وحید

۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳

متاسفانه اشتباهی در استناد به مواد قانونی روی داده است که باید اصلاح شود.ماده 277 که باید 279 باشد و ماده 285 که باید ماده 287 باشد.

۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴

4

مطهری جز حق و حقیقت هیچ نمیگه

kerza

۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴

بعضی ها فقط نامی از پدرانشان به ارث برده اند !!!! آقای .... مدتی که اسمش روی خبرگزاریها نیست یه مصاحبه این چنینی می کند تا دوباره نامش روی زبان دشمنان ایران به عنوان مخالف ییافتد!!!

مطهری عزیز شماکه گفتید نمایندگان مجلس جزو اقشار متوسط جامعه هستند بجای این گونه صحبتها که می کنی یه کم هم بفکر اقشار متوسط بپایین جامعه باشید . اینقدر به فکر اونایی که مشکل اقتصادی ندارند نباشید.

امید

۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴

آقایان نماینده اصلاح طلب لطفا" یه ذره از شجاعت و انقلابی بودن را از فرزند خلف شهید استادمطهری یاد بگیرید. علی مطهری پاک پاک است و الا خیلی زود ساکت شده بود درود به شرفت که آخرت را به دنیا نفروختی . برای سربلندی تفکربسیجی مطهری صلوات. برای شادی روح استادآیت الله مطهری الفاتحه مع صلوات

۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷

درود برشیر پاکی که خوردی ای خلف صالح شهید مطهری

روح مطهری

۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷

کاش پسر بوی از پدر می برد وکاش پدر ...

پاسخ علی مطهری به مصلحی درباره محارب بودن موسوی و کروبی:با این اطلاعات فقهی چگونه وزیر اطلاعات شدید؟

نماینده تهران مصوبه شورای امنیت درباره ایجاد محدودیت برای موسوی و کروبی را با توجه به شرایط جدید کشور قابل لغو دانست.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت احمدی​نژاد با بیان این‌که ایستادن در برابر قانون سبب شد که سران داخلی فتنه محارب فی‌الارض و باغی محسوب شوند، گفته بود: عملکرد این افراد و روندی که در قانون‌شکنی در پیش گرفتند، کشور را با چالش‌های جدی مواجه ساخت و هزینه‌های سنگینی در برابر مسیر رو به جلوی نظام وارد کرد.

این سخنان وی با پاسخ علی مطهری روبرو شد که به نقل از خبرآنلاین می خوانید:

آقای مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفته اند که آقایان موسوی و کروبی در مقابل قانون ایستاده اند،در نتیجه محارب و باغی هستند ، نظر شما چیست؟

اگر این منطق درست باشد، اولین کسی که محارب و باغی است آقای احمدی نژاد است که بارها قانون شکنی کرد و به صراحت گفت قانونی را که خودم منطبق بر قانون اساسی تشخیص بدهم اجرا می کنم و بقیه قوانین را اجرا نمی کنم، یا به صراحت می گفت فلان قانون را اصلا قانون نمی دانم و اجرا نمی کنم. چرا آقای مصلحی ایشان را محارب و باغی ندانست و بلکه حمایت می کرد. این امر نشان می دهد که بیش از آنکه انصاف و خیر خواهی در قضاوت ایشان در کار باشد ، هواهای نفسانی در میان است.

اگر این منطق آقای مصلحی را مبنا قرار دهیم خیلی افراد محارب می شوند. مثلا تکلیف  خود آقای مصلحی چه می شود  که در زیر مجموعه ایشان برخلاف قانون، کار گذاری دستگاه شنود در دفتر کار من اتفاق افتاد. بنابر این کسی را نمی توان به آسانی محارب نامید. مشخصه اصلی محارب بودن دست به سلاح بردن است. ماده 277 قانون مجازات اسلامی می گوید:" محاربه عبارت است از کشیدن سلاح به قصد جان ، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد." ماده 285 این قانون در تعریف "باغی " می گوید: "گروهی که در برابر اساس نظام جمهوری اسلامی ایران قیام مسلحانه کنند باغی محسوب می شوند."

معلوم نیست آقای مصلحی با این اطلاعات فقهی چگونه وزیر اطلاعات شده اند در حالی که شرط وزیر اطلاعات  مجتهد بودن است.

ایشان گفته اند ایجاد محدودیت برای این افراد مصوبه رسمی شورای عالی امنیت ملی است و مصوبه ای در این سطح را نمی توان به این سادگی  لغو کرد.

این مطلب هم پایه عقلی وقانونی ندارد. مگر مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای همیشه بوده است؟ آن مصوبه برای شرایط آن روز و به طور موقت بوده و اساسا شأن شورای عالی امنیت  ملی این نیست که حکم دائمی صادر کند. حکم دائمی و نهایی را مرجع صالح  قضایی صادر می کند. ایشان می گوید مصوبه ای در این سطح را نمی توان به این سادگی لغو کرد .پاسخ این است که به همان سادگی که این مصوبه ایجاد شده، با توجه به شرایط جدید کشور و عدم ضرورت آن قابل لغو شدن است.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۲۰

در انتظار بررسی: ۱

غیر قابل انتشار: ۷

ناشناس

|

۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱

5

62

پاسخ

آب که سر بالا بره حیدر مصلحی هم شاخ میشه دیگه

هموطن

۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱

3

71

درود به شرفت مرد.این چندتا اصلاح طلب مجلس باید شجاعت و مردمی بودن رو از مطهری یاد بگیرند.مواضع مطهری حرف دل مردمه.خدا رحمت کند پدر شهیدت را

پاسخ ها

۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱

اینها اصلاح طلب بدلی هستند که در مجلس هستن

100روزتون تموم شد

۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱

6

مطهری یک ساده لوح سیاسی است!

این بنده خدا هنوز اتفاقات 88 رو دعوای موسوی واحمدی نژاد میدونه!

رحمانی

۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱

2

60

افرین بر شیری که خوردی

حقا که فرزند استاد شهید مرتضی مطهری هستید. تهرانی ها به داشتن چنین نماینده ای افتخار میکنند.

۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱

36

درود بر تو ازاد مرد

۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱

1

19

مطهری وزیر اطلاعات ودادگستری هم بیارشون تومجلس

محمد خالقی

۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱

30

جناب مطهری همیشه با انصاف صحبت می کنند در ثواب این صداقت صلوات بر روح با عظمت پدربز رگوارش می فرستیم .

نادر

۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲

47

مطهری حزب باد هست زیاد به صحبت هایش اعتماد نکنید قبول ندارید کمی صبر کنید بعدا نگید که نگفتیم .

آقای مطهری جواب خونهای ریخته شده را که با افروختن آتش توسط سران فتنه انجام گرفته را با قانون شکنی احمدی نژاد که گاه خود مجلسیها اعتراضاتش را درست می دانسته اند یکی می دانید؟!

البته آقای مطهری با فرمایشات ولایت فقیه که اقدامات سران فتنه را فتنه دانسته اند چه می کنید ؟

آقای مطهری برای بلد شدن چقدر متناقض حرف می زنید بابا رسانه های بی بی سی و سی ان ان و فاکس نیوز و رادیو فردا و...خوب در خدمت گذاری آماده اند کافیه لب تر کنید راستی آقای مطهری چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟!

۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲

نادر بعضی ها مثل تو دلشون میخواد درجامعه آرامش نباشد

۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲

خودت حزب بادی مطهری بسیار صحیح میفرماید

احمد

۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲

10

درود بر مطهری برای دفاع از حقیقت بدون واهمه از عواقب احتمالی اینگونه دفاعیات در آینده

اطلاع رسانی ندای سلماسnedayesalmas

۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲

0

شخصیت شناسی قاتلان امام حسین (ع) هرساله شیعیان حضرت امام حسین (ع) بافرا رسیدن ماه محرم به نوحه وعزاداری می پردازند ،واعظان درمنابر باخطابه های خود ونوحه سرایان با ذکر مصائب واقشارمردم نیز با زنجیرزنی وسینه زنی خود درنهادینه شدن یاد ونام امام حسین (ع) ایفای نقش می نمایند واوج عزاداریها نیز در روزهای تاسوعا وعاشورا حسینی شکل می گیرد .

هرچند رویکرد توصیفی به نهضت امام حسین (ع) درجهت معرفی این نهضت به نسلهای بشری لازم می نماید ولی این رویکرد تحلیلی به علل وماهیت نهضت امام حسین (ع) می باشد که نیازمضاعف نسلهای بشری می باشد.

متاسفانه افراط در پردازش بارویکرد توصیفی باعث شده است تا سوالات اساسی وکاربردی همچنان بی پاسخ مانده باشند ویا اینکه مسائل مهم در دل حواشی بی اثر شده باشند.

سوال اساسی این است که چرا وچگونه امت پیامبری تنها بعد سالیانی محدود از درگذشت پیامبر اکرم (ص) به چنان شخصیت ورفتارهای روی آوردند که فرزندان ونوادگان پیامبرخویش را در دشتی محصور وبا نهایت خشونت به قتل عام آنها مبادرت ورزیدند؟

به باورمن سه جریان مرموز ومشکلدار درصدر اسلام وجود داشت که همین سه جریان متاسفانه در جهان اسلام امروز نیزدرحال جنگ باحقیقت می باشد:

الف- جریان قدرت وثروت (رانتخواران):

زمانیکه پیامبر اکرم (ص) شروع به تبلغ دین اسلام کردند ازهمان ابتدا جریان قدرت وثروت دین اسلام را خطری برای دنیای خود تلقی نموده وباتمام توان درصدد مبارزه بادین اسلام برآمدند، بتدریج که دین اسلام رشد نمود همین جریان قدرت وثروت باشکل وشمایل نرمتری به مبارزه ادامه دادند،طیفی ازاین جماعت بخاطر قدرت اسلام را پذیرفتندوطیفی نیز بخاطر پست ومقام وانمود نمودند که مسلمان شده اند.

ازنگاه جریان قدرت وثروت دین وسیله است ونه هدف ،دین ابزاراست ونه غایت وبهمین خاطر نیز این جریان درنقاب دین هم که شده ،دست به همه جور جنایتها می زنندتا مبادا قدرت ازکف داده باشند.،دراسلام جریان قدرت وثروت ،تهمت ،قتل ،وظلم به آحاد جامعه امری بدیهی شمرده می شود واین جماعت دراصل دین را گروگان گرفته اند تا قدرت وثروت را نگه داشته باشند.

ب- جریان افراط وتحجر(شعبان بی مخهای امروز):

دین اسلام یک ظرفیت کامل است ،جماعتی سطحی نگر باظاهر دین تیشه به ریشه ها زده اند،جماعتی ازصدراسلام وجود داشته اند که ایمان آنها تنها درپوست آنها نفوذ نموده وچون دل ناپاکی داشته اند،تاعمق جان تسلیم حق نشده اند.

شاخصه مهم جریان افراط وتحجر دوگانگی ارزشی می باشد،این جماعت به فعل واحدی بسته به اینکه مصلحت خودشان کدام بوده باشد ،رویکردهای متفاوتی دارند،گاهی اهل بصیرت می شوند چون منافع ومصالح تیمی آنها اقتضاء می نماید،زمانی منبر وتریبون گفتمان دیگران را به هم می ریزند،مواقعی ترهبون را به نام ترور معنی می نمایند وزمانهای نیز خودرا شیفته وذوب درولایت القاء می نمایندو...

درحالیکه درته بصیرت اینها پول ودلار نهفته است وجلسات بصیرت افزایی آنها کلاهی شرعی برای چپاول بیت المال می باشد،منبر وتریبون دیگران را به هم می ریزند چون فکر درستی ندارند ومطمئن می باشند که درفضای عقلانی وعلمی جایگاهی نخواهند داشت، ترهبون را نیز ترور معنی می نمایند بخاطراینکه متحجر می باشند وشناخت درستی ازدین ندارند وخودرا مجذوب ولایت القاء می نمایند بخاطراینکه ولایت واقعی ازنگاه این جماعت مصالح روزشان می باشد وگرنه لازم باشد علی را نیز وادار به قبول حکمیت خواهندکرد.

ج- جریان تملق ونفوذ(بله قربان گویان ونفوذیهای امروز)

جماعتی که درصدراسلام به فرقه گرائیها دامن زدند ،غالبا" آنهایی بودند که مشاورانی غیرمسلمان ویهود داشتند،نفوذیهای صدراسلام امثال یزید را چنان تحریک نمودند که درسه سال حکمرانی خود سه جنایت بزرگ درتاریخ جهان اسلام ثبت کردند،وحالا نیز جماعت تملق ونفوذ خواسته وناخواسته در زمین صهیونیستها بازی می نمایند.

وحدت درون جامعه اسلامی را با نیرنگ وسوء استفاده ازمقدسات به هم می ریزند وبرادررا به جان برادر می اندازند به یکی فتنه گر،دیگری بی بصیرت ،وآن یکی فلان می گویند ،رسانه ملی را که سمبول اتحاد و وسیله ترویج اخلاق مداری می باید باشد،وسیله نفرت افکنی بین توده های مختلف مردمی قرار می دهند ویکسویه ملتی را تهمت می زنند وازطرف دیگر باظاهر متملقانه چنین وانمود می کنند که انگار ولی فقیه تنها متعلق به این جماعت می باشد.

باطرح ادعاهای غیرکاربردی وعوام فریبانه ،دنیا را برعلیه جهان تشیع تحریک می نمایند وهزینه های کمرشکنی را برمردم تحمیل می نمایند وتازه با نهایت پرورویی ادعای خدمتگزاری هم می نمایند،ازبسترسازی برای ظهور امام عصر (عج) سخنها می گویند ولی بدشان هم نمی آید که پوتین ایران شوند ومددوفی هم به نام ایران باستان درست نمایند.

از گناه ورفتار قاضی شریح به خدا پناه می برند ولی می بینی بخاطرقدرت ،قاضی شریحانی را نیز به خدمت گرفته وجنایت کهریزک را بوجود می آورند،بگیر وببند براه می اندازند وادعایی مردمی بودن هم می نمایند،براحتی باابروی مومنین بازی می نمایند وبا ادبیات زشت شخصیتهای را که مردم دوستشان دارند مورد هتاکی قرار می دهند وتازه ازرافت اسلامی درمورد برخیها نیز حرف می زنند.

ازشمر بالقوه دروجود همه آدمها سخن می گویند ولی شمر وجود خودرا نمی توانند مهارنمایند،ازیزید وشمر زمان سخن به میان می آورند ولی خواسته وناخواسته درخدمت یزیدیان زمان قرار می گیرند.

احسان

۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲

احسنت علی آقا الحق که فرزند خلف آن بزرگمرد شهید مطهری هستی درود بی پایان بر شما

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید