۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 8035

مصادف شدن برنامه نود این هفته با شب رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) موجب شد تا دو شب زودتر و رأس ساعت ۲۲:۳۰ شنبه شب عادل فردوسی‌پور با برنامه نود مهمان خانه‌های مردم باشد. برنامه‌ای که به نسبت برنامه هفته گذشته شب آرامی را دنبال کرد و به بررسی بازی های هفته بیستم لیگ برتر در کنار موضوع تیم ملی زیر ۲۲ سال ایران پرداخت و از اخبار جنجالی در آن خبری نبود.

به گزارش تابناک، برنامه این هفته نود به سیاق چند هفته گذشته با اشاره به ماجرای دپارتمان داوری و کیمته داوران فدراسیون شروع شد. طبق معمول چند هفته گذشته ماجرا از جایی شروع می‌شود که فردوسی‌پور بعد از معرفی کارشناس داوری، کنایه‌ای به وضعیت کمیته داوران و دپارتمان می‌زند و در این هفته هم مسعود مرادی، کارشناس داوری این برنامه از این سوال فردوسی‌پور در امان نماند. با این حال فردوسی‌پور قول داد که در برنامه هفته آینده به صورت مفصل به موضوع کمیته داوران و دپارتمان بپردازد تا این سوژه از تکرار شدن در هر برنامه خلاصی یابد.

عدم استقبال تماشاگران از بازی‌های لیگ یکی از موضوعاتی بود که فردوسی‌پور در آغاز برنامه به آن پرداخت و با اتکا به آمار یکی از دلایل آن را کم گل و تدافعی بودن بازی‌های لیگ ایران دانست. شیب نزولی گل‌زنی در لیگ ایران در هر سال نسبت به سال گذشته در کنار این آمار جالب توجه که در لیگ ایران بر خلاف لیگ های معتبر اروپایی، تیمی قهرمان می‌شود که بهترین خط دفاعی را داشته باشد گواهی شد بر تدافعی و غیر جذاب بودن لیگ ایران. فردوسی‌پور در پایان این گزارش آماری از مهاجمان گل‌نزن لیگ ارائه کرد که نام‌های نظیر آرش افشین، محسن بیاناتی‌نیا، غلامرضا رضایی و نظری در میان آن‌ها دیده می‌شد.

مسابقه پیامکی این هفته نود به انتخاب خاطره انگیزترین گل لژیونرهای ایرانی اختصاص داشت که گزینه های آن گل معروف دایی در لباس هرتابرلین برابر میلان، گل خداداد عزیز در بازی بایرن مونیخ و کلن، گل علی کریمی با پیراهن بایرن به دورتمند، گل مهدی مهدوی‌کیا در لیگ قهرمانان برابر یوونتوس، گل معروف نکونام به ایکر کاسیاس در بازی اوساسونا و رئال و سرانجام گل وحید هاشمیان با پیراهن بوخوم به دورتمند بود.

بعد از پخش گزارش نود‌درجه این برنامه، خلاصه نخستین بازی از هفته بیستم لیگ پخش شد. جایی که سپاهان با سه گل از سد تیم قعرنشین فجرشهید سپاسی شیراز گذشت. مسعود مرادی در قسمت کارشناسی داوری این بازی اعلام کرد که داور در این بازی یک پنالتی را می‌بایست به سود فجر اعلام می‌کرد که این اتفاق نیفتاد. بعد از این گزارش خلاصه بازی استقلال خوزستان و نفت تهران از این برنامه پخش شد.

با پخش تصاویر نوستالژیکی از برنامه‌های اواخر دهه هفتاد نود، که جلال چراغپور به عنوان کارشناس فنی در آن حضور داشت گزارشگر نود که برای تهیه گزارش حاشیه‌ای از بازی پرسپولیس و ملوان راهی گیلان شد بود سری هم به روستای شاه‌باجی زد و در خانه‌ای ویلایی جلال چراغپوری را پیدا کرد که این روزها دست به عصا شده بود اما همچنان به‌روز بود و نظرات خوبی در خصوص فوتبال داشت. چراغپور درباره گروه ایران در جام‌جهانی، گروه ما را متوسط به بالا خواند که در آن ترتیب بازی‌ها برای ما اهمیت فراوانی دارد و در آن همه چیز بستگی به بازی ما با نیجریه دارد که در صورت کسب امتیاز در آن تیم ما می‌تواند به ادامه تورنمنت امیدوار باشد.

پس از این گزارش بود که گزارش نود در خصوص باز پرسپولیس و ملوان با اشاره‌ای با بازی فینال جام‌حذفی چند سال پیش میان این دو تیم پخش شد. بازی که بی شباهت به میدان جنگ نبود و هنوز که هنوز است می‌توان در صحبت‌های مردم انزلی ناراحتی از آن شکست را دید.

در خلال پخش این گزارش و در پی اعتراض بازیکنان ملوان به گل خلعتبری که با هند همراه بود، مهاجم گلزن این روزهای پرسپولیس هم این احتمال را داد که توپ به دستش برخورد کرده باشد. گرچه مسعود مرادی در ادامه برنامه آن را هند ندانست و اعلام کرد که دست در شرایط طبیعی به توپ برخورد کرده است.

پرده برداری از محجوب، مالک جدید و متول باشگاه ملوان که علاقه‌مند به خرید باشگاه نیوکسل هم بود بخش دیگری از این گزارش بود که محجوب در آن اعلام کرد نخستین جلسه هیئت مدیره این باشگاه بعد از بازی امروز تیمش برابر استقلال برگزار خواهد شد ولی به هر روی وی دخالتی در امور فوتبالی ندارد و به مسائل اقتصادی باشگاه خواهد پرداخت.

خطای شدید پیام صادقیان روی شهاب ثاقبی که در این هفته اعتراض مدیرعامل ملوان را به همراه داشت موجب شد تا فردوسی‌پور بخشی از خطاهای صادقیان را که در این فصل می‌بایست به خاطر هرکدام از آنها اخراج می‌شد و نشد را پخش کند. مسعود مرادی خطای صادقیان را همه موارد برخورد شدید و مستحق دریافت کارت قرمز دانست و اعلام کرد در صورتی که داور در بازی متوجه این خطا نشود کمیته انضباطی می‌تواند در ادامه بازیکن را محروم کند. با تصاویری که فردوسی‌پور پخش کرد مشخص شد که صادقیان به خاطر خطا روی بازیکنان ملوان(نیم‌فصل اول)، پدیده و استقلال تهران تا قبل از این بازی حداقل سه کارت قرمز می‌بایست دریافت می‌کرد که اینگونه نشد.

گزارش حاشیه ای این بازی تنها به این موضوعات ختم نشد و بازی نکردن قاسم دهنوی هم سوژه بعدی این بازی بود. در حالی که دهنوی در جریان این بازی خودش را گرم می کرد تا وارد زمین شود بنا به خبری که در حین بازی روی خروجی سایت فدراسیون قرار گرفت، مهدی محمدنبی اعلام کرده بود که دهنوی به خاطر بدهی مالی به سپاهان از حضور در بازی‌ها رسمی محروم است و بازیکن پرسپولیس در حالی که می‌خواست راهی زمین شود از ترس سه بر صفر اعلام شدن بازی به نیمکت بازگشت. دهنوی در پایان بازی در واکنشی جالب در این خصوص گفت «نمی دونم حرف شیرینی را قبول کنم یا دم خروس را» و اشاره او به قول شیرینی مبنی بر تمام شدن ماجرای بدهی مالی نقل و انتقال او از سپاهان به پرسپولیس است که در این بازی گریبان او را گرفت.

پس از پخش این گزارش مهمان ویژه این برنامه مقابل عادل فردوسی‌پور قرار گرفت. سیدجلال حسینی به واسطه بازی‌های خوبش و عملکرد عالی خط دفاع پرسپولیس، که بنا به ادعای سایت این باشگاه بهترین خط دفاع جهان است، مهمان ویژه ان برنامه نود شد که فردوسی‌پور طبق معمول از مفاد قرارداد او که تهیه غذای وی در آن گنجیده شده بود تا جراحی زیبای او برای کاشت مو را نپرسیده نگذاشت باشد و مدافع خجالتی قرمزها را حسابی اذیت کند. نکته جالب اینکه اشاره به شیطنت حسینی در دربی گذشته و خط دادن او به نیلسون برا تلف کردن وقت با اعتراف این بازیکن همراه شد.

اولین گزارش نود تا نود این برنامه بعد از بخش نخست گفت‌وگوی فردوسی‌پور و حسینی پخش شد که نکته جالب آن کنایه علی کریمی به علی دایی بود. وقتی مربی تیم تراکتور سازی در بازی این هفته اخراج شد کریمی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که چرا مربی تیم ما تنها با یک اعتراض اخراج می شود اما مربی برخی تیم‌ها هر کاری هم که در کنار زمن انجام بدهد از زمین اخراج نمی‌شود.

در بخش دوم گفت‌وگوی حسینی و فردوسی‌پور موضع گیری جالب بازیکن پرسپولیس مطرح شد که اعلام کرد به بازی جوانمردانه یا همان فیرپلی اعتقادی ندارد چرا که در لیگ ایران بیشتر مصدومیت‌ها جنبه واقعی ندارد و برای تلف کردن وقت و از جریان انداختن بازی است.

با پخش گزاش دوم نود تا نود گفت‌وگوی فردوسی‌پور و حسینی وارد بخش سوم خود شد. ماجرای دربی و وضعیت تیم ملی زیر ۲۲ سال مهم‌ترین موضوع این بخش بودند. تیم پرسپولیس در حال حاضر در دربی برگشت از به همراه داشتن محسن مسلمان و پیام صادقیان محروم است.

این موضوع موجب اعتراض این تیم شده است. از سوی دیگر گفت‌وگویی با تاج در این برنامه پخش شد که تیم زیر ۲۲ سال را اولویت چهارم فوتبال ایران دانست و قبل از آن تیم ملی، جام باشگاه‌های آسیا و مسابقات لیگ و جام‌حذفی را اولویت‌های بالاتر فوتبال ایران دانست. پخش مصاحبه مدیرعامل تیم سنگ آهن بافق علیه فیروز کریمی و پاسخ‌های کریمی بخش دیگر این گزارش بود.

در پایان گفت‌وگوی فردوسی پور و حسینی پیام‌صادقیان روی خط برنامه آمد و بابت خطاهایش عذر‌خواهی کرد و آنها را غیر عمد خواند و به کنایه به فردوسی‌پور گفت با حرف‌های امشب شما حتما باید سری به کمیته انضباطی بزند.

شایعات حول اخراج مجید جلالی موجب شد تا زینی‌زاده، مدیرعامل تراکتورسازی روی خط برنامه بیاید و از نارضایتی هیئت مدیره از عملکرد تیم بگوید. اما با این حال او در پایان از ماندن جلالی در سمت خود خبر داد.

بخش بعدی برنامه نود خلاصه بازی استقلال و داماش بود که با یک مقدمه و موخره همراه بود. گزارشی از وضعیت مالی باشگاه داماش که به خاطر مسائل مالی نمی‌خواست در این دیدار مقابل استقلال حاضر شود در ابتدای این گزارش و گزارشی از وضعیت اسف‌بار تیم پیشکسوتان استقلال با صحبت‌های براداران فنونی‌زاده در پایان ان گزارش پخش شد.

مجید جلالی مهمان تلفنی بعدی این برنامه بود که از وضعیت خود در تراکتورسازی ناراضی بود. او از ساخت صفحه ای جعلی به نام او فیسبوک خبر داد که به هواداران تراکتورسازی توهین می‌کند و از پیامک‌هایی گفت که بعد از هربازی برای او فرستاده می شود. او پنهان نکرد که از برخورد هیئت مدیره تیم تراکتورسازی آزرده خاطر است.

دو بازی پایانی هفته بازی تیم‌های سایپا و ذوب‌آهن و گسترش‌فولاد و صبا بود. استعفا پنجمین مربی لیگ برتر، رسول خطیبی، این مربی جوان و سابق گسترش فولاد را پشت خط این برنامه کشاند تا برای دقایقی مهمان برنامه نود باشد.

بخش پایانی برنامه نود به بررسی وضعیت تیم زیر ۲۲ سال زیر نظر علیرضا منصوریان اختصاص داشت. تیمی که در یک بن‌بست واقعی قرار گرفته و به دلیل حضور در سال جام‌جهانی و اهمیت بازی‌های لیگ و جام‌باشگاه‌های آسیا تیمی حاضر نیست بازیکنان خود را در اختیار این تیم قرار دهد.

فردوسی‌پور در ابتدای گفت وگو با منصوریان این شبهه را ایجاد کرد که شما تیم «ب» ایران هستید نه تیم امید. چرا که اگر تیمی برای المپیک «ریو» قرار است آماده شود بازیکنانش می‌بایست ۱۹ سال به پایین باند و بازیکنان کنونی تیم شما در حال حاضر بدرد تیمی المپیک ایران نمی‌خوردند. منصوریان در این گفت‌وگو اعلام کرد که در صورتی که کفاشیان اعلام کند نتیجه مسابقات زیر ۲۲ سال عمان اهمیتی ندارد او حاضر است از بازیکنان غیر لیگ برتر استفاده کند که به رقابت‌های لیگ آسیب نرسد در غیر این صورت رقابت‌های لیگ می‌بایست برای مدت تعطیل شود. وی اعلام کرد که بعد از بازی فردا با کره جنوبی بازیکنان را در اختیار تیم‌هاشان قرار می‌دهد تا در خصوص تیم او تعیین تکلیف شود.

یحیی گل‌محمدی که با حضور سه بازیکن تیم‌اش در تیم زیر ۲۲ سال بازی‌هایش در لیگ لغو می‌شود مهمان بعدی این برنامه بود که اعلام کرد ضمن احترام به منصوریان و تیمش، باشگاه نفت اجازه حضور سه بازیکن در اردوی تیم زیر ۲۲ سال را نخواهد داد. سعید آذری، مدیرعامل ذوب آهن هم دگر مخالف حضور بازیکنان تیم‌اش در تیم ملی زیر ۲۲ سال بود.

بررسی بازی های لیگ یک یکی از بخش ها پایانی برنامه بود و وقتی فردوسی‌پور می‌خواست در دو دقیقه پایانی با دبیر پیشین دپارتمان داوری صحبت کند به دلیل کمی وقت این گفت‌وگو به هفته بعد موکول شد.

نتیجه مسابقه پیامکی نود هم به این ترتیب بود که علی دایی با ۴۷ درصد آرا در رتبه نخست قرار گرفت و نکونام با ۲۳ درصد دوم شد.

برنامه نود ان هفته ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه به پایان رسید.

گزارشی از برنامه نود دیشب

از ساخت صفحه جعلی به نام یک مربی لیگ برتری در فیسبوک تا پیامک‌های تهدید آمیز! این تنها بخشی از حواشی امشب برنامه نود بود. برنامه‌ای که بررسی رقابت های هفته بیستم لیگ برتر ایران و همچنین وضعیت تیم ملی زیر ۲۲ سال پرداخت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید