صادق خرازی در همایش اصلاح‌طلبان اردبیل:

نسل دوم اصلاحات در مغایرت با مفهوم اصلاحات نیست

نسل دوم اصلاحات رصدخانه جوانی در اختیار دارد و تصور می‌کند با‌شناختی بیشتر و بهتر می‌توان جامعه را به سمت و سویی بهتر و روزگاری بسیار خوب اداره کرد. تا جایی که من می‌دانم نسل دوم اصلاحات در مغایرت با مفهوم اصلاحات نیست.

سرویس سیاسی: این بار شهر اردبیل میزبان گفتمان اصلاحی اصلاح طلبان بود. پس از گذشت سالها که کلماتی چون «خاتمی» و «اصلاحات» ممنوعه‌های شهرهای ایران بودند، این بار به همت جوانان اصلاح طلب عضو شاخه اردبیل سازمان «دانشجویی» حزب اسلامی کار، این عناوین به متن شهر آورده شدند.

صادق خرازی پیش از حضور و سخنرانی در این همایش، دیداری با خانواده یکی از شهدای شهر اردبیل
انجام داد و در جلسه‌ای با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی نیز به
تشریح وضعیت سیاست خارجی ایران پرداخت. اما از همه مهمتر گردهمایی اصلاح‌طلبان در این شهر بود. «اعتدال و نسل دوم اصلاح طلبی» عنوان همایشی بود که در معابر این شهر خودنمایی می‌کرد. این اعلان‌ها نشان از برگزاری گردهمایی اصلاح‌طلبان این شهر آذری‌زبان با سخنرانی، صادق خرازی، مشاور ارشد سید محمد خاتمی داشت.  خرازی پس از این همایش با بدرقه استاندار اردبیل، این استان را ترک کرد.

سید محمد صادق خرازی در این همایش که در تالار حافظ این شهر برگزار شد با طرح این سوال که آیا تاکنون از خود سوال کرده‌ایم که جامعه مدنی چه فضیلت‌ها و عظمت‌هایی را می‌توواند برای یک ملت و یک کشور به ارمغان بیاورد؟ گفت: جامعه مدنی یعنی استقلال خواهی مردم. جامعه مدنی یعنی مسئولیت پذیری جامعه و جوانان برای جامعه و زندگی بهتر. جامعه مدنی یعنی مشارکت اجتماعی. در جامعه مدنی مهم‌ترین موضوع نشان درخشان آزادی است و آزادی مهم‌ترین موهبتی است که خداوند به انسان عطا کرده است. انسان آزاد آفریده شده است. انسان آزاد است، آزاد می‌اندیشد و آزاد زندگی می‌کند. این مهم‌ترین شاخصه بنیادی جامعه مدنی است.

هیچکس قدرت معامله بر سر منافع این ملت را ندارد

به گزارش پویش، وی در سخنرانی خود گفت: از درون انقلاب بزرگ و شکوه‌مند ملت ایران، استقلال خلق می‌شود و هیچکسی قدرت معامله کردن بر سر منافع این ملت و مردم را ندارد. از ایثار و اخلاص و شهادت مردم ایران، مفاهیم ارزشمندی در جامعه رخ می‌نماید که جامعه مدنی، مردمسالاری و آزادی همزاد پیروزی انقلاب در ایران می‌شود. این مفاهیم می‌توانند گستره تاریخی ملت ما را بلند و بلند‌تر کند.

خرازی افزود: راه رشد و استقلال یک ملت و تحقق جامعه مدنی به بینش و دانش و آگاهی مردم مربوط می‌شود. کسانی که بخواهند در برابر آگاهی مردم مقاومت کنند، مطمئنا منفوران تاریخ هستند. کسانی که بخواهند مانع رشد آگاهی جامعه شوند، مردم ایران آن‌ها را طرد می‌کنند.

مشاور سید محمد خاتمی تاکید کرد: مردم ایران شایسته بهترین‌ها بودن و بهترین‌ها شدن را دارند. چرخش قدرت، دموکراسی، مردمسالاری، احترام به حرمت و رای مردم، بودن حزب، گروه و تلاش جمعی برای این هستند که شوق و ذوق و نشاط به یک جامعه دهند.

این فعال اصلاح‌طلب با ابراز خوشحالی از اینکه گفتمان نسل دوم اصلاحات در
جامعه به عنوان یک بحث تجلی پیدا کرده، گفت: این سوال مطرح است که گفتمان
نسل دوم اصلاحات چیست و آیا نسل دوم اصلاحات می‌خواهد به نسل اول اصلاحات
نه بگوید؟ نسل دوم اصلاحات رصدخانه جوانی در اختیار دارد و تصور می‌کند با‌شناختی
بیشتر و بهتر می‌توان جامعه را به سمت و سویی بهتر و روزگاری بسیار خوب اداره کرد.
تا جایی که من می‌دانم نسل دوم اصلاحات در مغایرت با مفهوم اصلاحات نیست.
همانطور که می‌شود به عملکرد‌ها نقد کرد، اصلاحات را هم می‌توان نقد کرد.

وی افزود: آزادی همواره در این سرزمین به عنوان یک اصل بسیار مهم در تمام شئون زندگی ایرانی‌ها ساری و جاری بوده است، ما با اعتقاد به آزادی کامل در تحقق مردم‌سالاری دینی و برپایی نظام دموکراسی حرکت‌های تأثیرگذاری را انجام دادیم و تلاشمان بر این بوده تا در مسیر رشد، آگاهی و اعتلای جامعه حرکت زیبنده‌ای را انجام دهیم.

سفیر اسبق ایران در فرانسه تصریح کرد: ملت ایران شایسته بهترین‌ها هستند، ما به چرخش قدرت در عرصه دموکراسی و مردم‌سالاری دینی و احترام و حرمت به رأی مردم در تحقق جامعه مدنی همیشه باور داشته و داریم.

خرازی تاکید کرد: نسل دوم اصلاحات امروز با معیار اعتدال تلاششان بر این است تا در فضای متفاوت و با گذراندن دوران بحرانی هشت سال گذشته بتوانند تفکرات اصلاح‌طلبی خود را بسط و گسترش دهند و در ساری و جاری کردن بسیاری از مفاهیم مورد پسند و مقبول جامعه حرکت کنند.

نقد ما نقد آگانه است

صادق خرازی در حمایت از دولت اصلاحات گفت: این صحنه سیاست خارجی ماست. مهم‌ترین دغدغه دولت پایان قصه ننگین تحریم
است. با افتخار می‌گویم دولت اصلاحات یک روز محکومیت بین المللی برای ایران
نیاورد. با افتخار می‌گویم رئیس دوولت اصلاحات هر صبح و هر شام با افتخار
در صحنه‌های جهانی از حیثیت مردم دفاع می‌کرد. دولت اصلاحات و رئیس هر روز
برای منافع مردم قصه پر غصه هفت گنبد افلاک را تحمل می‌کردند.

وی با اشاره به هزینه‌هایی که به خاطر فشار بین‌المللی به کشور وارد شد گفت: در حالی که در دولت اصلاحات ما حتی محکومیت بین‌المللی برای این کشور نیاوردیم در دولت گذشته به سرعت قطعنامه‌های تحریم و تهدید ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شد تا کشورمان بیشتر در محدودیت و تنگنا قرار گیرد. ما افتخار می‌کنیم که در دولت اصلاحات با رفع موانع هرگز بر غصه مردم نیفزودیم و زمینه دلواپسی‌ها را فراهم نکردیم.

خرازی با ذکر خاطره‌ای گفت: یک روزی نفت هفت دلار بود و کل موجودی و ذخیره گندم کشور ۷ روز بود. برای تامین گندم مردم شب‌ها رئیس دولت اصلاحات در دفترش می‌خوابید و لحظه به لحظه از این سو به آن سو می‌رفت و با وزرا کار‌ها را حل می‌کرد اما حاضر نشد این نگرانی را به رهبری منتقل کند. وقتی رهبری از ایشان سپاسگذاری کرد پرسیدند که چرا به من نگفتی؟ رئیس دولت اصلاحات هم در پاسخ گفتند که نمی‌خواستم شما نگران شوید. این دولتمردی در جامعه مدنی است.

این فعال اصلاح‌طلب تاکید کرد: نقد ما نقد آگاهانه است. نقد برای نفی خودمان نیست. ما می‌گوییم زمانی می‌توانیم رشد آگاهی، برنایی و جوانی را به اصلاحات عطا کنیم که باز خوانی مجدد از موقعیت اصلاحات داشته باشیم. اصلاحات یعنی حرکتی عظیم که در گذر زمان و تاریخ، گذشته را با آینده پیوند زند. اصلاحات در کشور از بین رفتنی نیست چرا که اصلاحات واقعیت ملت ایران است. ۸ سال سعی کردند با دروغ و تهمت اصلاحات را از بین ببرند ولی نتوانستند.

حتی مدینه النبی نیز اصلاحی بود

سفیر اسبق ایران در سازمان ملل متحد گفت: آیا می‌شود همه نیروهای دلسوز کشور را با شلاق فتنه محکوم کرد؟ آیا می‌شود
به جای اینکه به فکر رشد و پیشرفت مردم باشیم در افکار گذشته بمانیم. حتی مدینه النبی نیز اصلاحی بود. در این روزگار سخت اگر قدردان دولت نباشیم بعید نیست شرایطی سخت‌تر از گذشته را تجربه کنیم. شما ملت لایق قطعنامه در شورای امنیت نیستنید. چه شد که این قطعنامه‌ها در اصلاحات اتفاق نیفتاد.

وی با خطاب قرار حاضرین گفت: در موقعیتی بسیار حساس قرار داریم. اگر قدردان تلاش بی‌تکلف این دولت نباشیم و ناشکری کنیم، علی رغم بسیاری از اشتباهات و مشکلات، بعید نیست که روزگاری بسیار سخت‌تر و تلخ‌تر از روزگار گذشته نصیبمان شود. آگاه باشید، هوشیار باشید که شما مردم شایسته قطعنامه داشتن در شورای امنیت نیستید.

خرازی تصریح کرد: چه شد که این قطعنامه‌ها در دولت آقایان اتفاق افتاد؟ مگر نگفتند این‌ها کاغذ پاره هستند و تاثیر ندارند؟ حالا ببینند که چه اتفاقی افتاده است. نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار پول این کشور به ناحق توسط غربی‌ها بلوکه شد و هنوز هم در دادن این مبلغ به کشورمان هر روز بهانه‌جویی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم دائمی بودن اصلاحات گفت: اصلاحات یعنی حرکت عظیم و تدریجی که گذشته را به آینده متصل کند و پیوند دهد. ما در مسیر حرکت اصلاح طلبانه ملت ایران باید صادقانه به حقیقت‌های موجودمان اعتراف کنیم. اصلاحات بنایش بر این است که پلی میان همه قلب‌ها، فکر‌ها و نظر‌ها شود. ما امروز در یک حرکت جدید و رویش دوباره از برگ‌های سترگ انقلاب اسلامی به وحدت نیازمندیم تا جمهوری اسلامی ایران که امروز به لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه تبدیل شود. حرکت اصلاحی مورد تایید امام، رهبری و همه خردمندان جامعه است.

نمی‌توان گفت به قید وثیقه آزادید

سید محمد صادق خرازی اشاره کرد: باید تفکر به زور به بهشت بردن مردم و آزادی به قید وثیقه و یا برخی تعابیر نابجای گذشته از صحنه زندگی مردم برکنار شود. ملت ایران امروز به یک آزادی همراه با حرمت، شوکت و عظمت نیاز دارند تا با باور حقیقی و عمق وجود خود بتوانند در فضای سالم تنفس کنند. ملت ایران امروز به امید تحولات جدید و جدی در عرصه حاضر شدند تا سرافرازانه بتوانند از حقانیت جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

وی تصریح کرد: اصلاحات یعنی به مردم صادقانه و مخلصانه بگوییم اگر اشتباهی کردیم پوزش می‌خواهیم. به مردم بگوییم عجله‌ای نداریم که شما را به بهشت بفرستیم و شما در دین و ایمانتان مختار و آزادید. نمی‌توان به مردم گفت شما به قید وثیقه آزادید یا به قید وثیقه می‌توانید تنفس کنید. این مردم انقلاب کرده‌اند که سرنوشت و سرشت خود را در دست خود داشته باشند. عدالت و آزادی همراه با پیشرفت، آرمان نیاکان ماست. امروز قدردان باشیم که رهبر و رئیس جمهورمان باور عمیق دارند که کشور باید پیشرفت کند. پیشرفت کشور بی‌تردید در سایه رفتار اصلاح طلبانه منطقی قرار دارد.

این فعال سیاسی گفت: بیایید به ایران و آینده این سرزمین فکر کنیم. روزهای تلخ سپری شده و نسیم بهار در حال وزیدن است. اگر مسئولانه در برابر فردای این کشور رفتار کنیم، مطمئن باشید که به لطف الهی مردم ایران مردم سرافراز و روشن ضمیر خواهند بود و می‌توان با چنین اندیشه‌ای خواهان پیشرفت و ثبات و امنیت بود.

وظیفه ماست که از هر تلاش اصلاحی حمایت کنیم

وی در ادامه سخنرانی خود گفت: هر حزبی که در بطن اندیشه اصلاحی و با اعتقادات دینی و ملی به وجود می‌آید، وظیفه ملی و اخلاقی ماست که از آن حمایت کند. وظیفه ماست که از هر تلاش اصلاحی حمایت کنیم.

خرازی تاکید کرد: برداشت من این است که تشکل‌های سیاسی باید به سمت آگاهی و برنایی و بیداری جامعه خودشان پیش بروند و با گام‌های حساب شده رصد خانه‌ای درست کنند که نه تنها از دولت حمایت می‌کند بلکه انتقاد سازنده‌اش باعث پیشرفت و افتخار کشور شود. آن روزهایی که سردی سختی در جامعه حاکم شده بود و دل‌ها افسرده شده بود، بسیاری از چشم‌ها می‌دیدند اما توان تعریف نداشتند.

وی ادامه داد: باید همه ببینند که در سالهای ۷۶ تا ۸۴ چه گامهای بلندی برداشته شد و در
سال ۸۴ تا ۹۲ چه اتفاقاتی در این کشور افتاد. اگر بخواهیم بگوییم که طی این
هشت سال بر مردم ایران چه گذشته است، جای آن است که خون موج زند در دل
قلب.

خاتمی آبرویش را با خدا معامله کرد

صادق خرازی با تاکید بر خیرخواهی رئیس دولت اصلاحات گفت: روزهایی که کسی دیگر به انتخابات فکر نمی‌کرد و اگر کسی می‌خواست در انتخابات شرکت کند نفی می‌شد، مصلح بزرگ اجتماعی، سید محمد خاتمی آبروی خودش را با خدا معامله کرد و در انتخابات مجلس شرکت کرد. نمی‌توانیم با جامعه قهر کنیم. قهر ما با جامعه، انتخابات و صندوق‌های رای باعث می‌شود بسیاری از فرصت‌های واقعی نسل جوان از بین برود. وقتی که در انتخابات سالهای آخر اصلاحات، یاس و ناامیدی حاکم شده بود، نتیجه‌اش این شد که دیگران سوء استفاده کنند.

وی با طرح این پرسش که هدف ما از کار تشکیلاتی برای اصلاحات چیست و چرا می‌گوییم نسل دوم اصلاحات؟ گفت: معتقدیم وقایعی که در این سال‌ها رخ داده است، آگاهی و هشیاری بیشتری را به جوانان عرضه کرده است. جوانان تاثیرگذار‌ترین طبقه اجتماعی جامعه امروز ایران هستند. انتخابات آینده نیاز به خون جدید دارد تا در رگ‌های اصلاحات تزریق شود. اگر بخواهیم تحول را لمس کنیم و این تحول را درک کنیم و اگر بخواهیم در آینده کشور نقش داشته باشیم و دغدغه فرزندانمان را داشته باشیم، باید چون ملت‌های پیشرفته جهان صندوق رای را به عنوان تعیین کننده‌ترین بخش زندگی سیاسی خود قرار دهیم. اگر اینگونه عمل نکنیم مجددا فرصت‌های تاریخی ما و شما جوانان از بین خواهد رفت. جامعه ما نیاز به آگاهی و تذکر مداوم و مستمر دارد. ذات انسان اینگونه است که حافظه‌اش کوتاه است. اگر غفلت و خطایی در نتیجه ناکامی‌ها و شکست‌های دیروز رخ داد، این تحول بزرگ یعنی انتخابات اخیر امید را به اردوگاه اصلاحات و شما جوانان بازگردانده است.

سفیر اسبق ایران در فرانسه گفت: منتظر نباشیم که برایمان کار کنند. مسئولیت ما در برابر تاریخ اینگونه است که باید قیام به قسط الهی کنیم. روزی شهید مطهری با قلمش، روزی شهید بهشتی با گام‌هایش، روزی شریعتی با فریاد و سخنش، روزی طالقانی با تفسیر قرآنش، روزی امام بزرگ ما با گام‌های کاریزماتیکش این کار را انجام داد.

خرازی ادامه داد: نباید از فعالیت‌های حزبی و گروهی با نگاه و رویکرد درست و پشتوانه مردمی غفلت کرد. چرا که هر حزبی امروز در مسیر اصلاحی و ادای وظیفه دینی و اخلاقی خود باید به توسعه بیشتر ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی کمک کنند. تشکیل احزاب و گروه‌های سیاسی و حرکت آن‌ها به سمت رشد و تعالی بیشتر باید زمینه حرکت‌های تحولی و همراه با انتقادات سازنده را فراهم آورد تا جامعه ما از وضعیت کنونی خلاصی پیدا کند. ما هشت سال گذشته چوب این قهر کردن‌ها را خورده‌ایم در حالی که بسیاری از فرصت‌ها برای نسل جوان ما به وجود آمده بود تا بتوانند رویشی واقعی داشته باشند اما به دلایل مختلف در هشت سال گذشته این رویش‌ها به یأس و ناامیدی تبدیل شده است.

مشاور ارشد دولت اصلاحات با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد مردم را به زور به بهشت ببرد بلکه وظیفه وعاظ فقط موعظه کردن و سره را از ناسره تشخیص دادن است، گفت: از صدر اسلام تاکنون برخلاف نظرات مختلف بسیاری از حکومت‌ها به خاطر فضای نامناسب جامعه دچار اضمحلال شده‌اند به طوریکه امپراطوری ساسانی نیز قبل از ورود اسلام به مرحله اضمحلال کشیده شد که آن هم به شکل داخلی انجام شد.

دست کسانی که گفتمان نسل دومی اصلاح‌طلبی را نقد کردند می‌فشارم

صادق خرازی تصریح کرد: تندروی و افراط در سالیان گذشته، زیانهای بسیاری را متوجه شما مردم کرده است. سوء تفاهم‌های زیادی در ذهن کنشگران عرصه‌های سیاسی با ادبیات تند و افراط به وجود آمده است. باید شما مردم آگاه و هوشیار باشید که دیگر دوران تندروی‌ها و حرکت‌های افراطی و هیجانی به سر آمده و باید با واقع‌گرایی و واقع‌بینی حرکت کنیم که مقدمه آن نیز گفتمان درست و عقلانی است در ادبیات جهان، پراگماتیسم مقدمه دیالوگ و دیالوگ مقدمه پارادایم است. واقع بینی و واقع گرایی مقدمه گفتگو می‌شود. از گفتگوی بین من و شما زیر یک سقف، بین دو انسانی که متعلق به یک جامعه هستیم به هدف مشترک خواهیم رسید.

وی ادامه داد: هدف مشترک ما قرار گرفتن کشور در مسیر قانون است. باید به قانون احترام گذاشت و از هر کاری که در مسیر قانون است استقبال کرد و با بی‌قانونی مبارزه کرد. امروز همه ما متعلق به یک منظومه فکری ارزشی، عقلانی و خردمحور هستیم که باید با وحدت و همدلی بیشتر و مشارکت همه‌جانبه راه عزتمندانه را دنبال کنیم. دست همه کسانی که برای تجلی ایران آباد و آزاد تلاش می‌کنند می‌فشارم و بوسه می‌زنم بر گام مجاهدان راه عدالت و آزادی. دست کسانی که طی این مدت به گفتمان نسل دوم اصلاح طلبی نقد آگاهانه کردند، می‌فشارم. ادای احترام می‌کنم به همه آن‌ها. ما و شما در زیر یک چتر قرار داریم.

وی با خطاب قرار دادن همه فعالین اصلاح طلب گفت: بدانید و بدانیم که همه ما متعلق به یک منظومه فکری هستیم. منظومه فکری سید بزرگواری که مظلومانه ایستاده و می‌خواهد در این سرزمین عقلانیت، حریت، زندگی مشترک، تحمل و مدارا، حرمت نهادن به قانون اساسی و تبعیت از رهبری تجلی پیدا کند. بیاییم دل‌هایمان را یکی کنیم. در سایه وحدت است که نصرت الهی پدید می‌آید. این راه وحدت است. نقد آگاهانه و وحدت توام با برادری، توام با نقد متقابل و شناخت سره از ناسره در پیش رویمان است.

علیرضا بیک‌پور: چرا هشت سال سکوت کردید؟

همچنین در ابتدای این همایش، علیرضا بیکپور، دبیر شاخه اردبیل سازمان «دانشجویی» حزب اسلامی کار ضمن خیرمقدم به همهٔ میهمانان گفت: جوان اصولا آرمانگرا و به دنبال بهترین‌ها است. ما نیز آرمانی داریم که هدفش عزت ایران است، آرمانی که باعث شد در سال ۹۲ از دکتر روحانی حمایت کنیم، آرمان‌هایی که باعث می‌شود بگوییم اصلاح طلبیم و به اصلاح طلب بودنِ خود افتخار می‌کنیم.

وی افزود: در دولت اصولگرایان رشد اقتصادی 7 درصدی تحویل گرفتند و منفی ۵ درصد تحویل دادند. تورم ۱۱ درصدی را تحویل گرفتند و رکود اقتصادی تحویل دادند/ زمانی که می‌گفتند اطاعت از رئیس جمهور اطاعت از خداست و زمانی که دیدیم روزنامه‌ها تعطیل شدند. اما خوشبختانه انتخابات ۹۲ با حمایت بزرگانی چون آیت الله هاشمی و حجت الاسلام خاتمی، به آنچه رهبری می‌خواست بدل شد.

علیرضا بیک‌پور افزود: حالا کسانی که می‌گویند خاتمی ممنوع البیان شوند این‌ها یا پیام انتخابات ۹۲ را نشنیده‌اند یا گوش‌ها را بسته‌اند و به فکر منافع گروهی هستند.

وی به خطاب به برخی از فعالین جریان افراطی گفت: وزیر می‌خواهید استیضاح کنید؟! پس چرا در هشت سال گذشته سکوت کردید؟ امروز، فردایی دارد و آن فردا نزدیک است و باید حداقل در پیشگاه تاریخ پاسخگو باشید.

مشاور جوان استاندار اردبیل: فعالین جوان سیاسی باید مورد حمایت قرار گیرند

همچنین آرش بیک‌پور، مشاور استاندار اردبیل در امور جوانان نیز در سخنان خود، ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری چنین همایشی گفت: اینجانب از بابت برگزاری این گردهمایی بسیار خوشحال هستم. بعد از سالها شاهد برگزاری چنین نشستی در اردبیل هستیم. به هر حال هدف از دولت تدبیر و امید همین نشاط سیاسی است. امیدوارم این نشست‌ها ادامه داشته باشد و مسلما برگزاری چنین نشست‌هایی مقابل تحجر خواهد ایستاد.

وی در ادامه تاکید کرد: نکته مهم این است برای این کار جوانان پیش قدم شده‌اند. جوانانی که فعالیت سیاسی می‌کنند، باید حمایت شوند چرا که اینان‌‌ همان سیاستمداران آینده هستند.

آرش بیک‌پور در پایان گفت: عزیزان و جوانانی که این نشست‌ها را ترتیب می‌دهند، جوانان فعال در ستاد دکتر روحانی و اعضای شاخه اردبیل سازمان دانشجویی هستند و جای خوشحالی است که همچنان به آرمان‌های خود پایبندند. در پایان باید بگویم که در پیروزی ۲۴ خرداد ۹۲، نباید نقش اصلاح طلبان را در پیروزی دولت نادیده گرفت.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۵

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

شابیل

|

۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷

0

2

پاسخ

با تقدیر و تشکر از زحمات شاخه جوانان اصلاحات استان اردبیل بخصوص آرش بیگ پور عزیز که مراسم پربار و مفیدی بود.امیدواریم مسوولین استانی بخصوص استاندار محترم معاون سیاسی و مدیرکل سیاسی استان اردبیل برای عملی شدن وعده ها و آرمانهای دولت فعالین شهرستانی اصلاح طلب و حامی دولت را حمایت عملی کنند و ابتکار انتخاب مدیران اجرایی را دربست در اختیارنمایندگان دلواپس قرار ندهند.آنها بدنبال رای خود در انتخابات آتی مجلسند نه سربلندی دولت.متاسفانه همه فعالین شهرستانی اصلاح طلب استان اردبیل منزوی شده اند.سلام نو لطفا صدای ما رابه گوش بزرگان دولت برسان

سهیل

۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷

1

فعالیت های اصلاح طلبان بسیار پراکنده و غیر موثر است. نمونه اش همین سایت های متعدد است در صورتی که میتوان با طراحی یک سایت جامع و مرجع با حال و هوای و شکل و ظاهر شبکه های اجتماعی یک حرکت بزرگ رو بنیاد نهاد. که مثلا در این سایت جامع علاوه بر اینکه لینک تمامی سایت ها موجود است و شخص پس از ورود به این سایت تک تک سایتها دسترسی داشته و علاوه بر آن، وقتی نظری زیر یک خبر در این سایت توسط کاربران عضو درج میشود، در زیر خبر در سایت هایی که آن خبر را گذاشته اند نیز درج شود.

به این شکل ما یک سایت مرجع اصلاح طلبی خواهیم داشت که مثلا یک میلیون عضو خواهد داشت و می توان بزرگترین و جامع ترین نظر سنجی ها را در آن برگزار کرد و همچنین منبع درآمد خوبی از جهت پذیرش تبلیغات جهت تامین هزینه های جاری اداره آن خواهد داشت.

علی آذری

۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷

یاشاسین اصلاحات

آرمان

۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷

وضعیت امروز اصلاح طلبان جالب شده ! نسل دوم که جوان تر هستند و باید افراط کنند و رفتار های نسنجیده انجام دهند ، بسیار منطقی و عقلانی تر از نسل اول اصلاحات کنش گری می کنند. من شخصا این اعتدال رو در رفتار و گفتار تک تک اونها مشاهده کردم. امیدوارم موفق باشند و به تعامل خوبی با نسل اول اصلاحات دست یابند.

پاسخ ها

ناشناس

۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱

این ژست اعتدال بخاطر محافظه کاریه و ترس از شرایط نه پختگی

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید