محمد کیهانی:

ادبیات و روش‌های غیراخلاقی برای حذف رقبا مرسوم شده‌اند

لشگر کشی حزبی و جناحی در دانشگاه همواره مورد انتقاد اصولگرایان خصوصاً جناب آقای جنتی بوده است و حال تعجب برانگیز آن است که ایشان را چه می‌شود که به جای تشویق منتقدین به پیگیری مطالبات خود از مجاری قانونی به نوعی دانشجویان را به موضع گیری فردی دعوت می‌نمایند.

سرویس سیاسی: پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و وقایع مربوط به آن، فضای جدیدی در عرصه سیاست ایران پدید آمد و راه برای کاسبی تندرویان و تشدید فعالیت آن‌ها بیش از پیش گشوده شد. این مسئله از چنان اهمیتی در میان بسیاری از تندرویان اصولگرا برخوردار است که همچنان پس از گذشته ۵ سال از آن برای رسیدن به اهداف خود بهره گرفته و سعی دارند تا همچنان با رفتاری کاسب کارانه، ذغال در آتش وقایع سال ۸۸ بریزند و تکرار صدباره بحث موسوم به «فتنه» آبی برای خود گرم کنند. این رفتار تا جایی پیش می‌رود که کاملا علنی، از بسیج و گروه‌های دانشجویی مرتبط با خودشان می‌خواهند که موضع بگیرد و علیه وزیر علومی که هنوز معرفی نشده اقدام کند. آنهایی که همواره از خواست خود مبنی بر آرامش دانشگاه سخن می‌گفتند، اکنون خود سعی بر برهم زدن نظم ایجاد شده در دانشگاه را دارند. در همین رابطه سلام نو گفتگویی با محمد کیهانی، فعال اصلاح‌طلب انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

وی در این خصوص گفت: قصد این اصولگرایانِ بی‌اصول فقط و فقط حذف رقیب و خارج کردن آن‌ها از عرصه سیاسی جامعه است. این بخش از اصولگرایان با توجه به پاسخ صریح و روشن مردم در خرداد ٩٢ و زدن دست رد اکثریت جامعه به سینه آن‌ها دچار یاس و نا‌امیدی شده و تنها راه برون رفت خود از این بحران را در حذف رقبای سیاسی با استفاده از شیوه‌های غیراخلاقی می‌بینند.

محمد کیهانی در گفتگو با «پایگاه خبری تحلیلی سلام نو » اشاره کرد: برخی از بزرگان بدون توجه به بازتاب و نتایج صحبت‌های خود، به راحتی احکامی شفاهی از خود صادر کرده که با برداشت شخصی افراد اجازه عبور از مجاری قانونی به صورتی غیر رسمی به آن‌ها داده می‌شود٠ متاسفانه ادبیات ساری و جاری در عرصه سیاست ما به گونه‌ای آلوده به روشهای غیر اخلاقی شده و انگ به افراد به شیوه‌ای مرسوم جهت خروج رقیب از عرصه رقابت تبدیل شده است٠

کیهانی تاکید کرد: فراخوانی دوستان حزبی به برخورد غیر قانونی با رقبا به بهانه مبارزه با فتنه گران، شیوه‌ای تکراری تبدیل شده که اگرچه بی‌اثر نبوده. لیکن دستاورد مهمی برای آن‌ها نخواهد داشت. نکته قابل توجه آنکه لشگر کشی حزبی و جناحی در دانشگاه همواره مورد انتقاد اصولگرایان خصوصاً جناب آقای جنتی بوده است و حال تعجب برانگیز آن است که ایشان را چه می‌شود که به جای تشویق منتقدین به پیگیری مطالبات خود از مجاری قانونی به نوعی دانشجویان را به موضع گیری فردی دعوت می‌نمایند؟

وی افزود: فضای دانشگاه همواره فضای خاصی بوده و به نوعی به خاطر جو حاکم بر آن، حس آرمانگرایانه دانشجویان از هر دسته و گروه را تحریک کرده و آن‌ها را به ابراز آزادانه‌تر نظراتشان دعوت می‌کند. حال اگر این ابراز نظرات از حد ابراز نظر صرف خارج و روشهای جایگزین آن پای به عرصه دانشگاه نهد، نتایج قابل پیش بینی‌ای به بار نخواهد آورد٠

کیهانی در پایان به سلام نو گفت: متاسفانه فضای ایجاد شده در هشت سال حاکمیت دولت قبلی زمینه استفاده و بهره برداری تندرو‌ها را از فضای دانشگاه فراهم ساخته و میدان برای بازی تندرو‌ها باز است ٠قطعاً تشویق طرفین ماجرا به بیان صرف نظرات و فراهم ساختن زمینه گفتگو و تبادل نظر و عدم پنجه کشی بر رخ رقیب می‌تواند زمینه رشد و بالندگی دانشگاه و دانشگاهیان را فراهم نموده و به نوعی مشوق دانشجویان برای تحمل نظر مخالف و بالا بردن ظرفیت نقدپذیری آن‌ها گردد.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۱

علویان

|

۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲

1

9

پاسخ

کیهانی جان بچسب به سپاهان و ذوب آهن و فوتبالت، سیاست فراموش کن، شما به درد این عرصه نمیخوری

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید