اما در این بین بودند کسان و گروه‌های مشخصی که از هر وسیله‌ای برای مقابله با خواست ملت استفاده نمودند و با بهانه‌های مختلف سد‌های بزرگ و کوچک را در راستای رسیدن به اعتدال و امیدی که این مردم سال‌ها تشنه آن بودند، قرار دادند. و از هیچ ترمزی برای کند کردن این حرکت کوتاهی نکردند تا جایی که وزیر علوم را که به حق در تلاش به بازگرداندن عقلانیت به خواستگاه خود یعنی دانشگاه می‌باشد و اقداماتش تا کنون باعث بازگشت امید به محیط علم و فرهنگ کشور گشته، با نادیده گرفتن حمایت تمام قد دانشگاهیان از ایشان، تهدید به استیضاح می‌نمایند.

البته ملت، بالاخص دانشگاهیان با این گونه حرکات غریبه نیستند و مشابه آن‌ها را در دولت اصلاحات بسیار دیدند ولی همانا که همیشه روسیاهی برای ذغال می‌ماند و زمستان نیز تمام می‌شود. جریان اقتدارگرا همراه به دنبال کنترل دانشگاه و تبدیل آن به پایگاهی برای خود و گماردن نیرو‌های خود بر مساند آن بوده است. نمونه این امر هم در پرونده بورسیه‌های غیر قانونی مشخص است. حال که وزارت علوم در مقابل تمامیت خواهی این جریان ایستاده است. وزیر علوم را به بهانه‌های واهی هدف خود قرار داده‌اند و در صدد استیضاح او بر آمده‌اند. البته حقیقت آشکار خواهد شد و حمایت قاطع دانشجویان از وزیر علوم مانع این جریان خواهد بود. همانطور که موجب تعویق استیضاح شده است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه ضمن حمایت قاطع از وزیر محترم علوم و سیاست‌های این وزارت. انتظار دارد ریاست جدید دانشگاه صنعتی ارومیه افرادی را بر پست‌های دانشگاه گمارد که بتوانند سیاست‌های دولت تدبیر و امید را که‌‌ همان ارتقای سطح علمی و آموزشی، بهبود شرایط صنفی، فضای باز، فعال و پویای فرهنگی و سیاسی در دانشگاه است را پیاده نمایند.

به نظر می‌رسد در چند سال گذشته اتفاقاتی افتاده است که دولت و ملت با تمام تلاش خود نمی‌توانند آن‌ها را سامان بخشند تا جایی که می‌بینیم با تغییر ریاست دانشگاه هستند کسانی که با تغییر چهره و استفاده از روابط و سیاست بازی، بر آن روحیه تمامیت خواهی خود تاکید می‌کنند. کسانی که کارنامه گذشته‌شان نشان از تضاد عمیق با سیاست‌های دولت می‌باشد و حرکاتشان در خرداد ۹۲، مهر تایید بر این کارنامه است. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه صریحا هشدار می‌دهد که انتصاب این آقایان بر پست‌های معاونت دانشگاهی که وزیر علومش توسط همفکران این آقایان تحت فشار استیضاح قرار دارد. خودزنی بیش نیست و اعطای حکم سرپرستی این افراد در ابتدای تعطیلات تابستانی دانشگاه نشان از برنامه ریزی دقیق این جریان تمامیت خواه دارد. از رئیس دانشگاه که نماینده‌‌ همان مقام عالی وزارت و متولی اجرا سیاست‌های دولت منتخب مردم در دانشگاه می‌باشد خواستار اصلاح و تجدید نظر در رویه انتخاب معاونت‌ها و مدیران هستیم و امید داریم که تسلیم فشارهای خارج از دانشگاه نشوند و با تمام توان در حفظ استقلال این محیط مقدس کوشا باشند.

حمایت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه از وزیر علوم

به نظر می‌رسد در چند سال گذشته اتفاقاتی افتاده است که دولت و ملت با تمام تلاش خود نمی‌توانند آن‌ها را سامان بخشند تا جایی که می‌بینیم با تغییر ریاست دانشگاه هستند کسانی که با تغییر چهره و استفاده از روابط و سیاست بازی، بر آن روحیه تمامیت خواهی خود تاکید می‌کنند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه طی بیانیه‌ای حمایت خود از وزیر علوم را اعلام کرد. متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

امام علی (ع): آنکه طمع را شعار خود نمود نفسش را خوار ساخت. ۳۶ بهار از انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران می‌گذرد. انقلابی که رهبر آن بر آدم ساز بودن دانشگاه‌ها تاکید می‌کرد، زیرا که آن بزرگوار پیشرفت جامعه را در گرو اصلاح فرهنگش می‌دید و چه مناسب‌تر که این اصلاح از مبدأش یعنی دانشگاه آغاز گردد.

دانشگاه مبدأ شروع تحولات بنیادین جامعه است، تحولاتی که روح حرکت به سوی آرمان‌های یک ملت را می‌پروراند و بر اساس اخلاق، علم را به عنوان یک ارزش تعریف می‌کند. جامعه را در برهه‌های حساس بیم می‌دهد و وظیفه پیشرو بودن خود در مطالبه‌گری بر اساس عدالت را به خوبی اجرا می‌کند. اما سال‌های سختی بر این پیکره مقدس حاکم بود. سال‌هایی که دانشگاه را از خرد ورزی دور کرد. افراط و تندروی ضربات خود را بر آن وارد ساختند. دروغ تبدیل به ارزش گشت و بسیاری از خادمان واقعی به این مکان مقدس خانه نشین شدند. در چنین فضایی بود که ملت ایران اراده خود را به اصلاح نشان دادند و تغییر را برگزیدند تا باشد که سایه امید بر این کشور بال گشاید و تدبیر را نشانه رود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید