عیسی چمبر:

روحانی می‌تواند از موضع عزت‌مندانه در نیویورک حرف بزند

استفاده از لحن غیر دیپلماتیک که متاسفانه در دوره‌ای در سیاست خارجی ایران رخ داد، بیشتر ناشی از بی‌توجهی به جایگاه ایران در منطقه بود. امری که متاسفانه مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفت.

سرویس سیاسی: حسن روحانی در دومین سال ریاست جمهوری هم عزم سفر به نیویورک کرد. رئیس جمهور ایران علاوه بر دیدار با مقامات کشورهای دیگر، احتمالا در مجمع عمومی سازمان ملل نیز سخنرانی خواهد کرد. در این رابطه سلام نو گفتگویی با عیسی چمبر، فعال اصلاح‌طلب انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

وی با اشاره به تفاوت سخنرانی‌های حسن روحانی با رئیس دولت پیشین گفت: آقای روحانی، می‌تواند از موضع رئیس جمهور کشور پهناور و قدرتمند ایران صحبت کند. کشوری که به لطف خدا و با جانفشانی بهترین فرزندانش، امروز لنگرگاه ثبات و امنیت منطقه است.

چمبر در ادامه به سلام نو گفت: ایشان رئیس جمهوری است که برآمده از یک رقابت انتخاباتی فشرده و پرشور است. امری که در منطقه خاورمیانه کم نظیر است. چنین موقعیتی به رئیس جمهور ایران این فرصت را می‌دهد که با لحاظ کردن اصول سه گانه سیاست خارجی یعنی «عزت، حکمت، مصلحت» با دیگران از موضع عزتمندانه سخن بگوید.

وی تصریح کرد: استفاده از لحن غیر دیپلماتیک که متاسفانه در دوره‌ای در سیاست خارجی ایران رخ داد، بیشتر ناشی از بی‌توجهی به جایگاه ایران در منطقه بود. امری که متاسفانه مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفت.

این فعال سیاسی در پایان گفت: فاصله گرفتن محسوس از آن لحن و تاکید و اطمینان بخشی بر نقش ایران در ثبات و توسعه منطقه و جهان درشان نظام جمهوری اسلامی است که خوشبختانه تا حد قابل قبولی مورد توجه بوده است. البته چنین جایگاه و موقعیتی برای ایران رقبای منطقه‌ای هم ساخته و می‌سازد که مواجهه با آن‌ها هشیاری بالا و تعریف بازیهای برد – برد را می‌طلبد.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

فیضا

|

۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰

0

پاسخ

به خاطر اینکه عقده ای نشن والا ؟؟!!چون قشنگ نیستن میخوان جلو خانما کم نیارن این کارارو میکنن ولی نمیدونن با این کاراشون بیشتر زشتتر میشن تا خوشگل وفقط خودشونو دارن گول میزنن یه جورایی تو مایه های دل خوش کنک خخخخخخخخخ

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید