نعمت احمدی:

وزارت کشور می تواند حکم قالیباف را ملغی کند

طبق قانون سال ۶۹ که به قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا معروف است، یک فرد نمی‌تواند برای بیش از دو بار پیاپی بعنوان شهردار انتخاب شود.

نعمت احمدی در گفتگو با خبرنگار سلام نو گفت: طبق قانون سال 69 که به قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا معروف است، یک فرد نمی‌تواند برای بیش از دو بار پیاپی بعنوان شهردار انتخاب شود.

این حقوقدان باسابقه ادامه داد: مشخص نیست که مجلس چرا در این رابطه سکوت کرده است و ایرادی به مساله انتخاب شهرداری تهران وارد نمی‌کند. اعضای شورای شهر تهران در ابتدا باید این به این مساله حقوقی می‌پرداختند و بعد درباره انتخاب شهردار رای گیری می‌کردند.

احمدی افزود: جدای از نمایندگان مجلس، کار‌شناسان و حقوقدانان هم هستند که همه معتقدند  طبق این بند قانونی آقای قالیباف نمی‌تواند دیگر شهردار تهران شود. اما اعضای شورا هم مثل نمایندگان اصولگرای مجلس بسیاری از پرسش‌ها را بی‌پاسخ گذاشته‌اند.

وی در پایان گفت: وزارت کشور باید حکم شهرداران را امضا کند. وزارت کشور از طریق استاندار می‌تواند با توجه به مشکل قانونی که درباره انتخاب شهردار تهران وجود دارد این حکم را فعلا ملغی کند و مساله را به شورای حل اختلاف ارجاع دهد یا اینکه تا زمان اعلام استفساریه مجلس حکم شهردار تهران را معلق نگه دارد. به هر حال وزارت کشور در مقابل قانون باید پاسخگو باشد.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۸

در انتظار بررسی: ۱

غیر قابل انتشار: ۱

ناشناس

|

۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶

25

1

پاسخ

وزارت کشور بیخود کرد با تو

پاسخ ها

سعید

۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱

دهنت را ببند برادر عزیز !

کسانی بیخود کرده اند که برای ماندن در ریاست به هر جایی چنگ میزنند

۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷

17

بیشتر به تاجر شباهت داره

حسن

۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷

0

آزادی در بی آرزویی ست!

شهاب

۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸

7

از این دو تا آدم ناشناس رعایت ادب و احترام رو خواستارم

ادب مـــرد بـــه زدولـــت اوســـت

۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱

تنها روزنه امید اصولگرایان قالیباف است ، از آن جایی هم که هیچ جایی مثل شهرداری تهران نمی تواند در معرض رسانه ها باشد تا چهره اش فراموش نشود ، آنها تمام تلاششان را میکنند که او در شهرداری بماند .

بحث خدمت به مردم نیست !

انشالله خداوند متعال بساطشان را نابود خواهد کرد .

ندایی

۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳

اقای قالبیاف اگر طالب خدمت است پستهای زیادی به ایشان پیشنهاد شد اما ایشان بدنبال محلی است که ثروت هنگفت باد آورد بدون حسابرسی است ازجمله شهرداری تهران سرمایه در گردش سالانه آن 12 هزار میلیار تومان میباشد که تا کنون بیش از 6 سال در اختیارش بوده است

علی

۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹

وقتی قانون میگه بیش از دوبار نمی تواند شهردار شود.دیگه چرا بحث میشه.قانون گفته.مگر اینکه مثله داعش قانون و قرآن رو تحریف کرد.آقای ناشناس اول قابل توجه شما.درست صحبت کن.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید