پرنیان زاد:

از امضای نماینده استان البرز برای استیضاح شرمساریم

دبیر تشکل دانشجویی بیدار ضمن تاسف بار خواندن استیضاح وزیر علوم، این امر را اقدامی در جهت تضعیف پایگاه اجتماعی دولت عنوان کرد.

سرویس سیاسی، دبیر تشکل دانشجویی بیدار ضمن تاسف بار خواندن استیضاح وزیر علوم، این امر را اقدامی در جهت تضعیف پایگاه اجتماعی دولت عنوان کرد.

سعید پرنیان زاد در گفتگو با خبرنگار سلام نو، موضوع استیضاح وزیر علوم را اقدامی کودکانه از سوی اصولگرایان نامید و گفت: بخشی از اصولگران پس از شکست در خرداد ۹۲ از شدت عصبانیت دست به کارشکنی علیه دولت زده‌اند.

این فعال دانشجویی اصلاح طلب افزود: مطرح نمودن بحث اخراج دانشجویان ستاره دار از سوی نمایندگان نشان از کینه ورزی آن‌ها است. آن‌ها با این اقدامات در توهم تضیف پایگاه اجتماعی دولت هستند.

پرنیان زاد ضمن شجاعانه خواندن اقدامات فرجی دانا در طول مدت مسئولیتش گفت: اقدامات دکتر فرجی دانا در واقع پیاده سازی سیاست‌های دولت حسن روحانی در این وزارت خانه است و در زمان دکتر توفیقی نیز اینگونه بوده است.

وی با تاکید بر نقش دانشجویان در روی کار آمدن دولت تدبیر و امید افزود: کسانی که این روز‌ها سودای انفعال دانشگاه را در سر دارند به خوبی از نقش آن‌ها در انتخابات ۹۲ آگاهند و از هم اکنون این هراس در آن‌ها به وجود آمده است که شکست در انتخابات مجلس را چگونه تحمل کنند.

پرنیان زاد با اشاره به آرمان خواه بودن جنبش دانشجویی گفت: در طول هشت سال دولت‌های نهم و دهم با وجود سرکوب فعالیت‌های دانشجویی و محدود ساختن دانشجویان، تندرو‌ها هرگز نتوانستند، سیاست‌های متحجرانهٔ خود را اعمال نمایند، اکنون آن‌ها چگونه تصور می‌کنند که می‌توانند دانشگاه را منفعل سازند.

وی افشای تخلفات وزارت علوم در دولت قبل در خصوص بورسیه‌های غیر قانونی و حذب اعضای هیأت عملی خارج از مجرای قانونی از مهم‌ترین دلایل این استیضاح دانست.

این فعال دانشجویی استان البرز در خصوص حضور یکی از نمایندگان این استان در جمع استیضاح کنندگان افزود: امضای طرح استیضاح توسط حجت الاسلام مفید کیایی‌نژاد برای ما تأسف بار است. بهتر است آقای کیایی‌نژاد که امروز دلواپس وضعیت وزارت علوم هستند به مردم توضیح دهند که چرا در دولت اصولگرا که بورسیه‌های غیر قانونی صورت گرفت دلواپسی خود را ابراز نکردند؟

پرنیان زاد در پایان گفت: حتی اگر این استیضاح منجر به عزل وزیر علوم گردد، دکتر روحانی نشان داده است که سیاستش در خصوص دانشگاه چیست و مطمئنا تغییری در سیاست‌های این وزارت خانه صورت نخواهد گرفت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید