در گفتگو با سلام نو مطرح شد/

دفاع محمد غرضی از راه‌اندازی نسل سوم تلفن‌های همراه

مقداری طول می‌شود تا نکات منفی از جامعه زدوده شود. بسیار خوب است مجلس عکس العمل نشان دهد و دولت فعال باشد و نتیجه‌ای که از این کار خارج می‌شود این است که این سرویس به طور کامل در اختیار نسل جوان قرار می‌گیرد و بتواند راه حل‌های خود را پیدا کند.

سرویس اجتماعی: چند روزی است بحث بر سر استفاده و یا عدم استفاده از نسل سوم تلفن همراه در بسیاری از فضاهای رسانه‌ای و حاکمیتی شایع شده تا جایی که برخی از نمایندگان مجلس به اقدام وزیر ارتباطات ایراد وارد کرده‌اند و کار وی را نادرست دانسته‌اند. در همین رابطه سلام نو دیدگاه محمد غرضی را جویا شده که در ادامه می‌خوانید:

وزیر پست و تلگراف دولت مهندس موسوی در همین رابطه تاکید کرد: پدید‌ه‌های نو در جامعه‌‌‌ همان طور که می‌آیند با چالش‌هایی هم رو به رو می‌شوند و دلیل آن این است که جامعه در مقابل پدیده‌های نو عکس العمل دارد و عکس العملش هم ناشی از نگاهی است که به زندگی دارد. بنابراین پدیده‌هایی که در زندگی اجتماعی عرضه می‌شوند، باید حتما به جامعه نشان دهند که نفعشان از ضررشان بیشتر است.

سید محمد غرضی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی «سلام نو» گفت: ما در طول صد سال گذشته، دائم با این پدیده‌ها روبه رو بودیم. وقتی که دریافتیم که نفع این پدیده‌ها از ضرر آن‌ها بیشتر است کم کم استقبال کردیم و با نفی گرفتاری‌ها، آن نکات مثبت را ترویج کرده و مورد استفاده قرار دادیم. در مورد شبکهٔ مخابراتی، ماهواره‌ای و شبکه‌های یک طرفه این مسئله خیلی سخت مطرح بوده و با آمدن رادیو، تلویزیون و حتی روزنامه، عکس العمل جامعه خیلی شدید بوده و دلیل آن این است که جامعه احساس می‌کرد احتمالا باید ضرر‌هایی داشته باشد که از منافع آن بیشتر است.

این نمایندهٔ سابق مجلس تاکید کرد: من خیلی سعی کردم بگویم خطوط ارتباطی دو طرفه ترحیج دارد به خطوط ارتباطی یک طرفه و در این خصوص موفق شدم شبکهٔ مخابراتی، تلفنی و موبایلی کشور را با تکیه به نیاز‌های مردم، بسیار سریع‌تر از دیگر از کشور‌ها توسعه دهم و منافع آن وقتی بر جامعه محرز شد، مردم به استقبال آمدند و اکنون یکی از بهترین شبکه‌هایی که می‌تواند نیاز‌های دوطرفه را بر آورده کند، در ایران وجود دارد.

وی افزود: نسل 2/5 در دوره‌ای که ما مسئولیت داشتیم توسعه پیدا کرد و در آن زمان هنوز نسل سه، چهار، پنج و شش مطرح نشده بود. امروز نسل‌های دیگر مطرح می‌شود و این اساس دولت الکترونیک است. دولت الکترونیک به این صورت مطرح می‌شود که مردم در محل کار خود تمام نیاز‌های خود را بر طرف می‌کنند و توانایی خرید، فروش و انتقال سند را دارا هستند و بدون اینکه به دستگاه‌ها رجوع کرده، می‌توانند نیاز خود را برطرف کنند.

غرضی اذعان کرد: دولت و مجلس مکلف هستند قوانین خود را بر روی سایت‌های مختلف بگذارد و مردم به این قوانین دسترسی پیدا می‌کند. بنابر این یک گرفتاری وسیعی که امروزه جامعه با آن رو به رو بوده این است که مردم در موارد مختلف باید به مسئولین مراجعه کرده که مسئولین جواب مناسب را نمی‌دهند، وقتی که مردم رجوع می‌کنند به مقررات و قوانین و دستور العمل‌ها بدون رجوع به اشخاص راه خود را پیدا می‌کند.

وی در ادامه افزود: مدتی طول می‌کشد تا نکات مثبت نسل سه، چهار و پنج برای همه اثبات شود. از نکات منفی آن این تصاویر سه بعدی است که جامعه بسیار به آن حساس بوده و حق هم دارد حساس باشد و آن این است که در آن تصویر‌های سه بعدی تصاویری نشان می‌دهد که با اخلاق اجتماعی در تضاد است. بهترین راه این است که دولت موفق شود در راه تصاویر تعریفی انجام دهد که این تصاویر نا‌همسو با فرهنگ ما، بر شبکه‌های اجتماعی ظاهر نشود. به این ترتیب مضرات کار گرفته شده تا نکات مثبت مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی در پایان به سلام نو گفت: مقداری طول می‌شود تا نکات منفی از جامعه زدوده شود. بسیار خوب است مجلس عکس العمل نشان دهد و دولت فعال باشد و نتیجه‌ای که از این کار خارج می‌شود این است که این سرویس به طور کامل در اختیار نسل جوان قرار می‌گیرد و بتواند راه حل‌های خود را پیدا کند.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۲

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

آرمان

|

۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶

0

پاسخ

غرضی مچکریم

شادی

۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷

1

سلطان جکه ایشون.خدایش باحاله.حرف که میزنه آدم روده بر میشه.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید