عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی:

مانعی برای اعلام اسامی مفاسدان اقتصادی نیست

در قوهٔ قضاییه روند رسیدگی طولانی می‌شود، اما اگر بانک‌ها بخواهند اموال را بگیرند، می‌توانند ظرف سه روز این کار را انجام دهند و اموال را بفروشند

سرویس سیاسی،  عزت الله یوسفیان مولا، گفت: هیئتی در ستاد مبارزه با مفاسد، زیر نظر بانک مرکزی و متشکل از دستگاه‌های مختلف، جهت رسیدگی به پروندهٔ فساد مالی تشکیل شده است و این هیئت صراحتا و به صورت مرتب، برآوردهای خود را به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گزارش می‌دهد. اکنون هم منتظر هستیم تحقیقات اولیه را انجام دهند و نتایج خود را به ما اعلام کنند.

عزت الله یوسفیان مولا در گفت‌و‌گوی اختصاصی با سایت خبری تحلیلی سلام نو گفت: قوهٔ قضاییه قوانین خاصی دارد و مطابق آن اگر فردی اتهامی داشته باشد، رای قطعی دادگاه باید صادر شود تا اعلام رسمی شود. ولی این امر که بانک‌ها و یا ستاد اعلام کند، به نظر ما هیچ ایرادی ندارد. ستاد می‌تواند اعلام کند این عده بدهکار بانک‌ها هستند و با این کار هیچ جرمی را به این افراد نسبت نمی‌دهد.

وی اذعان داشت: بسیاری از این اسامی در قوه قضاییه موجود است و ۲۳ نفر از این افراد بازداشت هستند. ولی مبارزه با مفاسد اقتصادی تن‌ها، کار قوهٔ قضاییه نیست. در این مسئه چون این افراد وثیقه دارند و اموال گرو گذاشته‌اند، بانک‌ها باید وارد عمل شوند، اموال را بگیرند و مطالبات را وصول کنند. باید قوانین و جریمهٔ سنگین برای این افراد گذاشته شود تا این افراد بدهی خود را پرداخت کنند. وقتی جریمه‌ها کم باشد، در ‌‌‌نهایت بخشیده می‌شود و دیگر اهرم فشاری برای باز پس گیری بدهی‌های افراد نداریم. باید فشار به مراتب قوی‌تر باشد.

یوسفیان مولا تاکید کرد: در قوهٔ قضاییه روند رسیدگی طولانی می‌شود، باید دادگاه حکم دهد، بعد دادگاه تجدید نظر بررسی کند و حکم را به دیوان عالی کشور بفرستد. در ‌‌‌نهایت می‌بینیم هر کدام از این مراحل شش ماه زمان نیاز دارد و در ‌‌‌نهایت مدت زیادی را طلب می‌کند. اما اگر بانک‌ها بخواهند اموال را بگیرند، می‌توانند ظرف سه روز این کار را انجام دهند و اموال را بفروشند. اعلام اسامی از طرف بانک‌ها و از طرف ستاد مبارزه با مفاسد اشکالی ندارد اما روند رسیدگی در قوهٔ قضاییه متفاوت است.

وی در پایان اظهار کرد: ما اکنون به این هیئت امید بسته‌ایم. اگر ببینیم خدایی نکرده طی یکی دو ماه این هیئت هم نتوانست کاری انجام دهد، مسیر خود را تغییر می‌دهیم و راه جدیدی را در پیش می‌گیریم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید