خانم ها چطور بدون هزینه زیاد، چشمان زیبا داشته باشند؟

اگر از ورم زیر چشم‌ها یتان خسته شده اید به جای استفاده از لوسیون از یک کرم چشم استفاده کنید، پوست‌های دور چشم فاقد غده‌های تولید چربی هستند و با جذب آب و مایعات هنگام استفاده از مرطوب کننده‌ها ایجاد پف می‌کنند و...

* پف چشم ها را از بین ببرید:

اگر از ورم زیر چشم‌ها یتان خسته شده اید به جای استفاده از لوسیون از یک کرم چشم استفاده کنید، پوست‌های دور چشم فاقد غده‌های تولید چربی هستند و با جذب آب و مایعات هنگام استفاده از مرطوب کننده‌ها ایجاد پف می‌کنند و وجود این مایعات اضافی ایجاد ورم خواهند کرد در صورتی که استفاده از کرم‌ها با اینکه آبرسان هستند هیچ گونه ورمی به وجود نمی آورند.

* افتادگی پلک‌ها را محو کنید:

با استفاده از سایه ملایم کم رنگ و به وجود آوردن حد فاصلی مناسب ، افتاد گی پلک‌ها را از بین ببرید، در این روش از قسمت بالایی گوشه بیرونی پلک تان شروع کنید و سایه را از بالا به پایین به سمت چین پلک بزنید سپس از قسمت پایینی گوشه بیرونی چشم به سمت چین پلک بزنید.

*  برداشتن ابروها بدون درد:

روش درست برداشتن ابروها شما را آراسته تر جذاب تر و پر طراوت نشان میدهد ، برای به حداقل رساندن درد ناشی از برداشتن ابروها بعد از حمام و دوش گرفتن ابروهایتان را حالت دهید، آب کمک می‌کند که ابروها با درد کمتری برداشته شوند.

* حلقه‌های تیره دور چشم را از بین ببرید:

برای سر حال تر و شاداب تر به نظر رسیدن ،  حلقه‌های دور چشم تان را از بین ببرید، برای این منظور به جای زدن پودر و کرم پوشاننده برای پنهان کردن این حلقه‌ها ی دایره ای دور چشم از کرمی استفاده کنید که کمی از پوست صورتتان روشن تر باشد.

سعی کنید تا آنجا که ممکن است از پشت پلک تا نزدیک به خط مژه‌ها باشد و از قسمت گودی کاسه چشم تا به کناره‌های بینی این کار را انجام دهید.

* بعد از دوش گرفتن مژه‌هایتان را فر کنید:

هیچ چیز مثل فر کردن مژه‌ها پژ مردگی چشم‌ها را از بین نمی برد، برای نتیجه بهتر بلافاصله بعد از حمام از فرمژه استفاده کنید، آب گرم مو‌های نازک را انعطاف پذیر می‌کند و  مژه‌ها راحت تر فرم می شوند.

* از بین بردن قرمزی چشم ها :

قرمزی چشم‌های خسته را از بین ببرید، برای این کار از سایه ای با زمینه آبی استفاده کنید، زدن سایه و خط چشم با زمینه آبی می‌تواند این قرمزی را کمتر نشان دهد.

* حلقه‌های تیره دور چشم را درمان کنید:

از کرم چشم حاوی رتینول (retinol) استفاده کنید، استفاده از این کرم باعث می‌شود پوست زیر چشم ضخیم تر گردد و همین امر سبب کمتر پیدا شدن این گونه حلقه‌ها در زیر چشم خواهد شد.

* با تقویت ابروها آنان را پر پشت کنید:

داشتن ابروهایی طبیعی و پر پشت صورت را زیباتر نشان می دهد و چهره جوان تری را به شما می‌بخشد، پس از ابروهایتان مواظبت کنید تا همیشه جوان بمانید. حتی اگر علاقه ای به آرایش کردن چشمان خود ندارید، کاور دور چشم را هرگز فراموش نکنید. کاور چشم راه مناسبی برای پوشاندن پف، تیرگی و منافذ ریز اطراف چشم است. کاورهای به رنگ صورتی بهتر از رنگهای زرد عمل می کنند. ته رنگ نارنجی موجود در کاورهای صورتی، تیرگی ها و درجات رنگی آبی را از اطراف چشم محو می کند. از تاثیر ابروها غافل نشوید.

داشتن ابروهای پرپشت و خوش‌حالت را دست کم نگیرید. اگر می‌خواهید جذابیت چشم‌های شما نمود بیشتری داشته باشد لازم است که توجه بیشتری به ابروهای‌تان داشته باشید. به پرپشتی آنها توجه کنید. اگر ابروهای کم‌پشتی دارید بهتر است از روغن نارگیل برای ماساژ آنها استفاده کنید. یکی، دو قطره روغن نارگیل کفایت می‌کند تا هر شب آن را به آرامی روی تارهای مو و ریشه‌ موی ابرو بمالید یا صبح ابروها را با روغن نارگیل ماساژ نرم دهید و ظهر آنها را با آب نیمه ولرم بشویید و با یک برس چوبی کوچک به خوبی برس بکشید.

برس کشیدن هم یکی از راه‌هایی است که به رشد بهتر ابروهای شما کمک می‌کند. توصیه درمانگران طب سنتی این است که از برس چوبی هم برای شانه کردن موها و هم شانه کردن موی ابرو استفاده کنید چرا که برس‌های پلاستیکی موجب ایجاد جریان الکتریسته می‌شوند و این خود می‌تواند عاملی برای ریزش موی‌ها باشد. روش دیگر برای پرپشتی و خوش‌حالتی ابروها استفاده از یک قاشق‌چای‌خوری زرده و سفیده تخم‌مرغ است. این دو را خوب با هم مخلوط کنید و آن را روی ابروها بمالیدو بعد از نیم‌ساعت آن را با آب نیم ولرم بشویید و ابروها را برس بکشید.

می‌خواهید خستگی را از چشم‌ها بگیرید

کمپرس تی‌بگ را حتما تجربه کنید

اگر زیاد به تماشای تلویزیون می‌نشینید، اگر به واسطه کارتان مدت زمان زیادی از روز را مقابل مانیتور کامپیوتر می‌گذرانید، اگر زیاد مطالعه می‌کنید یا در روزهای پایانی تابستان تصمیم دارید دوباره سراغ میل بافتنی بروید و یک شال یا پلیور برای همسرتان ببافید، باید مراقب چشم‌های‌تان باشید.

شاید برای‌تان عجیب باشد اگر بدانید خستگی چشم‌ و رسیدگی نکردن به آن یکی از دلایلی است که به مرور زمان می‌تواند موجب بروز چین و چروک در اطراف چشم شود و زیبایی چشمان‌تان را تحت تاثیر خود قرار دهد. توصیه ما برای شما که در طول روز زیاد از چشم‌های‌تان کار می‌کشید این است که در طول هفته دو یا سه بار از کمپرس تی‌بگ یا چای‌کیسه‌ای استفاده کنید. چای طبیعی و غیر‌صنعتی بهترین انتخاب است. بهتر است سراغ تی‌بگ چای‌های گیاهی مثل بابونه و چای سبز بروید. درون 2 نعلبکی کمی آب ولرم بریزید. 2‌عدد چای کیسه‌ای را درون آن قرار دهید تا آب را به خود جذب کند. اجازه دهید تی‌بگ‌ها کاملا خیس بخورد و گرمای آب از بین برود. سپس دراز بکشید و تی‌بگ‌ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی چشم‌های‌تان قرار دهید و تمرکز کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید