حشمت‌الله فلاحت‌پیشه:

در صورت مجوز رهبری، با آمریکا مذاکره خواهیم کرد

اما اگر یک همچین مجوزی داده شود، امکان این گفت‌و‌گو فراهم خواهد شد اما من فکر نمی‌کنم چنین مجوزی از سوی مقام معظم رهیری صادر شود.

سرویس سیاسی: خبر‌ها حاکی از آن است که حسن روحانی در دومین سال ریاست جمهوری خود بار دیگر در مجمع عمومی سالانهٔ سازمان کلل حضور خواهد یافت. برخی از رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص احتمال مذاکره ایران و آمریکا در سطوح بالاتر مطرح کرده‌اند و البته تعدادی از نزدیکان به حسن روحانی هم این احتمال را در شرایط فعلی رد کرده‌اند. در همین رابطه سلام نو گفتگویی با حشمت‌الله فلاحت‌پیشه انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

وی در این خصوص گفت: روحانی سعی دارد فضای منفی علیه ایران را تلطیف کند و در عین حال هم مذاکراتی با کشورهای غربی داشته باشد. به نظرم آقای روحانی در تعدیل فضای منفی علیه ایران موفق بوده اما هنوز تاثیر عملی این نشست‌ها در رفتارهای کشورهای غربی با ایران نداشته است.

فلاحت پیشه در ادامه به سایت «سلام نو » گفت: حضور در مجمع عمومی شورای امنیت از اختیارات رییس جمهور است. لذا در چنین شرایطی هم که آقای روحانی در فکر پیش برد سیاست‌ها کشور است، منعی برای حضور ایشان نیست.

این نمایندهٔ سابق مجلس به «پایگاه خبری تحلیلی سلام نو» گفت: این حضور می‌تواند ایشان را در راه رسیدن به اهداف سیاست خارجی کشور کمک کند به خصوص که حداقل یک سوم سران کشور‌ها در این مجمع حضور پیدا می‌کنند و در این مدت، نشست‌های دو جانبه و حاشیه‌ای رخ می‌دهد که می‌تواند به پیش برد سیاست کشور‌ها کمک کند.

وی تاکید کرد: من اعتقادم بر این است که حداقل تاکنون امکان نشست‌های دو جانبه میان ایران و آمریکا فراهم نبوده است. مقام معظم رهبری هم تاکید فرمودند که ما اجازه دادیم تنها در سطح وزیر خارجه با آمریکا مذاکرده شود و این امر نشان دهندهٔ این است که هنوز هیچ موضوعی برای مذاکره در سطح ریاست جمهوری با مقامات آمریکایی ندارد. اما اگر یک همچین مجوزی داده شود، امکان این گفت‌و‌گو فراهم خواهد شد اما من فکر نمی‌کنم چنین مجوزی از سوی مقام معظم رهیری صادر شود.

فلاحت پیشه در خصوص تفاوت حضور احمدی‌نژاد و روحانی در سازمان ملل گفت: آقای احمدی‌نژاد بیشتر برای اعلام مواضع در سازمان ملل متحد حاضر می‌شد ضمن اینکه مذاکرات دو جانبهٔ ایشان با کشور‌های حوزهٔ غیر متعهد بود، اما روحانی سعی دارد فضای منفی علیه ایران را تلطیف کند و در عین حال هم مذاکراتی با کشورهای غربی داشته باشد. به نظرم آقای روحانی در تعدیل فضای منفی علیه ایران موفق بوده اما هنوز تاثیر عملی این نشست‌ها در رفتارهای کشورهای غربی با ایران نداشته است

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید