۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 8666

سعید نورمحمدی در گفتگو با سلام نو:

سهم جوانان از بودجه حذف شود

فکر می‌کنم بودجه ذکر شده هم به دلیل تعارف داشتن دولت با جوانان تعیین شده، پیشنهاد می‌کنم این بار جوانان به دولت کمک کنند و تمام سهمی که در بودجه برای آن‌ها تعریف شده از بودجه ۹۲ حذف شود تا دولت هم مجبور به کاری که اساسا به آن اعتقاد ندارد نباشد.

سرویس سیاسی: برخی انتخابات خرداد ۹۲ را نمایشی از قدرت جوانان اصلاح‌طلب می‌دانند که تاثیر بسزایی در پیروزی حسن روحانی در انتخابات داشتند. اما آنچه امروز مطرح می‌شود این است که دولت اعتدال بایستی بیش از این به جوانان اهمیت دهد. سعید نورمحمدی، از فعالین جوان اصلاح‌طلب است که اعتقاد دارد اگر نگاه دولت به جوانان تغییر نکند، از تدبیر و امید تنها تدبیر باقی خواهد ماند. در این رابطه سلام نو گفتگویی با وی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از نحوه تخصیص بودجه به جوانان در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳، پیشنهاد حذف همین بودجه اندک را داد و هشدار داد در صورتی که نوع نگاه دولت به جوانان تغییر نکند از تدبیر و امید تنها «تدبیر» باقی می‌ماند.

سعید نورمحمدی در گفتگو با «سلام نو» اظهار داشت: سهم فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی جوانان در بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۳، ۳۲۹ میلیارد ریال پیش بینی شده است که این رقم چیزی حدود ۱۰ درصد بودجه وزارت خانه را شامل می‌شود.

عضو شورای مشورتی سیدمحمدخاتمی، افزود: بر اساس لایحه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی این مبلغ برای ساماندهی امور جوانان، اوقات فراغت، حمایت از تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی جوانان و زنان، ارتقای فرهنگ هویت دینی و ملی و ساماندهی ازدواج در نظر گرفته است. ۷ میلیارد تومان از این مبلغ هم به حوزه ازدواج جوانان تخصص یافته است که این با توجه به ۱۱ ملیون جوان ازدواج نکرده سهم هر جوان حدود ۷۰۰ تک تومان خواهد بود.

این فعال سیاسی جوان اصلاح طلب تصریح کرد: علاوه بر این ماده ۴۱ برنامه پنجم توسعه که همه دستگاه‌ها را موظف می‌کرد که در ذیل بودجه سنواتی خود با توجه به سند منشور جوانان مبلغی را به ساماندهی امور جوانان اختصاص دهند در قانون بودجه به طور کلی حذف شده است.

نورمحمدی با بیان اینکه سهم ۱۰/۸ درصدی جوانان از بودجه وزارت ورزش و جوانان سال آینده در شرایطی است که همه مسئولین در حرف به وضعیت بحرانی جوانان در مسائل مربوط به جوانان از قبیل آسیب‌های اجتماعی، اشتغال و ازدواج تاکید دارند، اشاره کرد: در برنامه‌های رئیس جمهور محترم بار‌ها و بار‌ها بر حل این معضلات تاکید شده بود. اینکه با این بودجه و این نگاه دولت چگونه قصد حل این مشکلات را دارد، جای سوال و ابهام وجود دارد.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم که مساله بودجه و ردیف بودجه نیست. نگاهی است که در دولت به مقوله جوانان وجود دارد و نتیجه طبیعی این نگاه حذف ماده ۴۱ برنامه توسعه پنجم از قانون بودجه است. نتیجه طبیعی آن کوتاهی در جدا ساختن بخش جوانان از وزارت خانه ورزش و جوانان با وجود تاکید همه کار‌شناسان و صاحب نظران در این حوزه است. نتیجه آن عدم به کارگیری و سرمایه گذاری از نیروهای جوان در سطح مدیریت میانه دولت است. نتیجه آن هم اختصاص این بودجه به حوزه جوانان است.

این فعال سیاسی جوان اصلاح طلب تاکید کرد: به نظر می‌رسد اگر دولت تدبیر و امید نگاه خودش را به مساله جوانان تغییر ندهد، صرفا نام «تدبیر» را در پسوند دولت داشته باشد پسندیده‌تر است و عملا واژه «امید» حداقل در حوزه جوانان در ادبیات این دولت جایی نخواهد داشت.

عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات، خاطر نشان کرد: در مجموع با توجه به اینکه دولت انگیزه کمک و حمایت از جوانان را ندارد و من فکر می‌کنم بودجه ذکر شده هم به دلیل تعارف داشتن دولت با جوانان تعیین شده، پیشنهاد می‌کنم این بار جوانان به دولت کمک کنند و تمام سهمی که در بودجه برای آن‌ها تعریف شده از بودجه ۹۲ حذف شود تا دولت هم مجبور به کاری که اساسا به آن اعتقاد ندارد نباشد.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۱

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۰

صابر

|

۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸

0

8

پاسخ

دولت خیلی ها رو یادش رفته. فقط جوونا نیستن. ایشالله با این وضعیت مشکلی پیش نیاد

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید