۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱

توی شهر ما ایلام یارو را که با پژاک در ارتباط بوده و اثری از پشیمانی در وی دیده نمیشود مدیر کل کرده اند حالا اگر جوانانی بعلت غفلت با گروه های معاند همکاری کرده اند و اکنون پشیمانند چرا بخشیده نشوند؟

اظهارات تند زاکانی درباره دانشجویان ستاره‌دار:

کسی که با پژاک و منافقین در ارتباط است حق دانشگاه رفتن ندارد/ کسانی که به دانشگاه‌ها برگشته‌اند، دانشجو نیستند

نماینده اصولگرای مجلس از بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه انتقاد کرد.

یکی از نمایندگان خواستار استیضاح وزیر علوم خواستار این شد که وزارت علوم کمیته‌ای برای بررسی بورسیه‌ها تشکیل دهد.

به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران در خصوص نامه وزیر علوم به رئیس مجلس که در آن موارد استیضاح را کلی قلمداد و خواهان مشخص شدن مصادیق شده بود، گفت: برگه استیضاح به صورت متداول چهارچوب‌ها را مشخص می‌کند و باید وزیر به آن پاسخ دهد و ان‌شاءالله در جلسه فردا مصادیق ر امشخص خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه یکی از محورهای استیضاح تغییر روسای دانشگاه است، حال آنکه روسای دانشگاه به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسند، اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس‌جمهور در مسئله روسای دانشگاه‌ها از وزیر علوم ناراحت هستند.

وی در مورد علت ناراحتی رئیس‌جمهور از فرجی دانا تصریح کرد: ناراحتی ایشان به خاطر رویه که وزیر در انتخاب روسای دانشگاهها در پیش گرفته است، می‌باشد و حتی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی این مسئله را مطرح و خواستار تغییر رویه شدند.

یکی از نمایندگان خواهان استیضاح وزیر علوم در پاسخ به این پرسش که شورای عالی انقلاب فرهنگی این اختیار را دارد که افراد پیشنهادی وزیر برای ریاست دانشگاه را نپذیرد، خاطرنشان کرد: شورا بسیاری از افراد معرفی‌شده را هم تایید نکرده است. بحث ما منطق قانونمداری است. شورای عالی انقلاب فرهنگی قاعده‌ای دارد که باید مطابق آن جلو رفت. شورا مصوبات و رویه‌هایی را در پیش می‌گیرد که انتخاب باید بر اساس آن باشد و آن را هم تحت فشار نگذارد.

زاکانی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه یکی از محورهای استیضاح چرایی بازگشتن دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه است اما حق تحصیل در قانون اساسی آمده آیا نمایندگان برخلاف این قانون عمل نمی‌کنند، ابراز داشت: اینها دانشجو نیستند بلکه افرادی هستند که وزارت اطلاعات اعلام کرده که این افراد حق شرکت در آزمون ندارد کسی که با پژاک و منافقین در ارتباط است حق دانشگاه رفتن ندارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در خصوص اینکه پس چرا این افراد بازداشت نشده‌اند؟ عنوان کرد: به آنها موهبت شده که به زندان نرفته‌اند. یک رویه قانونی در کشور وجود دارد که وزارت اطلاعات بر اساس سوابق و اطلاعات مسجلی که در اختیار دارند می‌تواند اعلام قبولی را منع کند و به وزارت علوم اعلام می‌کند که این افراد به چه دلیلی منع قانونی برای قبولی دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای این افراد نباید حکم قضایی صادر شده باشد تا از تحصیل منع شوند؟ گفت: وزارت اطلاعات به وزارت علوم اعلام می‌کند. َآقای فرجی دانا نیز این مسئله را قبول دارد. ما نیز می‌گوییم که وزارت اطلاعات اسامی به وزارت اعلام و بیان کرده که این افراد به چه دلیلی منع شده‌اند. وزارت علوم اسامی را گرفته اما آنها را جذب کرده و توجهی به استعلام وزارت اطلاعات نکرده است که از نظر ما این خلاف قانون است و ما معتقدیم که افرادی که وزارت اطلاعات تایید می‌کند باید وارد دانشگاه شوند.

خبرنگاری به یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اینکه تنها کمیته‌های دانشگاهی حق تصمیم‌گیری در رابطه با این موارد را دارند، اشاره کرد که در پاسخ به وی بیان کرد: خیر این یک رویه کلی بوده و ربطی به این مسئله ندارد. وقتی وزارت اطلاعات می‌گوید باید به آن توجه کرد بحث ما راجع به افراد و گروه‌ها نیست بلکه راجع به رویه‌ها بحث داریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه نه بنده و نه فرزندم و نه افراد منتسب به بنده از بورسیه استفاده نکرده‌اند و از این‌رو معتقدم که وزارت علوم کمیته تحقیق تشکیل دهد که هر کس غیرقانونی و با پارتی آمده را بیرون کند و ما نیز از این اقدام آنها حمایت خواهیم کرد اما اگر بیش از 3 هزار نفر را معطل و بی‌آبرو کنند و بعد مشخص شود که تنها 50 مورد اشکال دارند، بازی با آبروی مردم بوده و درست نیست.

عضو کمیسیون شوراها در پاسخ به این پرسش که اخیرا برخی از نمایندگان بحث بورسیه‌های غیرقانونی در دولت‌های سازندگی و اصلاحات را مطرح می‌کنند. چرا این افراد در سال‌های گذشته نسبت به افشای این تخلفات نپرداخته‌اند؟ ابراز داشت: از این مسئله اطلاعی ندارم و ان‌شاءالله تحقیق و تفحصی در این زمینه صورت گیرد تا مسئله روشن شود.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱۹

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۴

ناشناس

|

۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸

29

5

پاسخ

از بازگشت دانشجو نمایان انتقاد کرده که بجای درس خواندن به جاسوسی رو آورده اند.

پاسخ ها

۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸

ببخشید اشتباهی منفی دادم

۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸

از چی جاسوسی می کنند که بیرون از دانشگاه ازش بی خبر هستند

۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸

2

38

از خدا می خوام درد ستاره دار شدن و بچشی. البته از خودت که گذشت بچه هات یا نوه هات بچشن

۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸

1

17

تا آنجا که بخاطر دارم ادبیات و طرز برخورد شما و امثال شما نزدیکی خاصی به ادبیات و طرز برخورد دار و دسته (...) دارد آقایی ذاکانی طبق قانون اساسی که میثاق ملی ما بین نظام و ملت میباشد هیچ احدی حق جلوگیری از تحصیل و یا شغل را حتی با تصویب قانون ندارد تمام سوزش شما و هیاهویتان بدلیل بار علمی کم خودتان و گروهتان و نخبه بودن طرفداران اصلحات میباشد که سعی دارید با رانت طلبی و ویژه خواری علمی برطرفش کنید....

ali

۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸

8

چه می توان گفت ، باید بزرگان دین در این رابطه اظهار نظر کنند که آیا می توان بدون حکم قضایی و با متهم کردن جوانان این مرز و بوم آنها را از تحصیل منع کرد ، آیا همه آنها معاند و معارضند ، اینها باید چکار کنند ، میتوان به همین سادگی با سرنوشت افراد بازی گرد ، آنها باید به کجا شکایت کنند .

۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸

16

از افرادی مثل زاکانی این حرف ها بعید نیست. این ها نماینده واقعی مردم نیستند

۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸

14

شما چکاره ای که برای ملت حق تعیین می کنی ؟

بیژن

۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸

9

به نظر من استیضاح باید از تلویزیون به طو رکامل پخش بشه و قضاوت به مردم سپرده بشه. به نمایندگان این مجلس و عدالتشون امیدی نداشته باشید

۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹

10

ایشان به گفته خودشان در برنامه شهر باران که گفتند درآمد ماهیانه حداقل 8 ملیون دارندنیاز به تحثیلات برای فرزنداشان ندارند

بیابی

۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹

13

اقایان موافق استیضاح توی روز روشن کارگری را کشتند وشما دلواپس نشدید وصدایتان در نیامد دریغ از یک جو انصاف

۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹

12

من بعنوان یک ایثارگر 8سال دفاع مقدس که 8سال دوری از خانواده وسختی های جنگ را تحمل کردم ودرحال حاضر به بدترین بیماریها که سوغات جنگ هست مبتلایم هیچوقت کسانی را که باعث وبانی روی کار امدن افراد نالایق میباشنداز سرشان نمیگذرم چراباید دولتی ونمایندگانی برسر کار بیایند وحقی را ناحق کنند وما بعد از چندسال مطلع شویم که چه کرده اند پس مجلس انوقت چکار میکرد

ابراهیم

۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹

6

بنظرمیرسد مردم محترم تهران در انتخاب نمایندگان خود باید دقت بیشتری کنند تا افرادی اینچنین وارد مجلس نشوند که با افکار موکلین خود تفاوت فاحش داشته باشند

۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰

0

آقای زاکانی با اون نمره های عتیقه تون لطفا معیار دانشجو بودن را تعیین نکنید!

نخود همه آش

۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵

7

آقای زاکانی! حکم کسی که با معدل زیر ده پزشکی خوانده و با مشروطی‌های مکرر باز هم از دانشگاه اخراج نشده و با نامه‌نگاری‌ها و لابی‌های متعدد در دستیاری‌های مختلف حرکت الاکلنگی داشته ... چیست؟

۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵

لطفــــــــــــــــــــــا"

در مورد مدارک دانشگاهی آقای زاکــــــــــــــــانی تحقیــــــــق و تفحـــــــــــص شود.

کسرا

۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷

کمیته تحقیق و تفحص بزارن که دوباره توش دخل و تصرف و اعمال نفوذ و لابیگری بکنین جناب نماینده؟؟؟؟

محمدرضادیداری

۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹

اونایی هم که قدرتهای بزرگ بر اساس کنفرانس گوادلوپ براشون انقلاب مخملی راه انداختند حق ندارند در کشور بمانند برند به اغوش همون ابرقدرتهای غرب وشرق

ایرانی

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید