۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 20472

انصار حزب الله در مسیر انحطاط

تجربه‌های تاریخی نشان داده است، برهم زدن آرامش روانی جامعه و تعدی به حریم خصوصی افراد، بزرگ‌ترین علت عدم گرایش مردم به دیدگاه‌های تحمیلی است.

حرف روز:  گویا انصارحزب الله برای حضور سازمان یافته در شهر و امر به معروف و نهی از منکر، عزم خود را جزم کرده و البته از همین حالا هم، موجبات عدم آرامش را میان مسئولان و مردم فراهم کرده است. نامه نگاری‌های این سازمان با وزارت کشور و عدم تبعیت از دستورات، نشان از بی‌توجهی به قوانین دارد.

تصور کنید هرکدام از شهروندان کشور، برای پیشبرد دیدگاه‌های خود، اعلام کنند به همراه هوادارنشان در خیابان‌های اصلی حرکت کرده و با ادبیاتی خاص نسبت به تبلیغ دیدگاه خود اقدام کنند. اگرچه این رفتار می‌تواند نشانه‌ای از بلوغ و آزادی در کشور باشد، اما مشکل زمانی است که سابقه گروه‌های خاص نشان دهد، این کار نه تنها نمی‌تواند در آرامش انجام شود، بلکه شرایط را برای بروز درگیری‌های بیشتر در سطح شهر فراهم می‌کند.

دیدگاه گروههای خاص سیاسی، اجتماعی، مذهبی و... صرفا نمی‌تواند دلیل مناسبی برای برحق بودنشان باشد، بلکه این میزان مفید بودن و علاقه عمومی مردم به گروه‌های مختلف است که می‌تواند معیار حق بودن باشد.

تصور کنید گروهی سوار بر موتورهای سبک و سنگین هر لحظه از کنار شما عبور و تلاش کنند به شما پوشش مناسب را آموزش دهند و اگر شما تابع آن‌ها نشدید، شما را بازداشت و به نیروی انتظامی یا نهادهای دیگر تحویل دهند. بدیهی است که این کار نه تنها تاثیری در تغییر شرایط پوشش و حجاب به نفع گروه موردنظر ندارد، بلکه عملا موجب ترویج لج بازی اجتماعی در کشور می‌شود.

شاید یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور، عدم تبعیت از قوانین و برداشت سلیقه‌ای از آن باشد. شاید اگر مجموعه وزارت کشور با کسانی که چندی پیش بدون مجوز و به صورت غیرقانونی در تظاهراتی علیه وضعییت حجاب شرکت کرده بودند، برخورد مناسب می‌کرد، امروز این گروه مدعی نقش «کدخدا» در مناسبات اجتماعی مردم نمی‌بود و سعی می‌کرد با فعالیت‌های فرهنگی مناسب‌تر از حضور فیزیکی و سازمان یافته در شهر، دیدگاه خود را ترویج کند.

تجربه‌های تاریخی نشان داده است، برهم زدن آرامش روانی جامعه و تعدی به حریم خصوصی افراد، بزرگ‌ترین علت عدم گرایش مردم به دیدگاه‌های تحمیلی است. حال انصار حزب الله تلاش می‌کند با توجیه حضور فیزیکی و سازمان یافته خود در شهرهای کشور، برگ دیگری از تعدی به آرامش روانی و آسایش مردم را ورق زند و از سوی دیگر نیز با این کار غیرقابل قبول، یک قدم خود را از جامعه طرد و به انحطاط و تنهایی نزدیک‌تر کند.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۷

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۴

ناشناس

|

۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵

0

18

پاسخ

یکی از عوامل انحطاط هرجریانی تند روی است امیدوارم خود شما هرگز دچار این عارضه نشوید

طاهر

۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵

5

21

اگر دین اجباری بود، خود خداوند متعال امر می فرمودند. پیغمبر گرامی اسلام نیز تاکید می کردند. تمامی ائمه معصومین نیز مجددا تاکید می کردند. خب، سلفی ها، تکفیری ها، داعشی ها هم به زور سر انسان ها را می برند فقط به این دلیل که کارهایی را که آنها می گویند انجام نمی دهند. اسلام دین مقدس و مهربانی و محبت است نه تعدی و شکستن حرمت و حریم انسان ها.

نخود همه آش

۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵

1

22

بهتر است وزارت کشور از کلیه کسانی که قرار است در گردان‌های امر به معروف و نهی از منکر فعالیت کنند بخواهد تا گواهی عدم سوءپیشینه ارائه نمایند تا مشخص شود که آیا این آقایان اصلاً صلاحیت چنین کاری را دارند یا خیر.

۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵

اینجا شعبه ای از بی بی سی است یا صدای آمریکا!!!! چون دقیقا همین مطالب با همین ادبیات در رسانه های استکبار نیز یافت می شود

۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵

اشکالات شما را زمانی اهل کوفه برای توجیه حرکت خود به امام حسین نیز می گرفتند مگر سما یزیدی هستید که اینگونه می اندشید

۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶

سلام نو آب بریز اونجا که میسوزه!!!!

به کوری چشم بدخواهان آینده از آن حزب اللهی هاست

سیا

۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸

زن و دختری که با اون وضع داغون میاد تو خیابون باید دستگیر بشه و جریمه و زندان

اینا با تذکر و نهی از منکر درست شدنی نیستن

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید