۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 23129

محمد خطیبی

قابل توجه مسئولین حج و زیارت

با یک حساب سر انگشتی، اگر تعداد ثبت نام کنندگان راتاکنون، ۱۰ میلیون نفر تخمین بزنیم، مبلغ مورد غفلت!! بالغ بر یکصد میلیارد تومان خواهد شد! البته نقش غفلت دولت و سازمان حج و قوه قضائیه حائز بررسی می‌باشد.

یکی از خوانندگان سلام نو مطلبی را ارسال کرده که در ادامه می‌خوانید:

مدیریت محترم سایت سلام نو، بنده یک روحانی ۶۰ ساله ساکن قم می‌باشم. مایل بودم که جریان یک حیف و میل عظیم ظاهرا قانونی را که بجهت بی‌اطلاعی میلیون‌ها تن از مردم و توسط دو بانک ملی و ملت اتفاق می‌افتد، به شما یادآوری کنم تا شاید با روشنگری و پیگیری شما، جلوی این اجحاف و حیف و میل عظیم گرفته شود. موضوع  این است:

برای ثبت نام حج تمتع و عمره، متقاضی باید حساب بانکی در یکی از دو بانک مذکور افتتاح کند و مبلغ معین شده توسط سازمان حج را در آن واریز نماید. بسته به نوع حج و سال ثبت نام، مبلغ مذکور تعیین می‌شود. مثلا یک میلیون تومان برای حج واجب. ولی نکته اینجاست که بانکهای مذکور متقاضی را مجبور می‌کنند که به بهانه افتتاح حساب، حداقل مبلغ ۱۰ هزار تومان اضافه واریز کنند. در زمان فراخوان متقاضی به سفر، بانکهای مذکور اصل و سود مبلغ یک میلیون تومان را با سازمان حج محاسبه می‌کنند و مبلغ ۱۰ هزارتومان موصوف را به عنوان باز نگهداشته شدن حساب، نزد خود نگه می‌دارند و اکثریت قریب به اتفاق مردم تصور می‌کنند که حساب مذکور بسته شده است و ۱۰ هزارتومان موصوف برگردانده شده است در حالیکه واقعیت برخلاف آنست. نتیجتا میلیون‌ها فقره ۱۰ هزارتومانی در بانک می‌ماند بدون اینکه حتی صاحبان پول از وجود آن خبر داشته باشد!! با یک حساب سر انگشتی، اگر تعداد ثبت نام کنندگان را (مشرف شده یا منتظر) تاکنون، ۱۰ میلیون نفر تخمین بزنیم، مبلغ مورد غفلت!! بالغ بر یکصد میلیارد تومان خواهد شد! البته نقش غفلت دولت و سازمان حج و قوه قضائیه حائز بررسی می‌باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید