اشکان مجللی

۹ دلیل برای موافقت با حزب ندای ایرانیان

اگر حزبی خواهان فعالیت قانونی سیاسی و ایجابی و خواهان حضور در نهادهای انتخابی کشور باشد، باید اعتماد نظام و در راس آن رهبری را داشته باشد در غیر این صورت توفیقی در سپهر سیاسی کشور به جز صدور بیانیه و...

اشکان مجللی، فعال اصلاح‌طلب یادداشتی را برای سلام نو ارسال کرده که در ادامه می‌خوانید:

من به دلایل ذیل موافق تشکیل حزب ندای ایرانیان هستم:

۱-با توجه به انتخاب دکتر روحانی به سمت ریاست جمهوری و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و ایجاد تغییرات گسترده در نهادهای اجرایی کشور و همچنین تغییر فضای سیاسی در یک‌سال گذشته، زمینه و نیاز به ایجاد یک حزب فراگیر اصلاح‌طلب احساس می‌شود.

۲-در گذشته و قبل از انتخابات سال ۸۸، حزب فراگیر و مقبول جبهه مشارکت همراه با بدنه اجتماعی گسترده اعم از اعضا و هواداران و سازمان در بین اقشار متوسط به بالای جامعه، (که اینجانب نیز به مدت ۵ سال سابقه حضوری فعال در این حزب را داشتم) وجود داشت که اصلاح‌طلبی پیشرو در کشور را پوشش می‌داد. اما متاسفانه پس از وقایع سال ۸۸ و اعلام انحلال این حزب توسط دستگاه قضایی و بسته شدن دفا‌تر این حزب و بازداشت گسترده اعضا، تشکیلات باقی‌مانده مشارکت به طور طبیعی به محافل خصوصی و غیر رسمی انتقال یافت و شماری از نیروهای با سابقه از فعالیت در این تشکل بازمانده و این امر با فعالیت عمومی و شفاف حزبی مغایر است.

۳-اگر اعضا و سران فعلی جبهه مشارکت اعلام انحلال این حزب را قبول نداشته و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند، ملاک دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی تفسیر دیگری است و اعضای فعلی در صورت فعالیت با اتهامات گوناگون و از جمله عضویت در تشکل‌های غیر قانونی متهم شده و در واقع این واقعیت موجود در کشور است.

۴-به طور طبیعی، فعل مبارزه سیاسی با کنش فعال سیاسی متفاوت است. اگر کسی قائل به مبارزه در داخل کشور است، حاکمیت درب زندان را به وی نشان خواهد داد اما اگر فردی قائل به کنش قانونی باشد، راه در احزاب و تشکل‌های رسمی کشور منحصر می‌شود.

۵-با توجه به موارد فوق، اگر آقا یا خانم جوان یا میانسال خواهان فعالیت سیاسی در کشور باشد و نخواهد کارش به زندان و بازپرسی و بازجویی بکشد و خانه‌نشینی هم اختیار نکند، چه باید بکند؟

۶-احزاب و تشکل‌های فعلی همانند کارگزاران و یا مردمسالاری و... فاقد ظرفیت‌های عضوگیری در سطح وسیع اجتماعی هستند و با فهم اینجانب، حزبی فراگیر مانند ندای ایرانیان در صورت اخذ مجوز، با تکیه بر عضو‌گیری گسترده در مرکز و به ویژه در شهرستان‌ها و با تاکید بر هویت اصلاح طلبی، در فضای فعلی به موفقیت‌های زیادی نائل خواهد آمد.

۷-با مشاهده سابقه اعضای هیات موسس این حزب نظیر آقایان شهاب طباطبایی و رضا شریفی و سعید نورمحمدی و دیگر دوستان می‌توان به این نتیجه رسید که در مجموع این افراد سال‌ها تجربه فعالیت حزبی و تشکیلاتی نهفته است که در صورت بالفعل درآمدن آن، شاهد تشکیلات منظم و گسترده خواهیم بود که قادر به جریان‌سازی گسترده حزبی و انتخاباتی خواهد بود.

۸-بنا به حدی که بنده می‌فهمم، اصلاح‌طلبی دارای مفاهیم ساده از جمله دفاع از حاکمیت قانون، دفاع از قدرت انتخاب و تعیین سرنوشت مردم توسط خود آن‌ها و اصلاح نهادهای کشور در جهت منافع مردم، حفظ حریم خصوصی و دفاع از اقتصاد آزاد و دفاع از حریم دموکراسی بوده و هر که این مقولات را قبول داشته اصلاح‌طلب است و لذا اصلاح‌طلبی در انحصار شخص یا عده خاصی نیست.

۹-در پایان ذکر این نکته ضروری است که اگر حزبی خواهان فعالیت قانونی سیاسی و ایجابی و خواهان حضور در نهادهای انتخابی کشور باشد، باید اعتماد نظام و در راس آن رهبری را داشته باشد در غیر این صورت توفیقی در سپهر سیاسی کشور به جز صدور بیانیه و اقدامات سلبی دیگر نخواهد داشت و اگر برخی دوستان صرفاً خواهان فعالیت سلبی هستند، باید عنوان داشت که در درک مفاهیمی مانند فعالیت سیاسی و اجتماعی دارای تضاد و تعارضات بسیاری هستیم.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۲

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۲

حسین

|

۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷

0

پاسخ

احسنت بر شما جناب مجللی

تفکرات فانتزی و گل بلبل و بچه پولدارها

۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰

به مورد 8 توجه کنید من نمی دونم که کار فعالیت خلاقیت پیشرفت و از طرفی فرهنگ و اسلام کجای دغدغه های این ندای ایرانیان حالا مسلمان یا غیر مسلمان قرار می گیره؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید