گزارشی از هفته چهاردم لیگ برتر فوتبال ایرا

شکست اصفهانی‌ها در برابر گیلانی‌ها، ناکامی اهوازی‌ها، درخشش تراکتورسازی و استقلال و البته صدرنشینی پرسپولیس، مهمترین وقایع هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران بودند. هفته چهاردهم، با 25 گل، تا به حال پر‌گل‌ترین هفته لیگ برتر در فصل جاری بوده است.

شکست اصفهانی‌ها در برابر گیلانی‌ها، ناکامی اهوازی‌ها، درخشش تراکتورسازی و استقلال و البته صدرنشینی پرسپولیس، مهمترین وقایع هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران بودند.

در نخستین روز از هفته چهاردهم، مس قعرنشین موفق شد یک امتیاز از صبا در قم بگیرد و کورسوی امیدی برای هوادارانش در هفته‌های آینده، ایجاد کند. بازی صبا و مس با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید و این چهار گل تاثیر زیادی در رقم خوردن هفته چهاردهم به عنوان پرگل‌ترین هفته لیگ برتر از آغاز این فصل تا به این‌جا داشت.

در دیگر بازی روز نخست، ملوان بندر انزلی موفق سپاهان را در اصفهان 2 بر 1 شکست دهد. پیروزی ملوان بیش از هر چیز به کام پرسپولیس تمام شد؛ چرا که برد سپاهان در بازی با ملوان، مانع از صدرنشینی پرسپولیس می‌شد. علاوه بر این، رحمان احمدی با دو گلی که در این بازی دریافت کرد، اکنون، با 9 گل خورده، سه گل بیشتر از نیلسون پرسپولیسی دریافت کرده است.

در سومین بازی روز نخست، داماش گیلان در خانه خودش 5 بر 1 ذوب آهن اصفهان را شکست داد و با 17 امتیاز در رتبه هشتم جدول جای گرفت. این چهارمین برد داماش در طول فصل جاری بود.

در دومین روز از هفته چهاردهم، نفت تهران در تبریز موفق شد 2 بر 1 از سد گسترش فولاد تبریز بگذرد. نفت اکنون با 25 امتیاز در رتبه چهارم لیگ برتر است. گسترش فولاد نیز ظاهراً پس از شروع خوب در لیگ برتر، اکنون در سراشیبی افتاده است و با 16 امتیاز در رده دهم جدول جای دارد. آنها تا همین چند هفته پیش امیدوار بودند که به تراکتورسازی برسند اما اکنون 9 امتیاز عقب‌تر از تراکتورند.

آندو تیموریان با شوتی سهمگین دروازه فولاد را فرو ریخت

استقلال نیز در روز دوم هفته چهاردهم، نتیجه‌ای بسیار خوب کسب کرد. آنها تیم صدرنشین فولاد را در ورزشگاه آزادی 2 بر صفر شکست دادند تا گام بلندی برای احیاء موقعیتشان در جدول لیگ بردارند. فولاد با شکست در برابر پرسپولیس و استقلال در دور رفت لیگ برتر، نشان داده است که نمی‌تواند تیم های بزرگ را در بازی‌های حساس ببرد. آنها هفته قبل با تراکتورسازی هم مساوی کردند و دو هفته پیش نیز در خانه خودشان مغلوب نفت تهران شدند. کسب 1 امتیاز از سه بازی، برای فولاد مدعی قهرمانی در حد یک فاجعه است.

در سومین روز از هفته چهاردهم، سایپا 1 بر صفر فجر سپاسی را شکست داد و با 20 امتیاز در رتبه ششم جدول جای گرفت. سایپا در نیم‌فصل اول در مجموع نشان داد که تیم قدرتمندی‌ست که می‌تواند موی دماغ هر تیمی باشد. این پنجمین برد سایپا تا به این‌جا بوده است.

تراکتورسازی نیز با هت‌تریک کریم انصاری فرد استقلال خوزستان را 4 بر 1 شکست داد و اکنون با 25 امتیاز، به دلیل تفاضل گل بهتر، بالاتر از نفت تهران، در رتبه سوم جدول لیگ قرار دارد. شاگردان مجید جلالی یکی از مدعیان اصلی فتح لیگ برترند. تداوم نتایج خوب، اعتراض تبریزی‌ها را نیز به جلالی کمتر کرده است. تراکتورسازی در چهار هفته گذشته، سه برد و یک تساوی داشته و در مجموع 10 امتیاز از 12 امتیاز ممکن را بدست آورده است. تساوی با فولاد و غلبه بر نفت تهران، نتایج باارزش تیم جلالی در هفته‌های اخیر بوده است.

خلعتبری با ضربه آزاد دروازه راه آهن را گشود

در آخرین بازی هفته چهاردهم، پرسپولیس 1 بر صفر راه آهن را شکست داد تا با 26 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد، در صدر جدول لگ برتر قرار گیرد. پرسپولیس هم مثل تراکتورسازی، در چهار هفته اخیر سه برد  یک تساوی داشته است.  کسب این ده امتیاز، بیش از هر چیز، نشانه آمادگی روحی شاگردان دایی برای موفقیت در لیگ برتر فصل جاری است.

هفته چهاردهم لیگ برتر، پر‌گل‌ترین هفته لیگ برتر فصل جاری بود. این هفته 25 گل به ثمر رسید که میانگین بیش از 3 گل در هر بازی را به بار می‌آورد. ‌هت‌تریک کریم انصاری فرد د برابر استقلال خوزستان و تک‌گل سجاد شهباززاده در بازی سایپا و فجر، این دو را نیز در کنار لوسیانو پریرا نشاند و اکنون هر سه با 7 گل زده، در صدر جدلو گلزنان لیگ برتر جای دارند.

در پایان هفته چهاردهم، فولاد و تراکتورسازی با 21 گل زده بهترین خط حمله را در اختیار دارند و پرسپولیس با 6 گل خورده بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد. همچنین فولاد، استقلال خوزستان با 21 گل خورده از بدترین خط دفاعی رنج می‌برد  و مس با 8 گل زده، ضعیف‌ترین خط حمله را در پیشانی تیمش دارد.

جدول لیگ برتر در انتهای هفته چهاردهم به قرار زیر است:

1- پرسپولیس 26 امتیاز

2- فولاد 26 امتیاز

3- تراکتورسازی 25 امتیاز

4- نفت تهران 25 امتیاز

5- سپاهان 23 امتیاز

6- سایپا 20 امتیاز

7- استقلال 19 امتیاز

8- داماش 17 امتیاز

9- صبای قم 16 امتیاز

10-گسترش فولاد 16 امتیاز

11- استقلال خوزستان 16 امتیاز

12- ملوان 15 امتیاز

13- ذوب آهن 14 امتیاز

14- فجر سپاسی 13 امتیاز

15- راه آهن سورینت 10 امتیاز

16-  مس 7 امتیاز

/عصر ایران

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید