۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 4250

مجلس اصولگرا، مجلس معامله‌گر

سابقه‌ای که تاکنون از مجلس نهم دیده شده، نشان می‌دهد که بعضی از نمایندگان پتانسیل بالقوه‌ای برای پرونده سازی و لکه دار کردن افراد مختلف دارند و هیچ بعید نبود که اگر توانش را داشتند...

یادداشت روز: روز گذشته مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت سه وزیر باقی ماندۀ دولت روحانی را در دستور کار خود قرار داد و همانطور که پیش بینی می‌شد، به تکمیل کابینه منجر نشد و در ‌‌نهایت نمایندگان اصولگرا به سرپرست وزارت ورزش رای اعتماد ندادند تا این وزارتخانه همچنان بی‌وزیر باقی بماند.

پالس‌هایی که در روزهای گذشته توسط برخی رسانه‌های اصولگرا ارسال می‌شد، موید روحیۀ معامله گرانۀ مجلس اصولگرا در تقابل با دولت بود.بطوریکه تقریبا هیچ کس در مورد نتیجۀ بررسی صلاحیت وزرای باقیمانده تردید نداشت و همه می‌دانستند جریان اصولگرا یک وزارتخانه را به عنوان اهرم فشار برای معامله با دولت بر سر استانداران معلّق نگه خواهد داشت که در ‌‌نهایت این قرعه به نام وزارت ورزش و رضا صالحی امیری درآمد.

سابقه‌ای که تاکنون از مجلس نهم دیده شده، نشان می‌دهد که بعضی از نمایندگان پتانسیل بالقوه‌ای برای پرونده سازی و لکه دار کردن افراد مختلف دارند و هیچ بعید نبود که اگر توانش را داشتند، رئیس جمهور را نیز به چوب انواع اتهامات و افترائات برانند و صلاحیت او را زیر سوال ببرند. صدشکر که در عصر ما پیامبری زندگی نمی‌کند که چه بسا پسر پیغمبر نیز از آماج حملات برخی نمایندگان در امان نمی‌ماند.

به نظر می‌رسد که پس از حوادث سال۸۸، جریانات اصولگرا دچار خود بر‌تر بینی شده‌اند و در مواردی نیز برای خود تقدّس قائل هستند، از این جهت‌گاه و بیگاه شاهد غربالگری سیاسی توسط گروهی از طیف اصولگرا بوده وهستیم و خواهیم بود و این موضوع تندرو و کندرو نیز نمی‌شناسد.

اخبار مرتبط

اصلاح‌طلبان مجسمه شریعتمداری را بسازند

خشونت زنان علیه زنان!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید