رئیس حراست دانشگاه آزاد:

نهادهای امنیتی فقط با حکم قانونی حق احضار دانشجویان را دارند

هیچ کس حق دخالت در امور خصوصی دانشجویان را نداشته و حراست تنها در فضای دانشگاه در چهارچوب قانون می‌تواند اعمال نظر کند.

حرف روز: هومن ستاری طی سخنرانی خود در اردوی تشکل‌های سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: نهاد‌های امنیتی تنها با حکم قانونی حق احضار دانشجویان را داشته و در غیر این صورت دانشجویان مختارند که در قبال این نهاد‌ها پاسخگو نباشند.

به گزارش سایت «سلام نو»، مدیرکل حراست دانشگاه آزاد در ادامه گفت: هیچ کس حق دخالت در امور خصوصی دانشجویان را نداشته و حراست تنها در فضای دانشگاه در چهارچوب قانون می‌تواند اعمال نظر کند.

وی با نادرست خواندن رصد صفحات شخصی دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: در مواردی که بدون حکم قضایی حراست‌ها اقدام به رصد نمودن پیامک دانشجوبان نمایند، خلاف قانون خواهد بود. در صورت رخ دادن چنین مواردی اجازه تنفس نخواهیم داد و با این مدیران برخورد قاطع خواهیم کرد

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد، حراست واحد‌ها را فاقد حق تهدید و ارعاب دانست و در پایان از دانشجوبان دعوت کرد که در صورت مشاهده هر یک از موارد تخلف سریعا آنرا به حراست مرکزی گزارش دهند و در صورتی که دانشجوبان نیاز آن را احساس می‌کنند که نیروهای حراست به اموزش بیشتری احتیاج دارند پیشنهادات خود را ارایه دهند.

پیش از سخنرانی ستاری، تعدادی از دانشجویان انتقاداتی را در خصوص نحوه احراز صلاحیت نمایندگان شورای مرکزی تشکل‌ها، دخالت در
حریم خصوصی دانشجویان، نوع روابط حراست با نهاد‌های امنیتی بیان کرده بودند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید