۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 20177

نیاز اصلاحات به نسل جدید

دگماتیسم سیاسی از هر روشی برای عقب انداختن تجددطلبی و اصلاحات سیاسی و اجتماعی بهره می‌برد.

حرف روز: منابع انسانی بعنوان بخشی از سرمایه‌های هرجریان سیاسی و اجتماعی محسوب می‌شوند. جنبش اصلاح طلبی ایران نیز، بدون توجه به طیف‌های مختلف آن، نیازمند توسعه سرمایه اجتماعی به ویژه منابع انسانی خود هستند.

این توسعه علاوه بر کیفی بودن باید به سمت توسعه کمی هم پیش رود. طی سال‌های اخیر و با افزایش هزینه‌های فعالیت سیاسی، به نظر می‌رسد جنبش اصلاح طلبی در ایران نیازمند نیروهای تازه نفسی است که با تلاش بیشتر و با کسب تجربه از راهی که گذشتگان رفتند، شرایط مساعدتری برای به ثمر نشستن ایجاد کند.

استفاده از نیروهای جوان اصلاح طلب در تحلیل، برنامه ریزی و اجرا، باید با محوریت نقد گذشته (تئوری و بعد اجرا) و عملکرد بهتر و آسیب‌شناسی شده باشد. جوانان اصلاح طلب، عمدتا افرادی هستند که تمایلی به پرداخت هزینه نداشته یا مخالف پرداخت هزینه بدون فایده هستند. بایدتوجه داشت که جابه جایی نیروهای جوان به‌‌ همان اندازه که می‌تواند مفید باشد، در صورت عملکرد غیرمسئولانه می‌تواند جنبش اصلاح طلبی را با مشکلات بزرگی از جمله انفعال و فروغلتیدن به دامان محافظه کاران دست به گریبان کند. جمله معروف «اختلاف بیانداز و ریاست کن» از جمله مصادیق تاریخی ایجاد اختلاف و چند دستگی میان گروه‌های سیاسی، توده‌های مردم و... است که می‌تواند شرایط را برای ادامه روند دگماتیسم در کشور مساعد‌تر کند.

دگماتیسم سیاسی از هر روشی برای عقب انداختن تجددطلبی و اصلاحات سیاسی و اجتماعی بهره می‌برد. نوسازی منابع انسانی جدای از اینکه یک نیاز است، یک ضرورت است. وجود نیروهایی با دانش کافی، با توان اجرای بالا و همچنین بهره‌مند از تجربه گذشتگان می‌تواند شرایط مناسبی را برای رشد و بالندگی جریان اصلاح طلبی ایجاد کند.

این مساله را باید متذکر شد که منظور از جنبش اصلاح طلبی، طیف خاصی از اصلاح طلبان نیست و قاعده ذکر شده برای همه جریان‌های اصلاح طلبانه مصداق داشته و دارد. طی این روند نیاز به نسل‌های گذشته اصلاح طلبی بیش از پیش می‌شود چرا که نقد گذشته بخشی از روند نوسازی و شنیدن و گفتگو پیرامون دلایل عملکرد گذشتگان توسط خود ایشان بخش دیگر این روند محسوب می‌شود، بنابراین صحبت از نوسازی منابع انسانی و تدوین استراتژی جدید به معنای نفی کلی و حذف چهره‌های اصلاح طلب گذشته، از عرصه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نیست.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۲

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۱

ناشناس

|

۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲

0

پاسخ

قطعا لیدر های جریان اصلاح طلب نیازمند به جوانان و نسل جدید دارند آن هم در یک دور ه هایی خاص مثل انتخابات و تنها برای زدن پوستر و نصب پلاکارد بعد از آن دیگر نیازی به جوانان نیست .

بعد از پیروزی انتخابات معمولا مدیران اتو کشیده اصلاح طلب یکی یکی از پشت پستو وارد عرصه می شوند و مشغول بده بستان پشت صحنه با فک و فامیل خود درست مثل اصولگرایان

شما جوانان عزیز چند سالی است که از نزدیک با این خو و روش این جماعت اشنا هستید .

شما دیگه چرا ؟

کیانوش انصاری

۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳

به شدت موافقم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید