اختصاصی سلام نو/

حسن بیادی از شوراهای شهر و شهرداران تهران می‌گوید /فیلم

حسن بیادی با اشاره به "هزینه‌های فاقد" در شهرداری گفت: هزینه‌هایی وجود دارند که مصوبه شورا نیستند و خارج از برنامه‌اند. هزینه‌های فاقد شاید هم به حق باشند و حتی در مواقعی بعدا تصویب هم بشوند اما در هر حال این کار یک نقیصه و تخلف است که در برنامه شهرداری وجود دارد.

سرویس گفتگو: حسن بیادی سیاستمداران اصولگرای حامی احمدی‌نژاد بود که پس از مدتی از ریاست جمهوری وی، به انتقاد از وی پرداخت و در سال ۸۸ از محسن رضایی حمایت کرد. محسن رضایی طی حکمی مهندس حسن بیادی را به عنوان مشاور انتخاباتی خود در امور شورا‌ها و مدیریت شهری برگزید. مهندس بیادی پس از انتخابات ۸۸ با اعتراض به سخنرانی آقای احمدی‌نژاد گفت او حامیان میرحسین موسوی را خار و خاشاک خوانده و شخصیت آن‌ها را تحقیر کرده است. حسن بیادی را می‌توان از قدیمی‌های شورای شهر تهران دانست. وی در دوره قبل شورا، نائب رئیس بود اما در این دوره به شورا راه پیدا نکرد.

خبرنگار سلام نو با وی گفتگویی در خصوص شوراهای شهر و شهرداران گذشته تهران انجام داده که در ادامه بخشی از آن‌ را می‌خوانید و می‌بینید:

بیادی گفت: شوراهای اول در کل کشور زحمات زیادی کشیدند و کارهای زیادی انجام دادند. اما در تهران یک بداخلاقی شخصی و سیاسی صورت گرفت که البته تعداد عاملان آن مشکلات بیشتر از سه نفر نبود.

حسن بیادی ادامه داد: دوره دوم بهتر بود. قبلا مدیریت شهریت پاسخگو نبود، با مردم بد رفتار می‌شد و حقوقشان نادیده گرفته می‌شد. اما با روی کار آمدن شورای دوم تهران، بعد از دو ماه مردم دیدند که مدیریت جدیدی بر شهر حاکم شده که حاضر است پاسخگو باشد. در نتیجه بعد از آن هم مردم، شهردار تهران را بعنوان رئیس جمهور انتخاب کردند.

نائب رئیس پیشین شورای شهر تهران گفت: در انتخاب شهردار بعدی هم‌‌ همان ظرافت‌ها و دقت‌ها را لحاظ کردیم. بدبینانه می‌توانم بگویم که ۷۰ درصد برنامه‌ها را در شهرداری به اجرا رساندیم.

وی با اشاره به تخلفاتی که در شهرداری وجود دارد، گفت: همانطور که در ارگان‌های دیگر تخلف هست، در شهرداری هم تخلف وجود دارد. البته باید قبول کنیم که نظارت ساختاری بصورت خوب و قابل قبولی بر شهرداری وجود نداشت. ما از لحاظ نظارتی ضعف داشتیم و ضعف مهمی هم داشتیم. محدودیت‌های جدی هم در مقابل این نظارت‌ها وجود داشته و دارد.

وی از جمله مهم‌ترین مشکلات دوران مدیریت قالیباف بر شهرداری را «هزینه‌های فاقد» دانست و گفت: هزینه‌هایی وجود دارند که مصوبه شورا نیستند و خارج از برنامه‌اند. هزینه‌های فاقد شاید هم به حق باشند و حتی در مواقعی بعدا تصویب هم بشوند اما در هر حال این کار یک نقیصه و تخلف است که در برنامه شهرداری وجود دارد.

دانلود

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید