. جوانان اصلاح‌طلب با جوانان خردگرای اصولگرا بیش از ۱۰ – ۲۰ درصد اختلاف نظر ندارند چه برسد در میان یکدیگر!

بابک بهادری افزود: یکی از الزامات پویایی جریانات سیاسی حضور مداوم و پیوسته آنان در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی و تربیت نیرو و کادرسازی برای آینده‌ است. قطعا افراد شاخص و بزرگ‌ترهای هر جریان، تا مدت محدودی می‌توانند نقش‌آفرین باشند و از برهه‌ای باید مسئولیت‌های خود را بر عهده جوانان و نیروهای تازه‌ نفس، با نشاط و با انگیزه بگذارند. تجربه جریان اصلاحات در کشورمان نیز نشان داده است که اصلاح‌طلبان نسل اول باید توجه ویژه‌ای به نسل‌های سوم و چهارم داشته باشند و برای آینده اصلاح‌طلبی برنامه‌ریزی کنند که متاسفانه در این خصوص کوتاهی شده است.

بهادری ادامه داد: دکتر عارف به عنوان یکی از نسل اولی‌های انقلاب، نگران آیندهٔ اصلاح‌طلبی است. این نگرانی موجب توجه ویژهٔ ایشان به مساله جوانان و زنان شده است. به طوری که در بنیاد امید ایرانیان برنامه‌های بنیاد، با محوریت جوانان و زنان برگزار می‌شود.

رئیس شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان با اشاره به صحبت‌های اخیر عارف مبنی بر اینکه می‌خواهد پلی برای ورود جوانان به مجلس باشد، یادآور شد: این امر نشانگر عزم جدی آقای عارف در توجه به نیروهای جوان و نگرانی ایشان از آینده کشور است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: اختلاف نظر حتی میان جوانان یک جریان سیاسی مساله‌ای طبیعی است اما نباید منشا افتراق و چند دستگی شود. بلکه این اختلاف‌نظر‌ها بایستی به رشد و تعالی کمک کند و جوانان اصلاح‌طلب با تاکید بر نقاط مشترک همبستگی خود را بیشتر نمایند تا بتوانند در آینده‌ای نه چندان دور مسوولیت‌های مهم و کلیدی را بر عهده بگیرند و اصلاحات مورد نظر خود را تحقق بخشند.

وی در پایان گفت: اختلاف نظر طبیعی است. اما اگر بخواهیم به جای پرداختن به اشتراکات به اختلاف نظر‌ها دامن بزنیم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید