در انتقاد از وزیر کشور مطرح شد:

رحمانی فضلی ادبیاتش را با احزاب درست کند

حزب مشارکت ایران اسلامی را نمی‌توان منحل دانست چون هیچ ارگانی اعلام نکرده که این حزب منحل است.بنابراین چه طور وزیر کشور می‌گوید که مشارکت حزب منحل است؟

سرویس سیاسی-مژان فدایی: وزیر کشور روز گذشته در ضیافت افطاری‌اش با نمایندگان احزاب گفت که درخواستی مبنی بر شکل‌گیری دوباره احزاب منحله به وزارت کشور نرسیده است. در این راستا اما جلال جلالی‌زاده، عضو شورای مرکزی حزب مشارکت با رد این خبر گفت که افرادی درون حزب مشارکت تا کنون، اقداماتی را برای فعالیت‌های رسمی انجام داده‌اند اما پاسخ درستی از سوی وزارت کشور نگرفته‌اند.

این عضو شورای مرکزی حزب مشارکت همچنین با گلایه از به کار بردن واژه منحله برای حزب مشارکت گفت: اولا حزب مشارکت ایران اسلامی را نمی‌توان منحل دانست چون نه قوه قضائیه و نه هیچ ارگان دیگری اعلام نکرده که این حزب منحل است. فقط برخی به خاطر دیدگاه‌های تنگ نظرانه سیاسیشان فضای قعالیت مشارکت را محدود کردند. بنابراین چه طور وزیر کشور می‌گوید که مشارکت حزب منحل است؟ از روی کدام قانون و سند؟

جلال جلالی‌زاده در گفت‌و‌گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی سلام نو فزود: پس از تشکیل و به دلایل مختلف اگر اعضای حزب یا هیأت موسس بخواهند حزب را منحل کنند، کاملا معلوم است چه روندی باید طی شود. اما متاسفانه در کشور ما بدون هیچ گونه ضابطه‌ای، برخی افراد از روی اهداف سیاسی خود، اقدام به از میان برداشتن برخی احزاب می‌کنند که چنین اقداماتی از لحاظ مسائل سیاسی قابل قبول نیست.

این فعال اصلاح طلب تاکید کرد: اگر یک حزب مرتکب خطایی شد و ضرر و زیان زیادی را به کشور تحمیل کرد یا مسائل مختلف دیگر، باید قانونی مورد بررسی قرار گیرد. اما متاسفانه در کشور ما دیده می‌شود که یک قانون درست برای احزاب وجود ندارد و بیشتر غرض ورزی‌های سیاسی مطرح شده است. و مشاهده می‌کنید که بر همین اساس، برای دو حزب فعال اصلاح طلب دستور انحلال صادر شد.

جلالی‌زاده تصریح کرد: به دید بنده برای وزیر کشور هم مناسب نیست کلمهٔ منحله را برای احزابی به کار ببرد که اولا هیئت موسس و اعضای آن همگی جز مبارزان فعالان سیاسی هستند، دوما بیشترین خدمات را برای حفظ نظام انجام داده‌اند و همه دارای کارنامهٔ مثبتی در خدمت به کشور هستند.

وی در پایان گفت: وزیر کشور باید در راه سیاست داخلی نقش پدری و نقش دلسوزانه‌ای را برای احزاب داشته باشد و اگر وزیر به دنبال رقابت سالم در کشور است، می‌تواند احزاب را تشویق کند تا بتوانند مردم را بیشتر وارد مسائل سیاسی کنند و بهتر بتوانند مسائل سیاسی را پیش ببرند. به نظر من چنین ادبیاتی برای وزیر کشور نمی‌تواند ادبیات درست و منطقی‌ای باشد.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۱

حسن ب

|

۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲

0

پاسخ

از وزیر تحمیلی نباید بیش از این توقع کرد

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید