۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 21764

حجت‌الاسلام انصاری راد:

اصلاح‌طلبان باید متحد باشند

در هر صورت اصلاح طلبی را مردم ما در آقای خاتمی، حزب مشارکت، تا حدی کارگزاران و مجلس ششم می‌شناسد. مردم ما کاملا می‌دانند اصلاح طلبی یعنی چه و اصلاح طلبان چه کسانی هستند و چه کار کرده‌اند.

سرویس سیاسی: این روحانی اصلاح طلب در خصوص راهبرد فشار از پایین و چانه زنی که از گذشته توسط برخی از اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود گفت: این اصطلاح فشار از پایین و چانه زنی از بالا به نظر من تعبیر خوبی نبوده و انعکاس این عبارت به لحاظ سیاسی انعکاس صحیحی نیست. یعنی برداشت طنز آمیزی از این عبارت شده و باعث می‌شود که آن اعتبار و ارزش محتوایی این جمله را از بین ببرد. مفهوم این مطلب این است که مردم در متن جامعه به حاکمیت و مراکز قدرت فشار می‌آورند و در راس هرم هم گفت‌و‌گو و مذاکره انجام شود. این حرف می‌تواند درست باشد اما این تعبیر فشار از پایین و چانه زنی از بالا یک تعبیر طنز آمیز و تا حدی سبک و غیر موثری است و برداشت سبکی از آن می‌شود.

وی تاکید کرد: اینکه مردم از متن جامعه به مرکز قدرت فشار آوردند و درخواست کنند و تجمع کنند و به هر شکلی مراکز قدرت و مسئولین را تحت فشار قرار دهند تا به مطالبات برسند درست است اما این کلمه نادرست است. البته مردم باید مطالبات خود را بخواهند تجمع کنند و از طرق مختلف از طریق رسانه‌ها و روزنامه‌ها گفت‌و‌گو کنند. اما این تعبیر باید کنار گذاشته شود.

حجت‌الاسلام حسین انصاری‌راد در گفت‌و‌گوی با سلام نو تاکید کرد: در درجهٔ اول اصلاح طلبان باید وحدت کنند، متحد باشند و مطالبات خود را خلاصه کنند و خیلی مطالبات وسیع و گسترده‌ای را نداشته باشند تا مبهم شود و معلوم نباشد چه می‌خواهند. اصلاح طلبان باید وحدت کنند و آن مطالبهٔ اصلی اصلاح طلبان باید انتخابات آزاد و بر طبق قانون اساسی باشد.

این نمایندهٔ مجلس ششم افزود: آن چیزی که اصلاح طلبان لازم است به آن رسیدگی کنند، در درجهٔ اول وحدت و کنار گذاشتن اختلافات بر سر قدرت، برخی مفاهیم، راهبرد‌ها و شیوه‌های سیاسی است. این اختلافات باید کنار گذاشته شود و از شخصیت‌ها و مراکز قدرتی که دارند حداکثر استفاده را انجام دهند. از شخصیتی مانند آقای خاتمی و آقای هاشمی و از احزاب و گروه‌های معتبر و رسانه‌هایی که در اختیار دارند به درستی استفاده کنند ولی مطالبات باید خیلی محدود، مشخص و روشن باشد و به نظر من مطالبهٔ اصلی اصلاح طلبان عمل به قانون اساسی و انتخابات ازاد است.

حجت الاسلام انصاری راد در خصوص همراهی صادق خرازی با جوانان اصلاح طلب و تاسیس حزب ندای ایرانیان به سلام نو گفت: بنده آقای خرازی را در حد همین روزنامه‌ها آشنا شدم و از نزدیک با ایشان آشنایی ندارم. ولی اینکه اصلاح طلبان را تفکیک کنیم و یک بساط اصلاح طلبی در برابر اصلاح طلبان راه اندازیم قطعا مفید نیست. اعتقاد من این است که این حزب ندای ایرانیان جا نخواهد افتاد و مردم اقبال نخواهند کرد. مردم اطلاح طلبی را بیشتر در چهارچوب‌‌ همان قانون اساسی و انتخابات آزاد می‌شناسند و عمل به قانون که به وسیلهٔ آقای خاتمی مطرح شد و جا افتاد.

وی اذعان کرد: در هر صورت اصلاح طلبی را مردم ما در آقای خاتمی، حزب مشارکت، تا حدی کارگزاران و مجلس ششم می‌شناسد. مردم ما کاملا می‌دانند اصلاح طلبی یعنی چه و اصلاح طلبان چه کسانی هستند و چه کار کرده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: اصلاح طلبی با دولت آقای خاتمی و مجلس ششم معنای خود را پیدا کرده است. اصلاحات و اصلاح طلبی با عملکرد آقای خاتمی حتی با ضعف‌هایی که ممکن است در برخی موارد باشد و مجلس ششم معنای خود را یافته است و معنایی هم جز عمل به قانون اساسی، انتخابات آزاد و حاکمیت ملی معنای دیگری ندارد. هر کس بخواهد این را از دایرهٔ خود خارج کند، قطعا در جامعه جایگاهی ندارد و مردم آن را نمی‌پذیرد و اعتبار خود را از دست می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید