۵ - آقای سوری عزیز! همانطور که در بندهای قبل توضیح داده شد، شما که با حدود ۳۸ هزار رای به خود اجاز دادید که با سواستفاده از مقام خود، قدرتتان را به مدیران کل استان دیکته کنید و اعضای ستاد انتخاباتیتان در دو شهرستان را در جایگاه‌های مدیریتی این دو شهر قرار دهید، چگونه نمی‌توانید بپذیرید که یک دولت با ۱۹ میلیون رای (یعنی چیزی حدود ۵۰۰ برابر رای شما) مدیرانش را از طیف فکری خود انتخاب کند و مناصب مدیریتی را به کسانی واگذارد که به سیاست‌های دولت ایمان دارند و نه چون یارانتان که سیاست‌های دولت را به سخره می‌گیرند و مصداق بارز این مثل قدیمی‌اند که طعام را خورده و سفره را دریده‌اند!

۶    - جناب آقای سوری به حق و به جا از دخالت‌های برادران روسای جمهور در ادوار گذشته گلایه کرده‌اند و آن را بی‌معنی خوانده‌اند به ایشان باید گفت: طیب الله انفسکم. چه زیبا و چه به جا و به قول شاعر: جانا سخن از زبان ما می‌گویی!

این قضیه همانقدر بی‌معنی است که اگر کسی نماینده شهرستانی یا شهرستان‌هایی شود برادرش در عزل و نصب‌های مدیران دخالت کندبرادرش دلال قدرت او شود یا قول مردم استان لرستان ((پست فروش)) شود!

۷ – آقای سوریاگر ممکن است از آقای بروجردی در مورد مذاکرات هسته‌ای سوالی بفرماید شاید نمایندگان دیگر در مجلس شورای اسلامی در جزئیات روند مذاکرات ایران با ۱+۵ با ایران باشند، زیرا دکتر ظریف در چند نوبت به مجلس فرا خوانده شدند و پاسخگوی سوالات نمایندگان مجلس بودند.‌ای کاش بعضی نمایندگان استان اینهمه که به فکر گرفتن پست‌ها و تغییر و تحول‌های مدیریتی در سطح حوزه‌های انتخاباتی خود و بازی‌های سیاسی هستند در نطقهای پش و پس از دستور به فکر جذب بودجه و پروژه عمرانی باشند. و فریاد بیکاری و فقر مردم را به گوش دولت مردان برسانند نه عزل و نصب‌های پست‌های مدیریتی.

آقای سوری! دلواپسی شما بابت امر دیگری است. شما از محبوبیت ستادهای مردمی دکتر حسن روحانی در هراسید و حسرت چنین محبوبیت و مقبولیتی به دلتان مانده است. البته حکایت محبوبیت ستادهای مردمی دکتر روحانی در استان امر عجیب و دور از انتظاری نیست. رمز این محبوبیت در مردمی بودن آنهاست. اعضای ستادهای دکتر روحانی با بینشی ژرف، مسائل سیاسی و اجتماعی را به درستی رصد و سپس تحلیل کرده و تنها راه امید به برون رفت از باتلاق پدید آمده توسط همفکران شما در هشت سال گذشته را در کلید تدبیر حسن روحانی یافتند. و چه مردانه در آن فضای ترس و دلهره، استوار و با عزمی راسخ پای به میدان گذاشتند و با سایر رقبا که از زر و زور با فاصلهٔ عجیبی از حسن روحانی پیش بودند، جنگیدند و تاریخ را رقم زدند. این دلیر مردان عرصه سیاست همانانند که حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری در تلاش و تکاپوی آنان متبلور شد و یکبار دیگر به همگان ثابت کردند که: میزان رای ملت است.

در برابر ستاد‌ها و قدرت مردمی وشان اجتماعی آن‌ها سر فرو آورید و شجاعانه بپذیرید که این حامیان بی‌ادعای حسن روحانی، پایه‌های اجتماعی و سرمایه‌های سیاسی دولت‌اند.

من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم        تو خواه پند گیر، خواه ملال.

ستادهای مردمی حامی دکتر حسن روحانی در شهرستان‌های دلفان، سلسله، کوهدشت و رومشکان، ازنا، الیگودرز، درود، بروجرد، پلدختر، دوره چگنی و ستاد ملی جوانان اصلاح طلب استان لرستان

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۶

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۹

محسن عبدی پور

|

۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳

0

پاسخ

جناب آقای سوری عزیز بنده که در زمان انتخابات در جریان تمام عملکرد شما در حوزه انتخابیتان بودم بیایید برای یک بار هم شده همگان بفهمیم که معنی اعتدال آن نیست که سهم بندی کنیم و از هر جناح با هر فکری را داخل دولت تدبیر و امید کنیم آن دولتی که شما شندیده اید دولت ائتلاف است نه اعتدال ببخشید روحانی با کدام کروه اصلولگرا ائتلاف فرمودند که چنین سهم خواهی می کنید

صمد

۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴

خوب جواب سوری رو دادن.این کلا با اصلاحات مشکل داره و چون ستادها دست اصلاح‌طلبان بودن اینجوری براتون گارد گرفته

درود بر اصلاحات درود بر ستاد های روحانی

منوچهر کولیوند

۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴

ما واقعا از وجود چنین نماینده ای شرمساریم.نماینده ای که در دو سال گذشته هیچ کاری برای مردم بیچاره نورآباد و الشتر انجام نداده است.

۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴

ناشناس

۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴

آقای سوری البته خوبه بگم آقای جهانگیری، آقای پرویز... خودت تو این مدت چکار مثبتی واسه این مردم بدبخت انجام دادی؟با اصلاح طلبان چه مشکلی داری؟ به شما ربطی نداره که در دولت دکتر روحانی چه عزل و نصب های صورت میگیرد ایراد گرفتن از شما خودش چند کتاب میخواهد.دولت باید از نیروهای معتمد خودش استفاده کنه نه از دست نشانده های تو، خیر واسه مردم نداری حداقل شر رو هم نداشته باش.

یک نورابادی بدبخت

۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸

یکیاز مناصب بهداشتی دلفان بات قیمتش7میلیون تومان به کسی واگذارشد که بارها از طرف محام نظاظرتی به خاطر عدم داشتن مجوز مطلب دندان پزشکی محکوم شده ولی برادر نماینده کار خودش را کرد

جوابیه ستاد‌های شهرستان‌های استان لرستان

متن این جوابیه که در اختیار سلام نو قرار گرفته به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام به خدمت مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

و با عرض سلام به خدمت ملت بزرگ ایران و هم استانی‌های عزیز لرستانی

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی مسلمین جهان، پیش از هر چیزی بر خود لازم می‌دانیم که حملات رژیم قاصب صهیونیستی و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه غزه و کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان فلسطین مظلوم را محکوم کرده و انزجار خود را از رفتارهای دد منشانهٔ این رژیم نژادپرست اعلام می‌داریم.

در پی نطق میان دستور مورخ ۳۱ / ۴ / ۹۳ که جناب آقای حجت اله خدایی سوری نماینده محترم مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی ابراز فرمودند لازم دانستیم جهت تنویر افکار عمومی به چند نکه اشاره نماییم.

برادر گرامی جناب آقای سوری نماینده محترم مردم لرستان در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه افاضاتی بیان نموده‌اند که در خور تاملند. در این نطق تاریخی جناب آقای سوری جملاتی موهوم و بی‌سر و ته و در قالب کلی گویی بیان نموده‌اند که عملا برای خالی نبودن عریضه ایراد شده‌اند والا قصد چیز دیگریست! ایشان از نقد سیاست خارجه گرفته تا سوراخ بودن بانک‌ها! تا نحوه تعامل دولت و مجلس آمریکا سخنانی پراکنده گفته‌اند.

در اینجا از چند منظر سخنان ایشان را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

۱-    قبل از هر چیز جای شکر و مزید امتنان دارد که بعد از گذشت حدود ۳۰ ماه از تصدی نمایندگی جناب آقای سوری، پدیده‌ای پیشامد کرد که خاطرمبارکشان مکدر گشته و آن جناب رنج رساندن خویش از مرکب خوش رنگ و خوش نشینشان در بهارستان به پای جایگاه ناطق و تریبون مجلس را به جان خریده و موجب طنین انداز شدن صدای ملکوتیشان در صحن علنی مجلس شد.

اما صد حیف که اینبار هم صدای نماینده‌ای از استان لرستان برای فریاد زدن درد دل ملت برنیامد و مطامع شخصی و منافع اطرافیان آقای نماینده به خطر افتاده است که چنین کک در تنبان نماینده شهرستان‌های دلفان و سلسله جسته و فریاد وا استانا! سرداده‌اند.

۲-    جناب آقای سوری در نطق خویش گفته‌اند که: ((اینکه باید تمام مسئولان ستاد‌ها در فرمانداری‌ها بکارگیری شوند مقداری شک برانگیز و سبب رنجش خاطر مردم است.)) ودر ادامه از رئیس جمهور خواستید که شایسته سالاری حاکم باشد و نه ستاد سالاری!

بر این دو خط بیانات گهربار می‌توان چندین دفتر نقد نوشت! اما به طرح چند نکته و سوال کوتاه از ایشان بسنده می‌کنیم:

اول ضعف شدید اطلاعاتی ایشان از وضعیت استان: کدام عضو ستادی در استان لرستان در فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، مناصبی چون مدیرکلی وحتی ریاست ادارات شهرستانی در این ۱۱ شهرستان استان بکارگیری شده‌اند؟!

دوم نقد سیاسی وارد به سخنان ایشان: شما به عنوان علمدار کاندیدای پر زر و زور انتخابات سال گذشته که در دو شهرستان سلسله و دلفان برای ایشان با نام خودتان ستاد دایر کردید با کدام منطق و کدام پشتوانه سیاسی و اجتماعی برای دولت خط مشی تعیین می‌کنید؟!

شما انتخابات را به مردم واگذار کردید و بازندهٔ انتخاباتی بودید که برندهٔ آن به حق مردم بودند.

آری، شما راه‌تان را از قاطبهٔ مردم جدا کردید و جواب محکمی هم از‌‌ همان مردم دریافت کردید. همگان شاهد بودند که دکتر حسن روحانی در تمام شهرستان‌های استان لرستان بخصوص شهرستان دلفان با کمک ستاد مردمی خویش در جایگاه نخست ایستاد و کاندیدای پر زرق و برق مورد حمایت قاطع شما با کمتر از ۵ هزار رای درشهرستان دلفان (درست به اندازه رای شما در این شهرستان!) جایگاهی بهتر از چهارم نیافت و اکنون در اثر فشار ناشی از‌‌ همان باخت کم نظیر که کم کم آثارش را برای شما نمایان ساخته است، به مبارزه با رای مردم به دولت پرداخته‌اید.

سوم نقد اجتماعی که بر رفتار و گفتار شما وارد است: از رنجش خاطر مردم سخن گفته‌اید! سوال اینجاست که برای تسکین آلام قلوب رنجور مردم شما تا پیش از این چند ساعت سخنرانی و رایزنی کرده‌اید؟! چند سطر مطلب و تقاضا نوشته‌اید؟! با چند مقام و مسئول کشوری دیدار کرده‌اید؟!

جناب آقای سوری اگر شما خاطر مردم برایتان اهمیت داشت، اگر با آن‌ها ارتباط داشتید و از دغدغه‌هایشان باخبر بودید این چنین وقت گرانبهای آنان را صرف سهم خواهی و باج خواهی از دولت نمی‌کردید.

آقای سوری آیا می‌دانید شهرستان‌های استان لرستان بالا‌ترین آمار بیکاری در کشور را دارند؟ آیا می‌دانید بیکاری عامل اصلی بلای خانمان سوزی چون اعتیاد است؟! از آمار طلاق، این پدیدهٔ شوم اجتماعی و میزان رشد وحشتناک آن در استان لرستان خبری دارید؟! می‌دانید سالانه چند جوان این استان در اثر بیکاری دست به خودکشی می‌زنند؟!

۳-    جناب سوری از خاطر رنجیدهٔ مردم که گفتند خیلی چیز‌ها خاطرمان آمد! آقای سوری! خاطر مردمان شهرستان سلسله رنجیده نشد زمانی که تمام اعضای ستاد انتخاباتی شما در شهرستان سلسله تمام مناصب مدیریتی این شهرستان را اشغال کردند؟!

آیا از نظر شما خاطر مردم درد کشیدهٔ دلفان آن زمان رنجیده نشد که حتی در دولت کنونی اعضای ستاد انتخاباتی شما مناصب مدیریتی اداراتی چون آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و... این شهرستان را به تصرف درآوردند؟!

خاطر مردم آزرده نشد وقتی جوانی بی‌تجربه و همیشه غایب، صرفا به خاطر فعالیت چند روزه در ستاد انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد، فرماندار شهرستان دلفان شدند؟! آیا آن انتصاب در آن زمان شایسته سالاری بود؟!

جناب آقای سوری! خاطر مردم با وجود نماینده‌ای چون شما ۳۰ ماه است که آزرده و رنجور گشته و متاسفانه این کابوس وحشتناک حداقل ۱۸ ماه دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

۴ - جناب آقای خدایی آیا تمام تلاش شما برای ماندن‌‌ همان یقه سفیدانی که دردولت قبل نتیجه مدیرتشان را دیدیم در بدنه دولت جدید نیست. آیا شایسته سالاری مورد نظر جنابتان حفظ مدیران قبلی است. خواهشا به رای مردم در ۲۴ خرداد تمکین کرده و بگذارید بدنه مدیریتی دولت در استان‌ها و شهرستان‌ها هرچه سریع‌تر تغییر کند تا شاید اندکی هم شده مردم از بیکفایتی و سوء مدیریت آن یقه سفیدانی که فرمودید‌‌ رها شوند و طعم تغییر مدیریت و اعتدال را بچشند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید