نامه اعتراضی تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد به دفتر نمایندگی سازمان
ملل در تهران

تعدادی از فعالین تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران نامه اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به دبیرکل سازمان ملل متحد درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را تقدیم نماینده این دفتر کردند

به گزارش

،متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای بان کی مون

دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

با سلام و احترام

امسال در حالی مسلمانان ماه رمضان خود را به پایان می رسانند که بار دیگر زخم کهنه جهان اسلام سر باز کرده و جگرگوشه اش یعنی فلسطین عزیز با وحشی گری های اسرائیل، این غده سرطانی، به خاک و خون کشیده شده است. رمضان المبارک داغدار کودکانی است که در فقدان مادر و پدر خویش ضجه می زند یا پدر و مادری که بر بالین کودک بی جان خویش بی تابی می کنند.

این همه داغ و درد در سرزمینی است که متبرک است به قلبه نخستین مسلمانان. این روزها بیش از هر زمان دیگری، مسجد الاقصی دیگر طلایی پوش نیست و یکسره سیاه است و مکدر. سیاه است از این همه قساوت و پلشتی و حیرت زده است از انسان نماهای دشمن انسان.

شوربختانه این روزها، جهان اسلام کم درد ندارد. گوشه گوشه آن انسانیت است که در نهایت قربانی می شود. در حالی که هنوز فجایع انسانی در سوریه و عراق آرام نگرفته است و عده ای با تفسیر دهشتناک از اسلام، پی در پی مسلمانان را از دم تیغ جهالت و تعصب می گذرانند، فلسطین بار دیگر آماج حملات غیرانسانی از زمین و هوا و دریا قرار گرفته است و افسوس و صد افسوس که سکوت برخی کشورهای مسلمان و سران متمول آن، رژیم ضدانسانی صهیونیستی را به ادامه حملات تشویق کرده است. گویا برای اینان، بالا و پایین شدن ارزش دلارهای نفتی از جان کودکان غزه ارزش بیشتری دارد.

امروز، تعداد کشته شده ها از 700 نفر گذر کرده و آمار زخمی ها از 4000 نفر. افکار عمومی دنیا شوکه از این همه وحشیگری، بیش از آن از دست دست کردن نهادهای بین المللی متحیرند. شورای امنیت سازمان ملل خواهان آتش بس است، اما جوابی برای این جنایت جنگی ندارد و تضمینی برای عدم تکرار آن. نهادهای حقوق بشری هم گویا استانداردهای خود را دارند. آمار کشته شده ها باید به حد قابل توجهی برسد تا اظهار نگرانی کنند! برخی از سران کشورهای غربی از حق دفاع مشروع یک رژیم نامشروع سخن می گویند. در حالی که دیوان بین المللی لاهه به طور مشخص اساساً برای اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر حق دفاع را به رسمیت نمی شناسد. اخیراً کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل از خواب سنگین خویش برخاسته و از احتمال وقوع «جنایت جنگی» خبر می دهد. حیرت از این همه دل نانگرانی از جان انسان!

حمله موشکی از زمین و هوا و دریا و استفاده از سلاح های ممنوعه و بمباران مدرسه و مسجد و بیمارستان و ورود به سرزمین غزه، هر کدام از این فجایع می تواند موجب سقوط بشریت شود و عجیب از نهادهای حقوق بشری که در حال بررسی گزارش ها هستند. مسلماً هم اکنون در غزه شاهد جنایت جنگی هستیم و مسببان آن چه در رژیم آدمکش صهیونیستی و چه در دولت های غربی می بایست محاکمه شوند.

تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن محکوم کردن جنایات غزه، خواهان

محاکمه کردن جنایتکاران و مسببان این فاجعه انسانی است. همچنین هشدار می دهد که این جنایات حاصل غفلت و سکوت برخی کشورهای مسلمان است و اصرار بر صلح بی فرجام نتیجه ای جز تکرار این جنایت ندارد. تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی سلام و درود می فرستد بر مجاهدان راه خدا و آنان که با استقامت خود شاهد نصر و پیروزی وعده داده شده خواهند بود. مردم فلسطین به خصوص ساکنان مظلوم غزه، یقینا اجر و پاداشی عظیم بر صبر و مجاهدت خویش انتظار آنان را می کشند.

به راستی که ما به این وعده قرآنی باور داریم که وَ لاَ تَهِنُوا وَ لاَ تَحْزَنُوا وَ أَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّوْمِنِینَ؛ و سست نگردید و غمگین نشوید که اگر مومن باشید، شما برترید» (آل عمران/ 139)

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید