در تلاشیم تا اساتیدی که تمایل به بازگشت دارند را به دانشگاه برگردانیم

سرپرست دانشگاه تهران گفت: درباره بازگرداندن اساتید بازنشسته در تلاش هستیم تا اساتیدی که تمایل به بازگشت دارند را به دانشگاه برگردانیم، اما برگرداندن اساتید بازنشسته کار مشکلی است.

محمود نیلی‌احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران امروز به مناسبت هشتادمین سالگرد تأسیس این دانشگاه در نشست‌خبری، گفت: تاریخ دانشگاه تهران بخش بزرگی از آموزش عالی کشور است و تبیین عملکرد دانشگاه تهران می‌تواند چراغ راه آینده باشد.

وی افزود: تحول در مأموریت دانشگاه‌ها امری طبیعی است. هر حوزه‌ای با گذشت زمان باید متحول شود و این تحول در مأموریت دانشگاه‌ها نیز امری طبیعی است و امروز به دانشگاه‌های کارآفرین و خلاق که نقش فعال‌تری در پیشرفت کشور داشته باشند نیاز است.

نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران می‌خواهد نقش خود را در این حوزه پررنگ‌ کند و اصلاح نگرش‌ها و تحول در ساختار‌ها و مأموریت‌های دانشگاه با پشتیبانی وزارت علوم، دولت و مجلس در دستور کار این دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه تهران تصریح کرد: تغییر و تحول در دانشگاه تهران مترادف تحول کلی در آموزش عالی کشور است که تأثیر مضاعفی در حوزه آموزش عالی خواهد داشت.

وی به انتخاب روسای دانشگاه‌ها با استفاده از نظرسنجی اشاره کرد و گفت: مدیریت دانشگاه باید مورد وثوق دانشگاهیان باشد و انتخاب مدیر دانشگاه به وسیله دانشگاهیان در بهتر اداره شدن دانشگاه کمک می‌کند.

نیلی‌احمدآبادی اظهار داشت: اگر فردی با نظرخواهی به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب شود می‌تواند نماینده دانشگاهیان باشد که در تمامی برنامه‌های خود مشارکت دانشگاهیان را به همراه خواهد داشت. برخی از روسای دانشگاه که با نظرسنجی انتخاب نشدند، مقبولیت نسبی دارند.

سرپرست دانشگاه تهران تصریح کرد: کیفیت و تضمین کیفیت در اولویت کاری دانشگاه بوده و دانشگاه باید در مسیری حرکت کند که نیاز ذی‌نفع آن را برطرف کند. نیازمند نگاه یکپارچه و هماهنگ در حوزه‌های مختلف دانشگاه هستیم تا در اجرایی شدن اولویت ذکر شده قدم برداریم.

وی افزود: گسترش ارتباطات بین‌المللی، تبادل استاد و دانشجو، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی و تحقیقات مشترک با مراکز بین‌المللی از دیگر فعالیت‌های دانشگاه تهران است.

نیلی‌احمدآبادی خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران به شدت از کمبود منابع مالی رنج می‌برد. بخشی از حل مشکل منابع مالی دانشگاه مستلزم نگاه ویژه‌ای است که دولت و مجلس باید به دانشگاه تهران داشته باشند.

سرپرست دانشگاه تهران درباره هیئت ۵۱ نفری در انتخاب سرپرست این دانشگاه، گفت: ۵۱ نفر از منتخبین دانشگاه در انتخاب رئیس دانشگاه نقش داشتند که استفاده از ظرفیت آنان در ادامه فعالیت‌های دانشگاه در دستور کار ماست و این ساختار‌ها بازوی مشورت و فکری دیگری برای دانشگاه خواهد بود.

وی افزود: درباره جبران کمبود منابع مالی دانشگاه تهران، سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری دانشگاه که صندوق نیکوکاری و خیرین نیز ذیل آن تعریف می‌شود و در دستور کار دانشگاه است تا از این سازمان استفاده کند. تأمین منابع مالی دانشگاه از طریق فعالیت‌های پژوهشی هم در دستور کار است تا دانشگاه تهران در این خصوص پیشرو دانشگاه‌های دیگر کشور باشد.

نیلی‌احمدآبادی خاطرنشان کرد: در طرح ساماندهی دانشگاه تهران، افزایش ظرفیت دانشجویی در دستور کار نیست، اما هیچ وقت این طرح متوقف نبوده و اجرای طرح با کندی مواجه بوده، آن هم به دلیل کمبود منابع مالی بوده و هیچ بخشی از فضای این طرح به هیچ واحدی واگذار نشده است.

سرپرست دانشگاه تهران تصریح کرد: درباره زمان معرفی سرپرست دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی، این موضوع در اختیار وزیر علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی است و من هیچ اطلاعی در این باره ندارم و کار خود را با جدیت تمام دنبال می‌کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درباره بازگرداندن اساتید بازنشسته در تلاش هستیم تا اساتیدی که تمایل به بازگشت دارند را به دانشگاه برگردانیم. برگرداندن اساتید بازنشسته کار مشکلی است.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

ناشناس

|

۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸

0

4

پاسخ

شما اول باید سیاسی کاران فرصت طلب را که به نادرستی خود را در دانشگاه تهران جا داده اند در 8 یال گدتشه اخراج نمایید

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید