«هر ۹ روز یک بحران» برای روحانی هم کلید خورد

از شواهد اینگونه بر می‌آید که طرح «هر۹روز یک بحران» برای دولت خاتمی انجام شد، برای دولت روحانی هم از هم اکنون کلید خورده است و احتمالا تا اسفند ۹۴می تواند دولت را با چالش‌های جدی مواجه کند.

یادداشت روز:وقتی رضا صالحی امیری به عنوان دومین گزینۀ پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد نگرفت، این فرضیه قوت گرفت که نمایندگان اصولگرا یک وزراتخانه را وجه‌المعامله قرار داده‌اند تا دولت را مجاب کنند که در برخی موارد مطابق خواست آنان عمل نماید.

یکی از این موارد وزارت علوم بود که می‌توان آن را پرچالش‌ترین موضوع فی مابین مجلس و دولت یازدهم دانست. دلیل اصلی حساسیت وزارت علوم از آن جهت است که در کشور ما همواره بستر اصلی تحولات سیاسی در دانشگاه‌ها فراهم شده و سپس به بطن جامعه آمده است، لذا مدیریت آموزش عالی کشور هم برای مردم سالاران حائز اهمیت است و هم برای انحصار گرایان.

مردم سالاران دانشگاه را نهالی می‌پندارند که نیازمند مراقبت و آبیاری است تا در آینده درختی تنومند شود و میوه‌ای دهد از جنس آگاهی و آزادی. اما انحصارگرایان آن را عفریتی می‌دانند که هر از چندگاهی برمی آشوبد و گردنکشی می‌کند و پایه‌های اقتدار را می‌لرزاند و به همین دلیل همواره در پی اعمال فشار و ایجاد خفقان در فضای پرنشاط دانشگاه بوده و هستند و خواهند بود.

پس از رای اعتماد مجلس به فرجی دانا، انتظار می‌رفت که نمایندگان استقلال دولت و به تبع آن وزارت علوم را محترم بشمارند و برای مدتی نظاره گر عملکرد این وزیر اندیشمند و غیر سیاسی باشند. اما پس از گذشت حدود یک هفته، در حالیکه هنوز مهر تایید نمایندگان در پای حکم وزارت فرجی خشک نشده بود، عده‌ای در مجلس قیل و قال به راه انداختند و بار دیگر از غیب خبرآوردند که خطر بارش فتنه از آسمان نزدیک است!

طرح استیضاح ِ نووزیر کابینه که به علت استفاده از تجربیات دو تن از بزرگان آموزش عالی کشور می‌رفت تا در دستور کار مجلس قرار گیرد، فعلا به یک تذکر کتبی ختم شده است. اما نشان داد که نام مجلس نهم با «فتنه» عجین است و نمایندگان تندرو حالا حالا‌ها دست از سر وزارت علوم برنخواهند داشت.

گویا قرار است «فتنه» اسم رمزی در جهت اعمال محدودیت برای وزارت علوم و سنگ اندازی در مسیر دولت باشد، واگرنه کجای دنیا برای استیضاح وزیری که یک هفته از آغاز کارش می‌گذرد، آن هم به بهانۀ لفظ مبهم «فتنه» امضا جمع می‌کنند!

از شواهد اینگونه بر می‌آید که طرح «هر۹روز یک بحران» برای دولت خاتمی انجام شد، برای دولت روحانی هم از هم اکنون کلید خورده است و احتمالا تا اسفند ۹۴می تواند دولت را با چالش‌های جدی مواجه کند. در چنین شرایطی ضرورت ارائۀ یک مدیریت بحران قوی از سوی دولتمردان به شدت احساس می‌شود.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۹

در انتظار بررسی: ۱

غیر قابل انتشار: ۱

ایمانی

|

۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷

2

20

پاسخ

باید با صبر و حوصله بحران ها رو طی کرد

ناشناس

۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷

1

23

مجلس کاسب فتنه

من حزب باز نیستم

۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷

7

یه سوال تبریک یک ساعات بعداز اعلام نتایج جلیلی به روحانی ویا حمایت از دولت و دستگاه دیپلماتیک در روز سیزده آبان توسط جلیلی در راهپیمایی(در حالی که فضا با توجه به توهین های اخیر امریکایی ها در جبه مردمی پایداری بسیار ملتهب و ضد دولتی بود وبا اعلام اعتماد و حمایت از دولت و مذاکره کننده ها درحالی که مدام اطرافیان دولت مخافان خود را کم عقل و افراطی می نامند)بحران سازی برای دولت است

و اما نکته ای دیگر در روزگاری که دولت به خاطه ملاحضات دیپلماتیک نمی تواند جواب برخی حرفهای غربی ها را بدهد این کمک به دولت نیست که جبه رقیبش این جواب ها را بدهدد بدون اینکه دولت کشورش را مورد اتاب قرار دهد در زمانی که امریکایی ها مدام از شکست ایرانی ها درمقابل تحریم ها حرف می زنند و این را دلیل ادامه ی تحریم می داند

پاسخ ها

مهدی

۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸

خودت فهمیدی چی گفتی؟

خودم

۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸

کلاً آیا چگونه می‌شود که چرا؟!!!!

لر بچه

۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸

8تا غلط املایی داشتی، متنتم از نظر دستوری یه فاجعه به شمار میاد.عمو جان فک نمیکنی برا سن شما خیلی زوده وارد این مسائل بشی؟؟بهتره رو درس و مشقت تمرکز کنی،مخصوصاً املاتو تقویت کن

آنتی شریعتمداری

۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸

0

4

چون سرآمد دولت شب های وصل

بگذرد ایام هجران نیز هم

۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸

اینقدر خوش بین؟!!!!!!

۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹

آقای خاتمی

فکر نکن مردم نمیفهمن،

این فتنه ها همش کار خودته،

میخوای روحانی رو بکشی پایین ، که تو دور بعدی ، یا خودت رای بیاری ، یا نامزدی که معرفی میکنی رای بیاره،

برو خودتی

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید